פורשה קאיימן 2008-2012 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פורשה קאיימן נולדה כאחות סגורה לבוקסטר, ומיד עם הצגתה קיבלה ביקורות משבחות על איכויות הנהיגה שלה.
הביצועים והתנהגות הכביש פשוט מצוינים – המנוע תאב סל"ד ובעל צליל סקסי, במיוחד בגרסת ה-S; ההיגוי ישיר, מדויק ואינפורמטיבי; השלדה ניטראלית ביותר ומגיבה נהדר לשינויי כיוון, כאשר מערכות PASM ו"ספורט כרונו" האופציונאליות אפילו מצליחות להוסיף לחוויה.
תיבת ה-PDK כפולת המצמדים שצורפה במתיחת הפנים ב-2009 מאפשרת ניצול טוב יותר של המנוע מאשר תיבת הטיפטרוניק הישנה.
האבזור עצמו בסיסי ביחס למחיר אבל עיצוב ואיכות הפנים מרשימים.
נוחות הנסיעה לא מצטיינת בגלל המתלים הנוקשים, אבל מי שקונה מכונית ספורט במחיר כזה צריך לדעת שיש גם חסרונות להנאה עילאית מנהיגה, לא?
-
עיצוב ונוכחות
גם הקאיימן, כמו ה-911, אינה קולעת לטעמם של כולם – אבל אנחנו חושבים שהיא סקסית להפליא, בעיקר במבט מאחור.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים צפוף והאבזור התקני לא עשיר, אבל האיכות גבוהה ונפח האחסון מפתיע לטובה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.9 ל' לא מאוד חזק, אך קולני ובעל אופי, ומנוע ה-3.4 חזק ומלהיב עוד יותר.
 
התיבה הידנית פנטסטית ותיבת ה-PDK כפולת המצמדים מאוד יעילה, אך פוגעת קצת בחיבור למכונה.
 
חבל שאין גרסאות חזקות יותר, כי השלדה הזאת פשוט משוועת למנוע שיאתגר אותה.
 
-
נוחות והתנהגות
המתלים נוקשים ונוחות הנסיעה לא מצטיינת, אך הקאיימן מפצה על כך בהתנהגות כביש ניטראלית, מדויקת ומהנה – וגם ההגה מעולה, ישיר ובעל פידבק עשיר.
 
חלקנו אף סבורים שהיא טובה יותר דינאמית (גם אם פחות מתקשרת) מאחותה הגדולה...
 
-
תמורה למחיר
בהשוואה למתחרות כמו ה-Z370 או ה-Z4, הקאיימן יקרה.
 
אבל אם מתחשבים בכך שזו מתחרה קרובה ל-911 ושבחזיתה מתנוסס סמל פורשה, אז מחירה כבר לא נראה כל כך מופרז.
 
גרסת ה-S היא המומלצת בהיצע.
-
סיכום
הקאיימן היא הרבה יותר מבוקסטר-קופה, זו מכונית ספורט חדה ומלהיבה שמזנבת ב-911.
 
פשוט יצירת מופת.