MG EHS PHEV 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בשנת 2018 הציגה MG את רכב הפנאי הקומפקטי שלה – MG HS. ה- HS מתמקם מעל אחיו המוכר והקטן יותר ZS ונכנס לסגמנט הגדול והפופולרי ביותר בישראל - רכבי פנאי קומפקטיים.
מידותיו מציבות אותו בצד הגדול והנדיב של הקטגוריה — 457 ס"מ אורכו, 187 ס"מ רוחבו ובסיס הגלגלים שלו נפרש על פני 272 ס"מ, אחד מהארוכים בסגמנט. לתא המטען נפח של 463 ל'.
ה-HS מגיע לישראל עם יחידת הנעה אחת בלבד — היברידית נטענת (פלאג-אין) המבוססת על שילוב בין מנוע טורבו-בנזין 1.5 ל' ומנוע חשמלי. ההספק המשולב עומד על 258 כ"ס ו-37.7 קג"מ. ל-HS שתי תיבות הילוכים — אחת עם שישה יחסי העברה הצמודה למנוע הבנזין, ואחת נוספת הצמודה למנוע החשמלי בעלת ארבעה יחסים. ההנעה קדמית והביצועים מצוינים, על אף המשקל הכביר (1,850 ק"ג) — 6.9 שניות ל-100 קמ"ש.
ל-MG HS סוללה מקוררת בנוזל עם אנרגיה של 16.6 קוט"ש, וטווח הנסיעה החשמלי המוצהר עומד על 52 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP.
השיווק בישראל החל בינואר 2020. האחריות ארוכה במיוחד (5 שנים או 150,000 ק"מ ועוד 3 שנים נוספות על הסוללה).
-
עיצוב ונוכחות
MG EHS הוא רכב נאה למדי, גם אם הופעתו לא הכי אופנתית או עדכנית. המידות הנדיבות והחזית הנאה מקנים לו מראה נעים וסולידי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג משדרת תחושת עושר רבה בזכות שילוב החומרים, איכותם הטובה ורשימת אבזור ארוכה מאוד.
הנדסת האנוש אינה מצטיינת — תפעול מסך המולטימדיה (10.1 אינץ’) מסורבל, חיווי הכפתורים לא תמיד ברור ומיקום חלק מהפקדים אינו אינטואטיבי.
המרחב מלפנים טוב מאוד, המושבים מוצלחים למדי ותנוחת הנהיגה גבוהה, כמצופה מרכב פנאי. מאחור המרחב מצוין ולנוסעים גג זכוכית פנורמי גדול (אך הכיסוי אינו אטום לגמרי).
למרות הסוללות, תא המטען נאה בגודלו (463 ל‘). הכיסוי אינו איכותי.
-
מנוע וביצועים
שילוב המנועים (חשמלי ובנזין) מעמיד לרשות הנהג הספק גבוה (258 כ“ס) והדבר בא לידי ביטוי בביצועים טובים מאוד.
אולם מערכת ההנעה לא תמיד פועלת ברהיטות — תגובת המצערת לא אחידה, מנוע הבנזין רועש תחת עומס ו-EHS מתקשה להעביר את הכוח לקרקע בתנאים מאתגרים. ה-EHS מעדיף התנהלות רגועה ב“חצי מצערת“.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת מאוד אך EHS עשוי להתנדנד על כביש גלי. בידוד רעשים מצוין מוסיף לנינוחות הכללית.
התנהגות הכביש סולידית, אך כוח המנוע מתגבר בקלות על אחיזת הצמיגים הקדמיים. להגה חופש מסוים במרכז, אך המשקל שלו טוב והתגובה להפניה נאותה. הבלמים פועלים היטב ביחס להיברידיות, ורק בעומס כבד מאבדים דיוק.
כושר התמרון בעיר אינו מבריק.
-
תמורה למחיר
על הנייר MG EHS PHEV מציע המון — כוח, אבזור, מרחב וחסכון בזכות החשמל — לכך הוא מוסיף אחריות ארוכה ומחיר סופר תחרותי.
-
גרסאות ורמות גימור
EHS מוצע רק ברמת אבזור אחת הנקראת 'נט אפ', ובמפרט: תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, מולטימדיה עם צג "10.1, מחוונים מוקרנים, מצלמות היקפיות, ריפוד עור משולב אלקנטרה, ובקרת אקלים מפוצלת.
-
בטיחות
בשנת 2019 נבדק ה-HS במבחני הריסוק של יורו NCAP שם זכה בחמישה כוכבי בטיחות.
במערכות הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי של שטחים מתים, עמעום אוטומטי, התרעה על פתיחת דלתות בשעת סכנה ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק ללא חשמל ובקצב של טיול עמדה על 12.2 ק"מ/ל'.
-
טווח נסיעה
הטווח החשמלי המוצהר הוא 52 ק"מ, ובפועל עמד על 43 ק"מ.
-
מה חדש בMG EHS PHEV 2024
מחירי 2024 של MG EHS ירדו בשיעור זניח של 1,000 שקלים למחיר רשמי של 188,000 שקלים.
-
סיכום
העיצוב, הניהוג והנדסת האנוש לא יתחרו בטובים שבקטגוריה, אבל ה-EHS צובר לא מעט נקודות בזכות האבזור, הממדים, החסכון הפוטנציאלי בדלק והתמורה למחיר.