MG EHS PHEV 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 החל שיווק MG EHS PHEV בישראל.
מדובר ברכב פנאי קומפקטי הנמצא בצד הגדול של הקטגוריה, והוא מצויד ביחידת כוח היברידית נטענת המייצרת 258 כ"ס ו-37.7 קג"מ. ל-HS עשרה הילוכים – שישה מהם בתיבה אוטומטית הצמודה למנוע הבנזין, ארבעה בזו הצמודה למנוע החשמלי – וההנעה קדמית.
לסוללה קיבולת של 16.6 קוט"ש, והיא מעניקה טווח נסיעה של 52 ק"מ בין טעינות.
EHS מוצע רק ברמת אבזור אחת הנקראת 'נט אפ', ובמפרט: תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, מולטימדיה וצג "10.1, מחוונים מוקרנים, מצלמות היקפיות, ריפוד עור משולב אלקנטרה, ובקרת אקלים מפוצלת. במערכות הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי של שטחים מתים, עמעום אוטומטי, התרעה על פתיחת דלתות בשעת סכנה ועוד.
ל-EHS אחריות ל-5 שנים או 150,000 ק"מ, ולסוללות אחריות של 8 שנים ו-150,000 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב הרכב סולידי וממדיו הגדולים מוסיפים לנוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב שמרני, אבל ההופעה מכובדת והאבזור עשיר. איכות החומרים טובה.
במרכז סביבת הנהג צג "10.1 ששולט בשפע של פעולות. התצוגה מעט מוזרה, התפעול דורש הסתגלות ושליטה במערכות מסוימות בזמן נסיעה, כמו בקרת האקלים מסורבלת וקשה. הנדסת האנוש אינה מצטיינת. מנגד, לרכב מצלמות היקפיות עם תצוגה תלת-ממדית, מסוג הדברים שמוצאים במכוניות יקרות בהרבה.
תנוחת הנהיגה הגבוהה הולמת רכב פנאי. המושבים מעט רכים אך הנוחות טובה.
המרחב מאחור טוב מאוד, ומרווח הראש אינו נפגע בגלל גג הזכוכית, שהכיסוי שלו אינו אטום. ניתן גם לכוון את זווית המשענת.
נפח תא המטען, 463 ליטרים, נאה ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
עם ההתנעה, בולט הרעש המלאכותי המיוצר בתנועה חשמלית להזהרת הולכי רגל, והוא חזק מדי. ל-EHS יש הרבה כוח, אך הרכב עלול להתקשות להעבירו כביש, והוא אינו עקבי בתגובות למצערת – לפעמים, ובייחוד כאשר הסוללה מרוקנת, הוא אינו מגיב בנחישות ראויה.
באופן כללי, חטיבת הכוח מתגמלת מצערת רגועה עם התנהלות נטולת מאמץ ומנוע הבנזין במיטבו בסל"ד נמוך, בו הוא פועל בשקט. תחת מצערת מלאה הוא רועש ומתאמץ, בלימת המנוע הרגנרטיבית, המופעלת עם כל הרפיית מצערת, מורגשת מדי.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה אחידה. בעיר, הרכב אינו מצטיין על פסי האטה ומעט מתנדנד עליהם, ושברי כביש מורגשים. מחוץ לעיר המצב עדיף משמעותית, אך הוא מתנדנד על גלי כביש. הנסיעה נעימה גם בזכות בידוד רעשי כביש מרשים. כושר התמרון בעיר אינו מבריק.
היכולת הדינאמית סולידית, אך כוח המנוע מתגבר בקלות על אחיזת הצמיגים הקדמיים. להגה חופש מסוים במרכז, אך המשקל שלו טוב והתגובה להפניה נאותה. הבלמים פועלים היטב ביחס להיברידיות, ורק בעומס כבד מאבדים דיוק.
 
-
תמורה למחיר
בתחום ההיברידי-נטען והעממי אין לו כמעט תחרות ישירה, והתמורה למחיר מצוינת.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק ללא חשמל ובקצב של טיול עמדה על 12.2 ק"מ/ל'.
-
טווח נסיעה
הטווח החשמלי המוצהר הוא 52 ק"מ, ובפועל עמד על 43 ק"מ.
-
מה חדש בMG EHS PHEV 2022
אין עדכונים במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
EHS אינו יכול להדאיג מתחרים אירופאים ויפנים מהשורה הראשונה – לא במראה, לא בניהוג ולא באופי המגובש. אבל הרכב הזה צובר לא מעט נקודות בזכות האבזור, החסכון הפוטנציאלי בדלק והתמורה למחיר.