MG מארוול R 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בשנת 2020 הציגה MG רכב פנאי בינוני (D-SUV) חדש לגמרי בהיצע שלה – MG מארוול R. דגם זה מבוסס על מארוול X המשווק בסין משנת 2018 תחת מותג 'ראווי'.
מידות המרכב שלו מקובלות בסגמנט – אורכו 467 ס"מ, רוחבו 192 ס"מ, גובהו 162 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני 280 ס"מ. תא המטען באופן משונה מעט קטן – 357 ל' – אך גם המשקל העצמי צנוע ביחס לכלים חשמליים – 1,810 ק"ג בלבד לגרסת ההנעה האחורית.
מארוול R מוצע עם סידור מאוד ייחודי למערכת ההנעה: בגרסת ההנעה האחורית (180 כ") ישנם שני מנועים במקום אחד ולגרסת ההנעה הכפולה (288 כ"ס) מצטרף מנוע שלישי. גם תיבת ההילוכים יחודית והיא מציעה שני הילוכים – סידור שקיים כיום רק בקומץ מכוניות יוקרה חשמליות.
בכל מקרה, שתי הגרסאות מצוידות באותה סוללה: 69.9 קוט"ש המציעה טווח של 402 ק"מ או 370 ק"מ בהתאם לגרסה וטעינה מהירה עד 80 ק"ו.
שיווקו של MG מארוול R בישראל החל ביוני 2023.
-
עיצוב ונוכחות
המארוול R נראה מצוין – הוא נראה אתלטי וספורטיבי ומצליח לשדר משהו עדכני ו"חשמלי" ולהישאר מקורי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן נאה, אלגנטי ומודרני. התחושה המתקדמת נוצרת לא מעט בזכות מסך מולטימדיה ענק (19.4 אינץ') הנמצא על קונסולה מרכזית רחבה ומוגבהת. הקווים עצמם נאים ויש נגיעות ספורטיביות כמו המושבים או עיצוב גלגל ההגה.
הנדסת האנוש לא תמיד מוצלחת, המסך סובל מתגובות איטיות ובדומה לטסלה גם כאן לא ניתן לכוון את תריסי המזגן באופן ידני.
המרחב מלפנים טוב, מושב הנהג מספק.
מאחור מרחב מספק לשני נוסעים וסביר לשלושה.
תא המטען קטן – 357 ל' בלבד – אך המבנה עצמו שימושי. לגרסת ההנעה האחורית בנוסף תא מטען קדמי גדול יחסית (150 ל') במבנה צר ועמוק.
-
מנוע וביצועים
גרסת ההנעה הכפולה שנבחנה – 288 כ"ס – מסוגלת לביצועים מצוינים ממש, במיוחד במהירויות נמוכות ובינוניות שם התגובות מהירות וחדות ומערכת ההנעה מייצרת מחץ של ממש בהאצה.
במהירויות גבוהות או בעליות ארוכות הקצב דועך אך נותר מספק בהחלט.
לזכותו גם כיול מוצלח וטבעי לדוושת התאוצה.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית מציעה שלוש עוצמות והיא נעימה וטבעית בפעולתה, אך אין מצב של נהיגה בדוושה אחת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית בסך הכל – שילוב של חתך צמיגים נמוך המקשה על טיפול בשיבושים קטנים וחדים מחד וקושי בריסון המרכב מאידך. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת.
בידוד הרעשים סביר בלבד.
התנהגות הכביש פחות הרשימה – האחיזה מספקת, להגה משקל טוב (במיוחד במצב ספורט) אולם המתלים מתקשים בריסון המרכב.
-
תמורה למחיר
ה-MG מארוול R מתומחר באופן מתון ביחס למתחרים ומציע רשימת אבזור עשירה – התמורה בהחלט טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
MG מארוול R החדש מוצע בישראל בשתי גרסאות: הנעה אחורית עם שני מנועים ו-180 כ"ס או הנעה כפולה עם שלושה מנועים ו-288 כ"ס.
בשתי הגרסאות סוללה זהה: 69.9 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של עד 402 ק"מ בהנעה אחורית ו-370 ק"מ בהנעה כפולה.
רשימת האבזור עשירה למדי כבר ברמת הכניסה 'לקשרי': תאורת לד, חישוקי 19 אינץ', גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים שהם גם מאווררים, צג ענק במיוחד בגודל 19.4 אינץ', מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים כסטנדרט.
גרסת ההנעה הכפולה מוצעת ברמת 'פרפורמנס' והיא מוסיפה מערכת שמע מבית 'בוז' ואפשרות לריפוד אלקטנרה מהודר במקום אוורור מושבים.
-
בטיחות
MG מארוול R החדש נבדק ביורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של 4 כוכבים עם ציון של 80% בהגנה על מבוגרים, 75% בהגנה על ילדים, 55% בהגנה על הולכי רגל ו-80% בסעיף מערכות הבטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל כסטנדרט: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית לאחור.
-
טווח נסיעה
גרסת ההנעה הכפולה שנבחנה סיימה את המבחן המאומץ שלנו עם צריכה של 4.1 ק"מ לקוט"ש (287 ק"מ טווח) – נתון לא רע בהתחשב בהספק ובביצועים אך נמוך בפני עצמו.
שיוט מהיר הניב תוצאה דומה (כ-290 ק"מ), שיוט נינוח יותר שיפר את הצריכה לכ-5 ק"מ לקוט"ש (כ-350 ק"מ) ונסיעת בוקר פקוקה השוותה לנתון הרשמי (370 ק"מ).
-
סיכום
הצעה ששווה בדיקה.