מיצובישי פאג'רו 2001-2005 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של הפאג'רו, שנקרא בישראל "קינג", הוצג ב-1999 והיה פורץ-הדרך בתקופתו.
בעידן בו רכבי שטח מסורתיים היו בנויים על גבי שלדת סולם וסרנים חיים, הגיח הפאג'רו וטרף את הקלפים. הדור החדש של הפאג'רו בנוי ממרכב אחוד - ללא שלדת סולם, בדומה למכוניות פרטיות.
יתרה מכך, אותו מרכב "ישב" על 4 מתלים עצמאיים, בניגוד לסרן החי שהיה מקובל באותה העת.
השינויים המשיכו גם לשילוב המנוע-גיר החדשני לזמנו (מנוע טורבו דיזל 3.2 ליטר, 165 כ"ס ו-38 קג"מ, לצד תיבה אוטומטית-טיפטרוניק בעלת 5 הילוכים) ולעיצוב העגלגל והמקומר, שלא לומר מוחצן - לא בדיוק מה שמצפים מחבר-של-כבוד בסגמנט כה שמרני.
התוצאה, לבסוף, הייתה מפתיעה וההבטחות אכן התממשו - תמורת יכולת שטח קצת פחות טובה (בעיקר בתוואי טכני), איכות החיים בכביש - במדדי ביצועים, התנהגות כביש ובטיחות - הייתה יוצאת דופן לכלים מסוגו (לנד-קרוזר פראדו, דיסקברי TD5, טרופר ופטרול).
אותה יכולת שטח פחות-טובה באה לידי ביטוי בעיקר בנהיגה טכנית, בעיקר לאור היעדר-ההגנה המובנית למכלולי הגחון (אין שלדת סולם שתגן עליהם), מתלים נפרדים קצרי-מהלך וחיפויי הפלסטיק של המרכב - כאשר נקודת החולשה הגדולה הייתה חיבור מדרגות הצד לחיפוי בתי-הגלגלים ("כנפיים"), דבר שהיה מגדיל את הסיכוי לנזקים יקרי-ערך.
אולם, עם מנוע בשרני לצד תיבת-ההעברה המוצלחת Super-Select (הכוללת, לצד הנעה אחורית בכביש, גם מצב 4x4 לכביש; לתנאי שטח יש נעילה מוגבלת-החלקה לדיפרנציאל המרכזי ולמקרים קשים - קיימת גם נעילה לדיפרנציאל האחורי), מעטים המכשולים שעמדו בפני הפאג'רו גם בתצורתו החדשה.
המהפכה שהוביל ה"קינג" סחפה אחריה את מרבית הדורות החדשים של רכבי השטח, כאשר רצף הניצחונות בראלי הדאקאר, לאורך השנים, תרם גם הוא לתדמית המוצלחת של הפאג'רו.
ה"קינג" הושק בישראל בקיץ 2000, תחילה עם מנוע הדיזל בלבד, במרכבי 3 ו-5 דלתות, עם תיבה ידנית או אוטומטית ובמגוון רמות גימור (עם הבדלים ברמות האבזור, כולל דגמי בסיס ללא ABS) - ומשנת 2002 הצטרפה גם גרסת ה-GDI (בנזין הזרקה ישירה), לה מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, עם 202 כ"ס ו-33 קג"מ.
דגמי 2003 עברו מתיחת פנים במסגרתה עודכן העיצוב חיצוני והפך להיות מעודן יותר, לצד הטיפול המתבקש בנקודת התורפה של החיבור בין מדרגות הצד לאותן כנפיים.
כמו כן, בשנת 2005 הוצע הפאג'רו, בגירסת ה-LIMITED היוקרתית, עם בקרת משיכה במקום נעילת הדיפרנציאל האחורית. בסוף שנת 2006 הוצג הדור הרביעי לפאג'רו, שהיה למעשה מתיחת פנים משמעותית לדור השלישי.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום