MG 3 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
באוקטובר 2024 הושקה בישראל MG 3 החדשה אשר נחשפה לראשונה בתחילת 2024 ומייצגת דור שלישי לסופרמיני הסינית.
הדור הקודם של MG 3 שווק בישראל בין 2014 ל-2017 ולא זכה להצלחה מסחרית, בין היתר בגלל שהוצע רק בגרסה ידנית. אולם הפעם מדובר ברכב שונה לגמרי וגדול משמעותית שיוצע רק בגרסה היברידית-אוטומטית.
הדגם החדש נשען על בסיס גלגלים של 256 ס"מ אך אורכו 411 ס"מ - גדול ביחס למקובל בתחום הסופרמיני. רוחבו 180 ס"מ והגובה 150 ס"מ. נפח תא המטען הוא 241 ליטר (293 ליטר ללא כיסוי), בעוד המשקל נע בין 1308-1298 ק"ג.
ל-MG 3 ההיברידית הספק גבוה מאוד ביחס לקטגוריה - 194 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 8 שניות והיא תעפיל עד מהירות מרבית של 170 קמ"ש. שילוב הכוחות מורכב ממנוע בנזין 1.5 ליטר המוצמד למנוע חשמלי. ל-MG3 סוללה קומפקטית של 1.83 קוט"ש וכן מנוע חשמלי נוסף, שאחראי לטעינת הסוללה.
חטיבת הכוח משולבת עם תמסורת אוטומטית בעלת שלושה הילוכים וצריכת הדלק הממוצעת (בתנאי מעבדה) היא 22.4 ק"מ/ל'.
לרכב אחריות של 7 שנים (8 שנים לסוללה) או 150,000 ק"מ בשני המקרים.
-
עיצוב ונוכחות
הדגם החדש מעוצב באופן נעים לעין, אך ההופעה הכוללת שלו אינה מיוחדת או עדכנית. הסבכה הנמוכה אמורה להעביר מסר ספורטיבי, אך התוצאה אינה הרמונית מזוויות מסוימות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מסבירה פנים בעיצוב עכשווי ושילוב גוונים נאה, אך רוב חלקי הפלסטיק קשיחים ואינם איכותיים לתחושה. גם איכות הרכבה, אינה מצטיינת. בורר ההילוכים בצורת חוגה נאה, אך תפעולו אינו נוח.
המחוונים, כמו בהרבה דגמים המגיעים מסין, קטנים ומצופפים במידע. גם תפעול מערך המידע במחוונים מסורבל כמנהג MG.
צג המולטימדיה אינו גדול, אך מתאים לרכב קטן. מערך התפעול מוכר מדגמי MG אחרים, נוח לתפעול בהשוואה לדגמי סין האחרים אך מחייב התאקלמות.
מושב הנהג אינו נוח במיוחד, וגם תנוחת הנהיגה לא תתאים לכולם מכיוון שלא ניתן לכוון את ההגה למרחק.
מאחור המרחב נאות אך אינו יוצא דופן ביחס לסופרמיני אחרות, ומרווח הראש מעט מוגבל. יצוינו לחיוב פתחי מיזוג, מרכיב שאינו מקובל בקטגוריה הזאת. תא המטען מציע נפח ראוי לרכב כזה ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
בתחילת נסיעה שגרתית הביצועים נאים, ההתנהלות קלילה, ובעיר התנועה מתבצעת בעיקר על ידי המנוע החשמלי.
כמעט 200 כ"ס ברכב כה קטן מעוררים ציפיות לביצועים גדולים, אך בפועל, לעיתים המכונית מאוד זריזה, לפעמים פחות, ושילוב הפעולה בין שני המנועים לא תמיד חלק.
כמו בדגמים היברידיים אחרים, גם כאן בעלייה ארוכה או בעומס מתמשך הסיוע החשמלי אוזל - והביצועים דועכים משמעותית. מנוע הבנזין, שנתוני התפוקה שלו אינם גבוהים (102 כ"ס על 1.3 טון), חייב לפעול בסל"ד גבוה כדי שיהיה יעיל – ואז הוא ממש מתאמץ ורועש.
מסיבה זו, בעקיפות תחת עומס עוצמת התאוצה אינה צפויה תמיד. בנוסף, לפעמים נוצרת השהיה עד שמלוא התפוקה משוגרת לגלגלים.
לתיבה רק שלושה הילוכים, והמשמעות היא שיחסי ההעברה שלה מאוד ארוכים, ובמצבים מסוימים, גם בגלל שפעולת התיבה איטית, הסידור הזה מקשה מנוע הבנזין.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר על אספלט עם טלאים או שיבושים קטנים טובה למדי. עם זאת, על שיבושים בינוניים או גדולים וגם על פסי האטה הנוחות טובה פחות, שם ריסון המרכב אינו טוב.
מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טוב יותר, אך שיבושים גדולים עדיין מורגשים והרכב אינו מרסן את עצמו כיאות במעבר בכביש גלי.
בעיר, שם עיקר התנועה באמצעות המנוע החשמלי, הרכב שקט מאוד, אך מעבר על שיבושים כבדים יביא לרעש מתלה, בייחוד זה האחורי. מחוץ לעיר, רעשי הכביש והרוח בולטים.
היכולת הדינמית טובה. MG 3 נכנסת נכון לפנייה, משנה כיוון בנחישות ומגיבה כנדרש לשינויים בלחיצה על המצערת. זה אינו רכב ספורטיבי, אבל הוא מביא קלילות המאפיינת דגמי סופרמיני. בנוסף, להגה משקל נכון, טוב מזה המקובל בדגמים הבאים מסין, והתגובות להפניה מדויקות.
הבלמים טובים בשימוש רגיל, מאבדים כרגיל בכלים היברידיים דיוק תחת עומס. לבלימה הרגנרטיבית שלוש דרגות, היא לא מאוד מדויקת ונחלשת מדי כשהסוללה מלאה.
-
תמורה למחיר
היצע דגמי הסופרמיני בארץ הצטמצם וכולל כיום רק דגם אחד עם הנעה היברידית, טויוטה יאריס. ההבדלים גדולים; ל- MG 3 יתרונות בהספק, אבזור עשיר, אחריות של 7 שנים, ומחיר נמוך יותר. יאריס מביאה מוניטין והצלחה מוכחים, והיא מלוטשת ומגובשת יותר.
נקודת ייחוס אחרת נמצאת בדגמי סופרמיני שאינם היברידיים, מצוידים פחות, חלשים יותר – אך גם זולים בהרבה, איכותיים ובטיחותיים יותר, כמו סיאט איביזה או סקודה פאביה.
כך שהתמורה בפועל של MG 3 בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
ברמת גימור 'קומפורט' המכוונת בעיקר לציי רכב, תקבלו חישוקי "16, צג מולטימדיה "10.25 עם ממשקי אפל ואנדרואיד, לוח מחוונים מוקרן, בקרת אקלים עם פתחים מאחור ועוד.
ברמת גימור 'לקשרי' מתווספים תאורת לד, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, ריפוד משולב דמוי עור ועוד. גג נפתח מוצע בתוספת תשלום של 1000 שקלים.
הרכב יקושר לאפליקצית תפעול ייעודית של MG דרכה ניתן לנהל חלק מהפונקציות.
-
בטיחות
במבחני הריסוק של ANCAP האוסטרלים, הדומים לאלו של יורו NCAP, זכתה MG 3 לציון מאכזב של 3 כוכבים בלבד.
היא השיגה 72% בהגנה על מבוגרים, 74% בהגנה על ילדים, 76% בשמירה על הולכי רגל ו-58% בלבד בתפקוד מערכות הסיוע לנהג.
אבזור הבטיחות התקני כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמת גימור 'לקשרי' מתווסף גם ניטור שטחים "מתים" במראות הצד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת. בתוואי המבחן היא עמדה על 15.5 ק"מ/ל', בנסיעות בין-עירוניות הצריכה הייתה 17.5 ק"מ/ל', ובעיר גם 20 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בMG 3 2024
תחילת שיווק בישראל באוקטובר 2024.
-
סיכום
מרשימה על הנייר, לא מספיק מגובשת ומלוטשת בפועל.