סיאט אלהמברה 2019 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סיאט מרחיבה את היצע הדגמים שלה בישראל ונכנסת עם האלהמברה לתחום המיניוואנים הגדולים המעט רדום בארץ.
האלהמברה הנוכחי הינו הדור השני של מוביל הנוסעים הגדול ונוחת בארץ כמעט 3 שנים לאחר שהושק.
הוא מוכר גם כפולקסווגן שאראן (אשר אינו נמכר כאן) ומציע מידות גדולות למדי: אורך של 485 ס"מ ובסיס גלגלים של 292 ס"מ.
אצלנו יוצע המינוואן עם מנוע ה-1.4 ליטר (150 כ"ס) של הקונצרן הגרמני אשר מצויד במגדש טורבו ומגדש-על, ובשילוב תיבת DSG בעלת 6 הילוכים ומערך עצור-והתנע.
הביצועים טובים למדי לרכב מסוגו עם האצה למאה ב-9.9 שניות ו-197 קמ"ש מרביים. תצרוכת דלק המשולבת עומדת על 13.1 ק"מ לליטר בממוצע.
מעניין לציין כי בדור הקודם, פורד גלאקסי, סיאט אלהמברה ופולקסווגן שאראן התבססו על פלטפורמה משותפת, אך בגרסתם הנוכחית דרכיהם נפרדו.
-
עיצוב ונוכחות
לאלהמברה עיצוב נאה בסך הכול, אך מעט פשוט וקופסתי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח מאוד מלפנים, וכך גם בשורה השנייה.
 
הכניסה לשורה השלישית נוחה, אולם המרווח פחות טוב (אך עדין מספיק, אפילו לנער מתבגר בגודל ממוצע). תא הנוסעים עשוי היטב ומחומרים איכותיים.
 
תא המטען מציע נפח נאה גם כשכל המושבים בשימוש, ונראה גדול יותר מהנפח הרשמי שלו (267 ליטר).
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-TSI מביא לביצועים מספקים, למרות שההספק (150 כ"ס) מעט נמוך מהמקובל לרכב בגודלו. בדרך כלל המנוע מרגיש "עסוק" וזה פוגע לא פעם באווירה באוטו.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בסך הכול. מחוץ לעיר האלהמברה מתמודד היטב עם שיבושים גדולים, אבל פחות עם הקטנים.
 
בתוך העיר האלהמברה פחות מרשים ומרגיש נוקשה, כשלא מעט שיבושים עוברם הישר לתא הנוסעים, אולם הוא אינו מתרסק.
 
התנהגות הכביש היא על הצד הבטוח והצפוי.
-
תמורה למחיר
האלהמברה מגיע מאובזר מאוד גם ברמת הגימור הבסיסית, ועדין, מחירו יקר ביחס למתחריו.
-
סיכום
האלהמברה הוא מיניוואן מרווח, שימושי ומאובזר אך סובל מבעיית תמחור.