ראם 2500 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ראם 2500 הוצג במקורו כדגם של מותג דודג' ב-1981, וב-2010 שודרג לדרגת מותג עצמאי.
הדור החמישי משווק בישראל מיולי 2019. הדגם החדש קל וחזק יותר, דגש הושם על שיפור נוחות הנסיעה ואיכותה, וגם האבזור הועשר.
לראם 2500 מנוע טורבו-דיזל 6.9 ליטר 6 צילינדרים המייצר 370 כ"ס, צמודה לו תיבה אוטומטית 6 הילוכים וההנעה אחורית עם שילוב לכפולה.
לקראת 2022 הושקה בישראל מהדורת "נייט אדישן", המבוססת על רמת הגימור הגבוהה 'לארמי גולד'. מהדורה זו מתייחדת בשינויים קוסמטיים שעיקרם גוון שחור לחלקים רבים בפנים ובחוץ ("חבילת השחרה").
בחלקים החיצוניים: שבכה, חישוקים וסמלים בצבע שחור, לצד יחידות תאורה (לד) מושחמות. בתא הנוסעים: חלקי גימור פנים ותקרה בצבע שחור.
מעבר לכך הרכב מוצע בגרסת חמישה מושבים, ומפרט האבזור דומה לזה שב'גולד' וכולל תאורת לד, גג זכוכית, מפתח חכם, כיוון חשמלי לדוושות, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים שיש להם גם אוורור, צג "8 במולטימדיה ועוד. במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
מעבר לממדים המובנים של כלי כזה, הגדילו אנשי ראם את השטח בו שולט הכרום ב-30%, והתוצאה, ובכן, מאוד בוהקת. מאלה שיאהבו ועד אלה שלא, לא יימצא מי שלא יגיב בהשתאות להפגנת הנוכחות הזאת.
-
תא נוסעים ומטען
המדרגה הנפתחת-חשמלית היא סידור מבורך (יתרון גם בשטח), והכניסה פנימה נוחה מאוד.
עם מושב נהג עתיר כוונונים, ושליטה חשמלית בגובה הדוושות, נוצר בסיס מצוין לתנוחת נהיגה טובה, אך ההגה נע רק מעלה/מטה; המושב עצמו נוח מאוד, גם במשך נהיגה ארוכה.
שדה הראייה פנטסטי בתנועה בין-עירונית, אך מכסה המנוע המוגבה לא עוזר בנהיגה עירונית. בית מראות הצד יכול כולו להתייצב אנכית למצב גרירה - אבל שדה הראייה ששפע המראות מספקות אינו אידיאלי. עם זאת, יש ניטור שטח מת, וזה מצטרף למערך בטיחות מכובד.
בנוסף למרחב העצום, סביבת הנהג עצמה מרשימה - איכות החומרים, ההרכבה והגימור טובה מאוד; חומרי הדיפון יוצרים מקום מהודר, והאבזור העשיר מוסיף (פירוט בנפרד); מסך הנדסת האנוש טובה לרוב, אך כרגיל ברכב אמריקאי, מפשלת פה ושם - כמו למשל המיקום (הנמוך והמרוחק) למתג בלם המנוע.
ראם 2500 מציע שפע אופציות שימושיות לאדם העובד, עם תאי אחסון גדולים - לנפח פנימי כולל של 258 ליטר - השטחת המושב למיטה ועוד.
המרחב מאחור גדול מאוד, אך נוסעים גבוהים ימצאו כי הגג קרוב מדי.
תאי המטען בשני צידי הארגז (ראם-בוקס) נוחים מאוד לאחסון פריטים ורכיבים. גם דלת הארגז נשלטת מרחוק, אבל אין מדרגת טיפוס לארגז או ידיות אחיזה.
-
מנוע וביצועים
למרות הספק פחות גבוה ביחס למתחרים (370 כ"ס, 117 קג"מ) לראם יש כוח מספק מעל ומעבר.
הכלי הזה יכול לצבור מהירות גבוהה ביותר ובקלות גם במעלה הררי תלול, ולסגור עניין בעקיפת רכב ארוך באופן בטוח מאוד. התיבה אינה מהירה בתגובתה, וההיענות לקיקדאון אינה מיידית. ב-100 קמ"ש המנוע מתייצב על 1400 סל"ד, מה שמסדר שיוט נינוח.
בלם המנוע מאוד יעיל.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה. מחוץ לעיר, כביש גלי יאתגר את רמת הריסון של המתלים מאחור, ושיבושים גדולים אינם מטופלים תמיד כנדרש.
איכות הנסיעה פשוט מרשימה ביחס לרכב שכזה. רעש המנוע נשמע מרוחק, בעוצמה נמוכה ופעולתו מעוגלת. בנוסף, רעשי רוח נשמעים באופן לא מציק מעל 100-110 קמ"ש, וגם שאון הצמיגים מצומצם יחסית.
משקל ההגה בינוני-עד-סביר. יש לו שטח מת לא קטן, אבל מאוד ברור מתי הוא מתחיל להפנות את הרכב. היכולת הדינמית של ראם 2500 גבוהה ביחס למינו, עם בטיחות גבוהה מאוד בפניות ארוכות, וכישורי פנייה שהם הרבה מעבר לנהיגה שפויה. מערכת הבלימה מצוינת.
מרווח גחון מרשים והנעה כפולה (כולל יחס העברה נמוך) מקנים ל-2500 כושר תנועה ראוי בשבילים, גם מעבר להם.
-
תמורה למחיר
המחיר דומה לזה של המתחרים (פורד F-350, שברולט סילברדו), אך הוא מציע רמת חיים גבוהה יותר - כך שהתמורה מצוינת.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק עמדה על 6.5 ק"מ לליטר - לא מזהיר, אבל שיפור של 12% ביחס לדגם הפורש (5.8 ק"מ/ל').
-
מה חדש בראם 2500 2022
תחילת שיווק מהדורת 'נייט אדישן' לקראת 2022.
-
סיכום
הטנדר הטוב בקטגוריה.