סאנגיונג קוראנדו 2011-2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סאנגיונג קוראנדו המקורי הוא רכב שטח קשוח ומוזר למראה שהיה לסנונית הראשונה של היצרן בישראל. כעת, לאחר הפסקה של מספר שנים, חוזרים סאנגיונג להשתמש בשם בכלי חדש לחלוטין שיסמן מהפך ומודרניזציה עבור החברה. הקוראנדו החדש מיועד להתחרות ביונדאי ix35 וניסאן קשקאי ובהתאם עבר לשורות ה"רכים": במקום שלדה נפרדת יש לו מרכב אחוד, מתלים נפרדים גם מאחור ואפשרות להנעה קדמית בלבד. על העיצוב, נקודה בעייתית ברכבי סאנגיונג לדורותיהם, חתום מעצב העל האיטלקי ג'וג'ארו, והתוצאה ללא ספק נעימה מבעבר. בתחילה תוצע רק גרסת טורבו-דיזל, עם מנוע 2.0 ליטר חדש שמספק 175 כ"ס ו-36.7 קג"מ. המנוע ישודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית, ויציע ביצועים נאים: 186 קמ"ש מרביים וזינוק למאה ב-10.8 שניות. גרסה זו תשווק עם הנעה קדמית או כפולה, ובמחיר תחרותי. לקראת אמצע 2011 צפויה להגיע גם גרסת בנזין, שמפרטיה ומחיריה עדיין לא ידועים.
-
עיצוב ונוכחות
הקוראנדו אולי לא יסובב ראשים ברחוב ולא נראה אופנתי כמו ספורטאז', אבל יש בו משהו הרמוני ונעים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרגיש גדול והמרווח הכללי טוב. הפלסטיקה שחורה ונראית מעט מיושנת, אך מעניקה תחושת מוצקות ומאסיביות. נוחות התפעול טובה והאבזור נאה. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
למנוע הדיזל החדש יש הרבה כוח, והוא שש לטפס לתוך התחום האדום (והרועש) באופן שאינו מקובל כל כך במנועי דיזל. התיבה מעט איטית בתגובותיה אך לרוב זה לא מפריע. צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
הן בשבילים והן בנהיגה עירונית הקוראנדו מתקשה לייצר נוחות נסיעה הולמת. מצד שני המתלים אינם מתרסקים אלא מייצרים תחושה חסונה. קיימת נטייה להרחיב קו פניה והעובדה ששפע המומנט עובר אך ורק לצמיגים הקדמיים בגרסה שנבחנה, אומרת שלא קשה לאתגר את אחיזתם.
-
תמורה למחיר
מדובר ברכב נעים ומרווח שמצליח לייצר אופי ייחודי ואשליית שטח גדולה מהאחרים. רשימת האבזור טובה ביחס למחיר כך שהתמורה הכללית טובה.
-
סיכום
הקוראנדו מהווה שיפור עצום עבור סאנגיונג ותוספת חשובה למבחר.