פורשה 718 בוקסטר 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בתחילת 2016 הציגה פורשה את ה-718 בוקסטר - שהיא אינה אלא מתיחת פנים לבוקסטר דור שלישי (981), שנחשפה ב-2012.
הדגם המחודש מביא איתו שינוי משמעותי בדמות מנועים חדשים לגמרי - לראשונה אי-פעם תוצע הבוקסטר עם מנועי טורבו ואם לא די בכך, לאלו מבנה "עממי" של 4 ציל' ונפח בסיסי של 2.0 ליטר! למנוע הגדול יותר נפח של 2.5 ל' והוא נהנה מטורבו בעל גיאומטריה משתנה.
למרות השינוי הגדול, אין להמעיט ביכולותיהם של המנועים החדשים, בטח לאור הנתונים הטכניים - מדובר ביחידות הנעה חזקות מבעבר (300 כ"ס ו-38.7 קג"מ במנוע הקטן, 350 כ"ס ו-42.8 קג"מ בגדול) עם יתרון ברור בכל הקשור לזמינות הכוח.
מעניין כי למרות הימצא מגדש תחת מכסה המנוע, תקרת הסל"ד הפכה דווקא גבוהה יותר מזו של המנועים האטמוספריים הקודמים.
משמח לא פחות לדעת כי הביצועים המשופרים אינם באים על חשבון צריכת הדלק, להיפך; לפי פורשה, ישנו שיפור של 13% בסעיף זה. מוטב שכך - אחרת מה הועילו חכמים בתקנתם, עת גנזו את מנועי ה-6 צילינדרים... מעבר לכך, מערכת ההיגוי של ה-718 בוקסטר הפכה חשמלית (במקום אלקטרו-הידראולית), המתלים עברו כיול מחדש והעיצוב זכה לאי-אלו נגיעות, הן מלפנים והן מאחור.
ה-718 הגיעה לישראל במאי 2016.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום