SERES 5 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור הראשון של SERES 5 והוא הוצג לראשונה בשנת 2018 כאב טיפוס ובגרסת ייצור בשנת 2019. הוא משווק בסין גם עם מערכות הנעה היברידיות-נטענות – אך בישראל מוצע רק כחשמלי מלא.
מדובר ברכב פנאי בינוני (D-SUV) בעל מידות נדיבות ביחס לסגמנט: אורכו 471 ס"מ, רוחבו 193 ס"מ, גובהו 162 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו נפרש על פני 287.5 ס"מ. רק תא המטען צנוע: 367 ל' בלבד.
בארץ מוצעות שתי יחידות כוח: גרסת הנעה אחורית עם 295 כ"ס או הנעה כפולה עם 576 כ"ס. לשתיהן סוללת 80 קוט"ש עם אפשרות לטעינה מהירה של עד 100 ק"ו. טווח הנסיעה המירבי הוא 483-500 ק"מ בהתאם לגרסה.
השיווק בישראל החל בספטמבר 2023.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של SERES 5 ייחודי למדי והתוצאה טובה בזכות פרופורציות נאות המעניקות לו הופעה ספורטיבית ודינמית.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נראה טוב במבט ראשון, הקווים נקיים ונעימים ושילובי הצבעים מוסיפים לאווירה. איכות החומרים פחות מרשימה, אולם ההרכבה טובה.
הנדסת האנוש טעונה שיפור – כנהוג כיום כמעט הכל מתופעל דרך המסך וללא כפתורים, אך הסידור הזה אינו פשוט וברור להבנה, וממש לא נוח ובטוח לתפעול בזמן נהיגה.
המרחב מלפנים נאות ותנוחת הנהיגה גבוהה.
הכניסה לאחור לא נוחה והמרחב שם מצומצם ביחס למקובל בסגמנט.
תא המטען קטן – 367 ל' בלבד, ומלפנים תא מטען זעיר (67 ל') נוסף.
-
מנוע וביצועים
גרסת ההנעה הכפולה – שני מנועים, 576 כ"ס – מציעה ביצועים מהממים בכל תוואי דרך וללא קשר לשיפוע. מדובר באחד מכלי הרכב המהירים בסביבת המחיר שלו, אולי בכלל.
כיול דוושת התאוצה לא מספיק מלוטש - קהה מדי במצב 'אקו' וחד מדי במצב הרגיל. כיול מערכת הבלימה הרגנרטיבית אינו מוצלח אף הוא – הכניסה של המערכת לפעולה לא חלקה ולא תמיד ברורה לנהג.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של SERES 5 טעונה שיפור. שילוב של צמיגים נמוכי דופן ומתלים רכים מקשה על הרכב לסנן את המהמורות ופוגע בריסון המרכב בכביש גלי או במעבר על שיבושים גדולים.
רמת בידוד הרעשים סבירה – רעשי הכביש משתנים מאוד בהתאם לסוג האספלט ורעשי הרוח בולטים כבר במהירות נמוכה.
ביחס לרכות המתלים המופרזת, התנהגות הכביש דווקא סבירה, בין היתר בזכות בקרות יציבות עירניות ופעלתניות. זוויות הגלגול גדולות והמרכב אינו מרוסן מספיק.
בשבילים ה-5 אינו מרגיש בבית – הוא מאוד לא מרוסן, רועש ולא נוח.
-
תמורה למחיר
ביחס למחירו, SERES 5 מציע חבילת אבזור וביצועים עשירה במיוחד. אבל הוא נופל ממתחריו כמעט בכל שאר התחומים.
-
גרסאות ורמות גימור
SERES 5 מוצע בשתי גרסאות – הנעה אחורית, 295 כ"ס, 500 ק"מ או הנעה כפולה, 576 כ"ס, 483 ק"מ – וברמת גימור אחת.
רמת הגימור עשירה במיוחד וכוללת: חישוקים קלים בקוטר 20 אינץ‘, גג זכוכית, תאורת לד מלאה, ריפוד עור נאפה, מערך מצלמות היקפי, תצוגה עילית, תפעול חשמלי לכיוון המושבים הקדמיים שכוללים גם אוורור ועיסוי, מערך מולטימדיה עם צג 15.6 אינץ‘ הכולל עדכוני תוכנה מהאוויר ועוד.
-
בטיחות
SERES 5 טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות מלא למדי וכולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים היקפי ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים המאומץ SERES 5 הציג נתון ממוצע של 3.5 ק"מ לקוט"ש וטווח של 270 ק"מ. לא מזהיר.
בשיוט מהיר נרשם נתון דומה, ובשיוט נינוח ורגוע השגנו כ-5 ק"מ לקוט"ש השווים לטווח של כ-375 ק"מ.
-
סיכום
המחיר קורץ ותחרותי ביחס להספק ולביצועים, אך מלבד יתרון זה, מרבית המתחרים מציעים חבילות מלוטשות ומגובשות הרבה יותר.