אחד מתחומי הספורט המוטורי הפחות מוכרים אצלנו הוא ה-Hillclimb – ולא מדובר על התחרויות בהן נדרשים רוכבים על אופנועי-שטח לכבוש פסגת הר או מעלה תלול תוך טיפוס בשיפוע בלתי אפשרי. תחרויות כאלו כבר נערכו אצלנו בעבר, יותר מפעם אחת. הכוונה הפעם היא ל-Hillclimb במתכונת אחרת, שהיתה בעבר פופולרית מאד: נהיגה נגד השעון בעליה, על כביש סלול (לרוב) או שבילי עפר, בהם אין בעיית עבירות כלשהי. באירופה אף היתה נהוגה אליפות יבשתית בספורט זה, שמשכה אליה את טובי הנהגים במחצית הראשונה של המאה הקודמת. כיום, הטיפוס המפורסם בעולם הוא כמובן ה^פייקס פיק^ האמריקני, אך באירופה עדיין ניתן להתקל בלא מעט תחרויות המסוג הישן, על קטע כביש סלול קצר. ה-Hillclimb המפורסם באירופה הוא זה שבגודווד, שם נערך פסטיבל המהירות המסורתי מדי שנה שבליבו – ריצות-ראווה בלתי תחרותיות בכביש המטפס לראש הגבעה.
תחרות מהסוג הזה בדיוק, נגד השעון, תערך בכביש המטפס על הר תבור מהיישוב דבוריה, ממערב למזרח. הכביש הצר והמפותל, מרובה הסרפנטינות עתיד להוות אתגר נהיגה לא פשוט, ומצד שני המהירויות לא צפויות להיות גבוהות מדי. אין גם ריבוי תהומות או קירות סלע המהווים גורמי סיכון גבוה, מה שהביא לרעיון מלכתחילה – פרי מוחו של יזם הספורט המוטורי, מיודענו נעם הימן, שהוא תושב האזור. הימן גייס את המועצה האזורית גליל-תחתון, שקיבלה את הרעיון בהתלהבות רבה, וכן את המועצה האזורית כפר תבור. כמועד לתחרות נקבע חג השבועות, בו מגיעים מטיילים רבים לאזור ולעמק יזרעאל הסמוך במסגרת חגיגות האסיף ויי ^חלב ודבש^ המסורתיים. הכוונה היא לספק אטרקציה ובאותה הזדמנות ^לתקוע יתד^ במפת הספורט המוטורי הישראלי לאור הצפי ליישום בהקדם של חוק הנהיגה הספורטיבית.
הימן מתכוון לערוך את התחרויות במספר קטגוריות: רכבי 4x4 (דוגמת אימפרזה-טורבו ושות'), מכוניות מעל 2000 סמ^ק, עד 2000 סמ^ק ועד 1,600 סמ^ק, אופנועים מעל 450 סמ^ק ועד 450 סמ^ק, וקארטים. עלות ההשתתפות צפויה להיות נמוכה. יתכן מאד וצפויה אטרקציה מיוחדת: נעם מנסה להביא ארצה לצורך האירוע את הנהג הנודע נובוהירו ^מונסטר^ טאג'ימה, הכוכב הגדול של משחק המחשב גראן-טוריסמו, אלוף תחרות הפייקס-פיק הנוכחי (הוא ניצח 7 פעמים) ומחזיק השיא הנוכחי שם. אם התכנית תתממש, הרי שטאג'ימה יביא עימו את מכונית הפייקס-פיק מחזיקת השיא שלו, מפלצת בעלת כ-1,000 כ^ס אשר צפויה לתת לקהל הצגה בלתי-נשכחת. טאגי'מה שבר את השיא בתחרות הפייקס-פיק האחורנה, ב-2007, כאשר היה קרוב כדי פחות משתי שניות להיות הראשון שיורד מ-10 דקות בטיפוס הקלאסי. הבאתו של טאג'ימה מתבצעת בשיתוף עם יבואני סוזוקי בישראל ועם חברת סוזוקי העולמית. טאג'ימה הוא מי שהקים את חטיבת הספורט המוטורי בסוזוקי, עוד בשנות ה-80. הנהגים המקומיים, אגב, יכולים להרגע: טאג'ימה ישתתף באירוע מחוץ למסגרת התחרות.
פרטים נוספים ניתן למצוא
באתר האינטרנט של נועם הימן.