SERES 5 2023 - אוטו 

SERES 5 2023 יד שניה

SERES 5 2023 יד שניה

קטגוריה: פנאי/שטח בינוני
גירסה מומלצת:
500 ק"מ
שנת השקה: 2023

SERES 5 2023 יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, ביצועים, אבזור
חסרונות איכות חומרים, נוחות ומרחב מאחור, הנדסת אנוש, תאי מטען, טווח חשמלי מאכזב, כיול מתלים, אין ציון בטיחות אירופאי
בשורה התחתונה דרוש שיפור וליטוש

SERES 5 2023 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    בספטמבר 23 נחת בארץ סרס 5, דגם שני למותג הסיני בישראל. SERES היא יצרנית רכב צעירה יחסית שהוקמה בשנת 2016, ובפעילותה מעורבות קבוצות דונפנג וסוקון הסיניות.

    סרס 5 נחשף לראשונה ב-2018 ומשווק בסין בגרסה היברידית-נטענת לצד גרסאות חשמליות. בישראל ישווק הדגם רק עם הנעה חשמלית מלאה.

    ה-5 הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) בעל מופע מודרני ועדכני מזה של ה-3 המוכר לנו. הוא מוצע בשלב זה בשתי גרסאות, אשר לשתיהן סוללת 80 קוט"ש המאפשרת טעינה מהירה של עד 100 ק“ו.

    לראשונה הנעה אחורית ומנוע יחיד המייצר 295 כ"ס ו-42.8 קג“מ, האצה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות (180 קמ"ש מרביים) וטווח מירבי של עד 500 ק"מ.

    לשניה הנעה כפולה משני מנועים המפיקים יחדיו 576 כ“ס ו-95.8 קג“מ. ההאצה ל-100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 4.2 שניות בלבד והמהירות המירבית גבוהה יותר — עד 200 קמ“ש. טווח הנסיעה המירבי נמוך במעט: 483 ק“מ בין טעינות.

  • עיצוב ונוכחות

    החזית נאה בזכות תאורת לד יום במבנה מזוות ה"עוטף" את החלק האטום, והפרופורציות הכלליות טובות מאוד. או במילים אחרות - הרכב נראה טוב, נאה ומודרני.

  • תא נוסעים ומטען

    לסביבת הנהג קווים נקיים ונעימים, ללוח המחוונים המוקרן עיצוב מודרני, למסך המולטימדיה הענק גרפיקה מוצלחת – וריפוד העור החום מרשים למראה. איכויות ההרכבה והגימור ראויות, המרחב מלפנים בהחלט נדיב והאבזור עשיר.

    בצד השלילי, איכות החומרים סבירה בלבד, חלקה אפילו נמוכה ביחס למחיר.

    בנוסף, הנדסת האנוש ממש לוקה בחסר. סביבת הנהג כמעט ונטולת פקדים פיזיים, כך שהכל מתופעל דרך המסך – והמעבר בין שלל התפריטים בזמן נהיגה אינו נוח וגם לא בטיחותי. מעבר לכך אין אחידות בין התפריטים וחלקם נראים מושקעים בעוד אחרים נראים כמו גרסת בטא בסיסית. גם מערך המצלמות ההיקפי באיכות נמוכה.

    הכניסה למושב האחורי אינה נוחה בגלל מפתח דלתות קטן ומפתן גבוה. המרחב מאחור לא מצטיין, לא ביחס לבסיס הגלגלים ולא לכשעצמו; בסיס המושב נמוך כך שהישיבה אינה נוחה במיוחד לאורך זמן. הרצפה מאחור שטוחה ועדיין המרחב אינו טוב לשלושה. קו החלונות הנאה מבחוץ מייצר שטח חלונות קטן וסף גבוה - ולילדים זה יפריע.

    עוד נציין גג שמש פנורמי ענק, אך ללא כיסוי, עניין שעשוי להוות בעיה בקיץ הישראלי הלוהט.

    תא המטען נפתח בקלות אך הדלת הקטנה יחסית לא עולה מספיק גבוה. הנפח עצמו צנוע ממש ביחס לממדים ולסגמנט, 367 ליטרים.

    נפח תא המטען הקדמי צנוע, 67 ליטרים, מספיק עבור כבל טעינה, למשל. עם זאת, הוא ממוקם במרכז החלל הענק, מה שמחייב התחככות בפגוש הרכב כדי להגיע אליו.

  • מנוע וביצועים

    בגרסה הבכירה שנבחנה כמעט 600 כ"ס ו-100 קג"מ. נכון, התפוקה הזאת צריכה להזיז משקל של יותר מ־2.3 טון, אבל הדבר נעשה בקלות רבה כל כך, וזה מדהים בכל פעם מחדש; מומנט כביר מכמעט אפס סל"ד, הנעה כפולה יעילה. היציאה מהמקום מהממת ותאוצות ביניים מבוצעות כהרף עין וללא תלות בשיפוע הכביש.

    כיול דוושת התאוצה סביר, במצב 'אקו' התגובות קהות אך במצב הרגיל הן עשויות להיות חדות מדי. מעבר לכך, לא פעם הרכב הגביל את ההספק לאחר קטע מאומץ קצר – והביצועים בפועל דעכו באופן מורגש.

  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים טעון שיפור של ממש. הרכות כמעט מוגזמת, הריסון אינו טוב – ואלה מביאים לתנודות מרובות כמעט בכל תוואי. רמת רעשי הדרך סבירה ומושפעת מאוד מאיכות האספלט ואילו רעשי הרוח בולטים כבר במהירויות שיוט נמוכות.

    בשבילים ה-5 ממש לא מרגיש בבית – הוא חובט ומקפץ ורועש מאוד, ואם תגזימו החלק האחורי עלול ממש "לזרוק" אתכם מעליו.

    בהתחשב בכיול המתלים הלקוי, היכולת הדינמית סבירה. כבר בעומס בינוני זוויות הגלגול מוחשיות מאוד, גם נטיית האף לעלות ולרדת בתאוצות ובלימות בולטת במיוחד – אך רמת האחיזה שמעניקים הצמיגים טובה, תגובות השלדה מתונות והעברת הכוח שמרנית ויעילה למדי. ההגה קל משקל ובעל תחושה מלאכותית משלים את התמונה. דוושת הבלם קשה למינון.

    כיול מערכת הבלימה הרגנרטיבית אינו מוצלח אף הוא – הכניסה של המערכת לפעולה לא חלקה ולא תמיד ברורה לנהג.

  • תמורה למחיר

    המחיר קורץ ותחרותי ביחס להספק ולביצועים – קשה למצוא רכב מקביל המציע רמת ביצועים כזו במחיר כזה – אך מלבד יתרון זה, מרבית המתחרים מציעים חבילות משכנעות הרבה יותר.

  • גרסאות ורמות גימור

    סרס 5 מוצע בשתי גרסאות – הנעה אחורית, 295 כ"ס, טווח של 500 ק"מ או הנעה כפולה, 576 כ"ס, טווח של 483 ק"מ – וברמת גימור אחת.

    רמת הגימור עשירה במיוחד וכוללת: חישוקים קלים בקוטר 20 אינץ‘, גג זכוכית, תאורת לד מלאה, ריפוד עור נאפה, מערך מצלמות היקפי, תצוגה עילית, תפעול חשמלי לכיוון המושבים הקדמיים שכוללים גם אוורור ועיסוי, מערך מולטימדיה עם צג 15.6 אינץ‘ הכולל עדכוני תוכנה מהאוויר ועוד.

  • בטיחות

    סרס 5 טרם נבדק ע"י יורו NCAP.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות מלא למדי וכולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים היקפי ובקרת שיוט אדפטיבית.

  • טווח נסיעה

    במבחן דרכים התוואי קשה יותר והקצב מהיר – ובכל זאת; נתון צריכה ממוצע של 3.5 ק"מ/קוט"ש אינו מצטיין וגם הטווח לא: 270 ק"מ זה לא הרבה ביחס לגודל הסוללה ולטווח המוצהר. בשיוט מהיר בכביש 6 הצריכה דומה, בשיוט נינוח היא טובה בהרבה: 5 ק"מ/קוט"ש ל־375 ק"מ.

  • מה חדש בSERES 5 2023

    תחילת שיווק בישראל בספטמבר 2023.

  • סיכום

    חזק ומאובזר, אך לוקה בחסר כמעט בכל השאר.

SERES 5 2023 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג SERES 5
SERES 5 גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
500 ק"מ
295
2415
-
483 ק"מ
576
2441
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים SERES 5

ציון ותגובת גולשים

ברשותך SERES 5?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

2
  • אמנון

    האוטו שלי

    SERES 5 חשמלי, 2x4
    מודל: 2023 - 2023

    תאריך: 09.04.2024

    רכב מצוין

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

  • שרון כהן

    האוטו שלי

    SERES 5 חשמלי, 2x4
    מודל: 2023 - 2023

    תאריך: 23.07.2024

    נוחות נסיעה ממשש דוגלת במצויינות לא פחות. .זה ממש לא החיסרון בסרס 5!

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

SERES ישראל רשימת דגמים
מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב על פי שווי רכב מקובל בשוק, מקדמה בגובה 25%, לתקופה של 100 חודשים ולפי ריבית של 8.9%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5