MG מארוול R 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בשנת 2020 הציגה MG רכב פנאי בינוני (D-SUV) חדש לגמרי בהיצע שלה – MG מארוול R.דגם זה מבוסס על רכב המשווק בסין משנת 2018 תחת מותג 'רואווי'.
מידות המרכב שלו מקובלות בסגמנט, אך תא המטען מעט קטן – 357 ל'. בצד החיובי, גם המשקל העצמי צנוע ביחס לכלים חשמליים – 1810 ק"ג לגרסת ההנעה האחורית.
מארוול R מוצע עם סידור מאוד ייחודי למערכת ההנעה: בגרסת ההנעה האחורית (180 כ"ס) ישנם שני מנועים במקום אחד ולגרסת ההנעה הכפולה (288 כ"ס) מצטרף מנוע שלישי. גם תיבת ההילוכים יחודית והיא מציעה שני הילוכים.
שתי הגרסאות מצוידות באותה סוללה: 69.9 קוט"ש המציעה טווח של 402 ק"מ או 370 ק"מ בהתאם לגרסה. קצב הטעינה המהירה נמוך מהמקובל: עד 80 ק"ו בלבד.
-
עיצוב ונוכחות
המארוול R נראה מצוין – אתלטי וספורטיבי, עדכני ומקורי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן נאה, אלגנטי ומודרני. התחושה המתקדמת נוצרת לא מעט בזכות מסך מולטימדיה גדול (14 אינץ') הנמצא על קונסולה מרכזית רחבה ומוגבהת. הקווים עצמם נאים ויש נגיעות ספורטיביות כמו המושבים או עיצוב גלגל ההגה.
הנדסת האנוש לא תמיד מוצלחת, המסך סובל מתגובות איטיות, ובדומה לטסלה גם כאן לא ניתן לכוון את תריסי המזגן באופן ידני.
המרחב מלפנים טוב, מושב הנהג מספק.
מאחור מרחב מספק לשני נוסעים וסביר לשלושה.
תא המטען קטן – 357 ל' בלבד – אך המבנה עצמו שימושי. לגרסת ההנעה האחורית בנוסף תא מטען קדמי נוסף (150 ל') במבנה צר ועמוק.
-
מנוע וביצועים
גרסת ההנעה הכפולה שנבחנה – 288 כ"ס – מציעה ביצועים מצוינים, במיוחד במהירויות נמוכות ובינוניות שם התגובות מהירות וחדות.
במהירויות גבוהות או בעליות ארוכות הקצב דועך אך נותר מספק בהחלט.
בנהיגה "רגילה" ספק אם תרגישו את כי יש כאן תיבת 2 הילוכים – ההעברה חלקה ומבוצעת במהירויות גבוהות יחסית. אולם בעומס ובלחיצה הגונה על דוושת התאוצה החלפת ההילוך מורגשת, וזה חבל. ההעברה עצמה חלקה אך ארוכה וזה מביא להפוגה מורגשת בתאוצה.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית מציעה שלוש עוצמות והיא נעימה וטבעית בפעולתה, אך אין מצב של נהיגה בדוושה אחת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית – שילוב של חתך צמיגים נמוך המקשה על טיפול בשיבושים קטנים וחדים מחד וקושי בריסון המרכב מאידך. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת.
בידוד הרעשים לא מרשים.
התנהגות הכביש לא מצטיינת – האחיזה מספקת, להגה משקל טוב (במיוחד במצב ספורט) אולם המתלים מתקשים בריסון המרכב.
-
תמורה למחיר
ה-MG מארוול R מתומחר באופן מתון ביחס למתחרים ומציע רשימת אבזור עשירה – התמורה בהחלט טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
MG מארוול R מוצע בישראל בשתי גרסאות: הנעה אחורית עם שני מנועים ו-180 כ"ס או הנעה כפולה עם שלושה מנועים ו-288 כ"ס.
בשתי הגרסאות סוללה זהה: 69.9 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של עד 402 ק"מ בהנעה אחורית ו-370 ק"מ בהנעה כפולה.
רשימת האבזור עשירה למדי כבר ברמת הכניסה, 'לקשרי': תאורת לד, חישוקי 19 אינץ', גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים שהם גם מאווררים, מולטימדיה 14 אינץ', מחוונים מוקרנים ועוד.
גרסת ההנעה הכפולה מוצעת ברמת 'פרפורמנס' והיא מוסיפה מערכת שמע מבית 'בוז' ואפשרות לריפוד זמש במקום אוורור מושבים.
-
בטיחות
MG מארוול R נבדק ביורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של 4 כוכבים עם ציון של 80% בהגנה על מבוגרים, 75% בהגנה על ילדים, 55% בהגנה על הולכי רגל ו-80% בסעיף מערכות הבטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל כסטנדרט: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית לאחור.
-
טווח נסיעה
גרסת ההנעה הכפולה שנבחנה סיימה את המבחן המאומץ שלנו עם צריכה של 4.1 ק"מ לקוט"ש (287 ק"מ טווח) – נתון לא רע בהתחשב בהספק ובביצועים אך נמוך בפני עצמו.
שיוט נינוח יותר שיפר את הצריכה לכ-5 ק"מ לקוט"ש (כ-350 ק"מ).
-
מה חדש בMG מארוול R 2023
תחילת שיווק בישראל בחודש יוני 2023.
-
סיכום
קצת מיושן, טעון שיפור, אך מעניק תמורה טובה למחיר.