SERES 3 EV 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באפריל 2021 החל השיווק הרשמי של מותג SERES בישראל, כאשר הדגם הראשון הוא 3 EV. מדובר ברכב פנאי בינוני-קטן שמציג מתכון דומה לכלים דוגמת GAC GE3 ו-MG ZS EV. אורכו הכללי עומד על 438.5 ס“מ ובסיס הגלגלים עומד על 265.5 ס“מ. נפח תא המטען הוא 318 ליטר בלבד.
3 EV מצויד במנוע חשמלי שמייצר 163 כ"ס, ו-30.5 קג"מ, ולו סוללת 52.7 קוט"ש, וטווח של 300 ק“מ. בעמדת טעינה מהירה (עד 53 קילוואט) ניתן להגיע ל-80% טעינה תוך 30 דקות.
SERES 3 EV מוצע ברמת גימור אחת עשירה למדי הכוללת מערכת מולטימדיה מקורית (דוברת עברית, 10.25 אינץ‘) עם חיבור ישיר ל-WAZE, לוח מחוונים מוקרן (10.25 אינץ‘), מצלמת דרך מקורית, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי לנייד, ריפוד דמוי עור למושבים, תפעול חשמלי למושבים, מערך מצלמות היקפי עם חיישני חניה מלפנים ומאחור, גג שמש פנורמי, חישוקי 18 אינץ‘ ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה החיצונית מודרנית ונעימה בסך הכל, ובחזית בולטת סבכה המשלבת גוון כחול כדי להדגיש את הצד הסביבתי.
העיצוב לא מסעיר, כן נאה, והשבכה האטומה מכריזה על הנעה חשמלית.
 
-
תא נוסעים ומטען
החלק העליון של סביבת הנהג עשוי היטב, החומרים טובים פחות באזורים כמו הקונסולה בין מושבים, ואיכות ההרכבה בינונית. מפרט האבזור נאה, ולרכב לוח מחוונים מוקרן "10.25 ומסך מגע באותו גודל. שינוי התצוגה במחוונים איטי מאוד, לא מאוד מאורגן בכל מצב. הניווט במסך המרכזי לא ידידותי, והוא אינו מציע ממשק קארפליי או אנדרואיד. מושב הנהג מצוין, אבל תנוחת הנהיגה לא תמיד מוצלחת.
מאחור, המרחב טוב ויצוינו לחיוב פתחי המיזוג - אך הספסל נמוך מדי. נפח תא המטען צנום, אבל הוא מספק שימוש יום־יומי רגיל.
 
-
מנוע וביצועים
נתוני המנוע (163 כ"ס, 30.5 קג"מ) והביצועים (8.9 שניות ל־100 קמ"ש) נאים, ואליהם מתווסף אופי הפעולה החשמלי — כל המומנט כבר בהתחלה. ואכן, עם היציאה מהמקום ההאצה וצבירת המהירות מכובדות ביותר. אלא שככל שמתקרבים ל־100 קמ"ש, היכולת נפגמת. כאשר יוצאים לעקיפה במעלה תלול, למשל, ההתחלה מבטיחה, ובהמשך כאילו ונגמר למנוע החשמלי האוויר.
-
נוחות והתנהגות
EV 3 התחיל את חייו כרכב בנזין שהוסב לחשמל, ולא כחשמלי ייעודי - ולרוב זה אינו מתכון טוב. בגלל משקל הסוללות, הרכב כבד ממה שתוכנן במקור (מעל 1.7 טון), הבולמים הרכים מדי מתקשים לרסן את תנודות המרכב - הרכב פשוט מתנדנד מדי.
בנוסף, ברכב הנבחן בלטו הן רעשי הרוח והן רעשי הצמיגים.
בשבילים נרשמה הפתעה: במהירות סבירה, בשבילי טיול, נוחות הנסיעה הייתה בהחלט טובה.
 
היכולת הדינמית אינה מצטיינת, אף היא; השילוב של מומנט רב מאוד כבר בסל"ד נמוך, אותו משקל רב והבולמים הרכים, פוגש בצמיגים שרמת האחיזה שהם מעניקים אינה גבוהה. ניתן להגיע בקלות רבה מדי לאובדן אחיזה, וההגה הקל והצמיגי לא מסייע. מערכת הבלימה סבירה, אך דוושה ספוגית מדי.
אגב הגה: קוטר הסיבוב העירוני גדול יחסית.
 
-
תמורה למחיר
SERES EV 3 הוא רכב פנאי חשמלי שיש לו מפרט מבטיח, במחיר אטרקטיבי יחסית. אבל בפועל הוא לא מקיים.
-
בטיחות
בצד הבטיחותי, 3 EV מוצע עם 6 כריות אוויר ומערכות התראה מקוריות הכוללות התראה על סטייה מנתיב ומרחק מהרכב מלפנים. SERES 3 EV טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
-
טווח נסיעה
הרכב הותנע עם טווח של 347 ק"מ וסוללה ב־99%. בסיום המבחן עברנו 202 ק"מ כאשר בסוללה 15%. לא מרשים במיוחד.
 
-
מה חדש בSERES 3 EV 2022
אין עדכונים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
למרות המפרט המודרני, בפועל טווח הנסיעה מצומצם, נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית אינן טובות, והרכב מוצע ללא מערכות בטיחות אקטיביות, אפילו לא אחת. כך שקשה לנו להמליץ עליו.