מכוניות שונות...
"... אבל שתיהן מעניינות". בימים בהם כל מותג רוצה לחדור לכל נישה קיימת שוברות גם סיטרואן ופיז'ו את הסטטוס-קוו ביניהן. בתערוכת פריז האחרונה (אוקטובר 2008) חשפה פיז'ו את ה'פרולוג' – מיניוואן קומפקטי על בסיס ה-308 שיתחרה בפיקאסו ויקרא (כשיהפוך סדרתי) 3008 ויוצע גם בגרסת 7 מושבים. סיטרואן, מן העבר השני, השיקה את ה-'C3 פיקאסו' המעניין (שיתחרה בין היתר ב-1007) ומנסה למצוא כיוון חדש ומשגשג איפה שרנו ופיז'ו נכשלו כלכלית. תפסנו את מי שעומד מאחורי עיצובה של ה-C3 פיקאסו ואת מנהל הפיתוח של החברה לשיחה קצרה.
ה-C3 הרגילה כבר ישנה האם משהו יגיע מהמכונית הזו לעתידית?
"אם למוצר יש עיצוב מוצלח זה ישפיע על מעצבים אחרים בחברה. אולי גם על יצרנים אחרים".
ובכל זאת המראה שונה ממה שהכרנו?
"אנדריי סיטרואן אמר שסיטרואן טובה היא כזו עם עיצוב יפה שלא פוגע בשימושיות. אפשר לעשות את שניהם. חיצונית זו סיטרואן ומבפנים היא עומדת בדרישות המוצר. כמעצב הייתי יכול אפילו לחשוב על גרסת 7 מקומות בגלל הקובייתיות מאחור. ולא צריך הרבה שינויים".
איפה הקשר למשפחת הפיקאסו. האם רק בכך שזה מיניוואן?
"פיקאסו מסמן גאוניות. זה לא קשור לסוג דגם אלא לרעיונות. וגם ל-C3 יש פרטים כאלה. למשל קורה קדמית שלא מסתירה דבר ותא מטען ענק. לא עבדנו עליה כפיקאסו רק בסוף הדרך היא נמצאה ראויה לשם".