מיני רודסטר 2015 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתערוכת הרכב של דטרויט 2012 הושקה המיני רודסטר.
היא מבוססת על המיני קופה, שהוצגה מעט קודם לכן בתערוכת פרנקפורט.
הרודסטר והקופה הן הדגמים הראשונים של מיני במבנה 3 קופסאות: תא המנוע, תא הנוסעים ותא המטען נפרדים אחד מהשני.
כמו הקופה, גם הרודסטר ויתרה על המושב האחורי לטובת עיצוב שונה ונאה יותר מהדגם עליו הן מבוססות.
כתוצאה מהמבנה גדל תא המטען מ-125 ליטר בקבריולה ל-240 ליטר שימושיים יותר.המשקל גם ירד בכ-100 ק"ג בהשוואה לקבריולה, מה שתורם לנתוני תאוצה טובים בחצי שניה ל-100 קמ"ש.
המיני רודסטר משווקת בארץ עם מנועי מיני המוכרים - 1.6 ליטר עם 120 כ"ס וה-1.6 ליטר טורבו עם 184 כ"ס (או 211 כ"ס, בגרסת ה"וורקס") כאשר ניתן לבחור בין תיבה ידנית לאוטומטית, שתיהן עם 6 הילוכים.
המיני רודסטר מבוססת על המיני דור-שני ולא על זה הנוכחי, השלישי במספר.
-
עיצוב ונוכחות
ה-DNA של מיני נמצא פה בשפע, ועם הגג למטה הרודסטר מושכת עוד יותר מבטים משאר דגמי המיני.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב המקורי והייחודי של תא הנוסעים משכיח מהיושבים את איכות החומרים הלא אחידה.
 
תנוחת הנהיגה טובה ויש שפע מקום לשני הנוסעים.
 
תא המטען יספק את צרכיו של זוג עבור חופשת סוף שבוע.
-
מנוע וביצועים
גרסת הטורבו (S) חזקה ובעלת זמינות כוח טובה, והתיבה האוטומטית עובדת מצוין ולא פוגעת ביכולתו. המנוע הבסיסי יספיק למי שמעוניין קודם כל במראה.
 
צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
למיני כיול מתלים קשיח המשתפר מעט ביציאה מהעיר, הגג הנפתח לא קשיח ואיננו שומר על שקט בתא הנוסעים.
 
המיני זורחת בכבישים המפותלים, שם ההגה המהיר והשלדה משתפים פעולה והופכים אותה למכונת חיוכים קטנה.
 
אם זאת מורגשת פגיעה בקשיחות השלדה בעקבות הגג הנפתח בהשוואה לקופה.
-
תמורה למחיר
מדובר ברודסטר הזולה ביותר בישראל, אבל היא ממש לא מרגישה כזאת.
-
סיכום
רודסטר קלאסית (למעט ההנעה הקדמית).