מקסוס מיפה 7 - אוטו
בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת "VA הַנְגָּשָׁת אָתָרִים". הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לִפְתִיחַת תַּפְרִיט הֵנְּגִישׁוּת לְחַץ ALT+0


מקסוס מיפה 7

מקסוס מיפה 7 יתרונות וחסרונות

יתרונות
חסרונות
בשורה התחתונה

מקסוס מיפה 7 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    מותג מקסוס הסיני הוקם ב-2011 על-ידי תאגיד הרכב הסיני SAIC, שנוסד ב-1955, נמצא בבעלות המדינה והוא הגדול מבין יצרני הרכב בסין.

    מקסוס מייצרת דגמי פנאי, טנדרים, מסחריות – ולא פחות מעשרה דגמים של מיניוואנים במגוון גדול מאוד של גדלים ומערכות הנעה: מנועי בעירה פנימית, מערכות היברידיות, חשמל מבוסס סוללות או תא-דלק מימני.

    המיניוואנים של מקסוס הנושאים את השם 'מיפה' (MIFA) הם מהצד היוקרתי של הז'אנר - גדולים, רבי-נוכחות, מהודרים בפנים ועשירים באבזור.

    מיפה 7, הדגם הקטן יותר בין השניים המגיעים לארץ, מציע ממדים נכבדים: בסיס הגלגלים 297.5 ס"מ, אורכו 491 ס"מ, רוחבו 189 ס"מ וגובהו 177 ס"מ. נפח תא המטען בתפוסה מלאה 280 ליטרים ומשקל הרכב כ-2.2 טון. לדגם זה שבעה מושבים – בשורה השנייה שני מושבי קפטן, בשלישית ספסל לשלושה.

    למיפה 7 מנוע חשמלי קדמי המייצר 245 כ"ס ו-35.7 קג"מ. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.7 שניות וההנעה קדמית.

    דגם זה מוצע עם סוללת 77 קוט"ש או 90 קוט"ש, הטווח 410 ק"מ או 480 ק"מ בהתאמה והספק הטעינה המהירה 130 קילוואט.

    באופן יוצא דופן בשוק הישראלי, רכבי מקסוס מיובאים על ידי שני יבואנים רשמיים במקביל; חברת UMI החלה בשיווק המיניוואנים בדצמבר 2024, וכבר בחודש ינואר 2025 החל השיווק גם על ידי חברת 'אוטו חן'.

  • עיצוב ונוכחות

    למקסוס מיפה 7 עיצוב רבוע, זוויתי ועם חזית עצומה ואטומה. המראה הקובייתי אינו מושך, והממדים הגדולים רק מעצימים את המופע שאינו נאה או זורם במיוחד.

  • תא נוסעים ומטען

    להבדיל מהעיצוב החיצוני, מראה סביבת הנהג הרבה יותר עתידני. שני מסכי "12.3 צמודים יוצרים רצף דיגיטלי ונקי מלחצנים, ומספר פקדי מגע במעלה הקונסולה המרכזית משלימים את המופע הטכנולוגי. הדיפון עמוק ונעים, הריפוד נאה ובהיר, ובזכות החלונות הגדולים נכנס המון אור.

    תפעול רוב המערכות מבוצע, איך לא, דרך הצג המרכזי וזה עדיין לא מלוטש מספיק. המערכת מציעה המון תפריטים והמון אפשרויות, אבל הסידור מבולגן וחלק מהאפשרויות זקוקות למחשבה מחודשת. גם מערכת השמע לא משכנעת עם רמקולים מאוד בסיסיים באיכותם.

    העיצוב רוחבי ושטוח כדי לא להפריע לתצפית החוצה ומשתלב נהדר עם הישיבה הגבוהה והשלטת. המושבים רכים, וכמעט כורסתיים. הם נוחים גם לאורך זמן, אבל מחסירים תמיכה לירכיים ובמיוחד לגב.

    מושבי הקפטן בשורה השנייה מעט נמוכים אבל נוחים, ויש שפע של מקום.

    לשורה השלישית נכנסים בין מושבי השורה השנייה. כיוון שהרכב גבוה יש מספיק מקום להתהלך בפנים. השורה השלישית מתאימה לשלושה, אם כי בתפוסה שכזו יהיה צפוף בממד הרוחב. לזוג יש מרחב מחייה הולם והרבה יותר מבכל קרוסאובר אחר בסגמנט. המושב עצמו מעט קצר ונמוך, אבל עדיין נוח.

    תא המטען לא גדול בתפוסה מלאה, 280 ליטר, אבל סף ההטענה מאוד נמוך ונוח. אולם אין גלגל חליפי, והשכבת מושבי השורה השלישית לא יוצרת חלל שטוח וארוך אלא מדרגה גבוהה שתפריע לשימושיות.

  • מנוע וביצועים

    בימים של מנועים חשמליים ואינפלציית סוסים, 245 כ"ס זה לא הרבה, בטח לרכב ששוקל 2.2 טון. אבל זה מעל ומעבר למה שצריך במיניוואן. התאוצה מספיק חזקה והחלטית, ובהמשך הדחף אומנם מתמתן, אבל עדיין מספיק חזק כדי לסגור עקיפה.

    במקסוס בחרו להפריד את הרגנרציה ממערכת הבלימה. בכל רכב חשמלי אחר, לחיצה על הבלם קודם תפעיל את המערך הרגנרטיבי ואחר כך את הבלמים. במיפה 7 היא רק מפעילה את הבלמים, וכך מפסידים טעינה בבלימה. מצד שני מרוויחים דוושת בלם מדוייקת יותר.

  • נוחות והתנהגות

    מיפה 7 הוא רכב ממש נוח, אבל עד גבול מסוים. שיבושים חדים, או מפגש מהיר מדי עם פס האטה, עוברים לישבן הנוסעים. אבל הגבול הזה גבוה למדי ובכל כביש ובכל מהירות (כמעט), הכיול הרך והמושבים העמוקים, אפשרו למיפה 7 להציע נוחות נסיעה פשוט מעולה. יחד עם בידוד מוצלח של כל רעשי החוץ מתקבלת איכות נסיעה מלטפת ורכה.

    מנגד, נרשם חיסרון בולט ביכולת הדינאמית. זה לא רק הכיול הרך של הבולמים, זה גם חוסר ריסון שלהם; בנוסף, מערכות הבטיחות ממש היסטריות, ונכנסות לפעולה רועשת וגסה אפילו בכניסה מהירה מדי למחלף.

  • תמורה למחיר

    נכון לתחילת 2025, בגזרת המחיר של מיפה 7 ועם שבעה מקומות ישנם רק דגמי פנאי עם מנועי בנזין, כמו סקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר. אומנם יש להם עיצוב מושך ונחשב יותר, וגם כישורים מסוימים בשבילים, אבל בתחום המרחב והשימושיות הם נחותים משמעותית. כך שבהתחשב במחיר, באבזור וביכולת הכוללת - התמורה למחיר של מיפה 7 מצוינת.

  • גרסאות ורמות גימור

    מקסוס מיפה 7 מוצע בשתי רמות אבזור. רמת 'לקשרי כוללת תאורת לד, חישוקי "18, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת ההזזה האחורית-ימנית ולמושב הנהג, בקרת אקלים תלת-אזורית וריפוד דמוי עור.

    ברמת גימור 'פרמיום' מתווסף גג זכוכית, מערכת שמע משודרגת, עור נאפה ותפעול חשמלי לדלת תא המטען, לשתי דלתות ההזזה מאחור ולשני המושבים הקדמיים שיש בהם גם אוורור.

  • בטיחות

    מקסוס מיפה 7 נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 92% בהגנת מבוגרים, 87% בהגנת ילדים, 81% בהגנת הולכי רגל ו-75% על מערכות בטיחות.

    מיפה 7 כולל כסטנדרט בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

  • טווח נסיעה

    חיסרון הטעינה בבלימה מתבטא בטווח הנסיעה, כאשר לאורך ימי המבחן מדדנו צריכה של 4.0 ק"מ/קוט"ש שמשמעותו טווח של 360 ק"מ – רחוק מאוד מהטווח המוצהר של 480 ק"מ. ביום נסיעה רגוע השגנו טווח של 400 ק"מ.

    הספק הטעינה המהירה בפועל היה נמוך מהמוצהר ועמד על 110 קילוואט – ומשך הטעינה מ-5% ל-80% היה למעלה משעה, ולא 40 דקות כמובטח.

  • מה חדש במקסוס מיפה 7 2025

    תחילת שיווק בישראל על ידי יבואן נוסף, 'אוטו חן', בינואר 2025.

  • סיכום

    מחזיר את תצורת המיניוואן למרכז הזירה, עם חבילה אטרקטיבית, חשמלית לשבעה נוסעים.

מקסוס מיפה 7 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג מקסוס מיפה 7
מקסוס מיפה 7 גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
415 ק"מ (WLTP)
245
החל מ- 1,663 ₪
212,900
410 ק"מ (WLTP)
245
החל מ- 1,680 ₪
214,990
486 ק"מ (WLTP)
245
החל מ- 1,930 ₪
246,990
480 ק"מ (WLTP)
245
החל מ- 1,953 ₪
249,990
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים מקסוס מיפה 7

ברשותך מקסוס מיפה 7?

5
מתקדמים לרכב חדש? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

open chatbot