צ'רי טיגו 7 פרו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
צ'רי טיגו 7 פרו הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) של יצרנית הרכב הסינית. הדור הראשון של הדגם נחשף בשנת 2016. הדור השני, זה שמגיע לישראל, הוצג ב-2019 ומדובר למעשה במתיחת פנים מאוד מקיפה לדור הראשון של הדגם. השיווק בישראל החל בסוף 2022 כאשר בקיץ 2024 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים שעיקרה עדכון המראה החיצוני, מסכים חדשים בסביבת הנהג ותוספת אבזור.
בתחילת הדרך הוצ טיגו 7 פרו בישראל עם יחידת הנעה אחת: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' (186 כ"ס) המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
בחודש מרץ 2025 נחתה בישראל גרסה היברידית נטענת. למעט האורך שגדל ב-3.5 ס"מ ל-455 ס"מ, שאר הממדים ללא שינוי. משקל הרכב גדל ב-300 ק"ג ל-1865 ק"ג, ונפח מכל הדלק ב-9 ליטרים ל-60 ליטרים.
הגרסה ההיברידית-נטענת משתמשת בחטיבת הכוח הייחודית אותה פגשנו בגרסאות דומות של דגמי צ'רי וג'אקו. מדובר במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר וצמד מנועים חשמליים לתפוקה כוללת של 347 כ"ס ו-52.5 קג"מ.
משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.4 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש.
בגרסה זו סוללה של 18.3 קוט"ש לטווח מוצהר של 90 ק"מ, וניתן לטעון אותה בעמדה מהירה בהספק של עד 40 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
המראה הכללי מתאפיין בקווים ישרים ורבועים ומופע כללי מתון. הרושם שמרני, אך יש לא מעט שיאהבו את זה.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הכללי נאה ומכובד, יש מספיק חומרים רכים ולרוב ההרכבה טובה. סידור המסכים החדש של המולטימדיה ולוח המחוונים נאה, אך הנדסת האנוש אינה מצטיינת.
תנוחת הנהיגה גבוהה, המושב סביר, אך טווח הכוונון של ההגה קטן מהרצוי.
הכניסה למושב האחורי נוחה והמרחב שם לשלושה נוסעים נדיב מאוד. יש פתחי מיזוג, תאורה עשירה וגג פנורמי גדול.
תא המטען בעל פתח גדול, נפח נאה ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' (טורבו, 186 כ"ס) מעמיד לרשות הנהג ביצועים טובים מאוד בכל מצב. אבל אופי פעולתו לא מעודן – הוא נשמע גם בעומס נמוך והעברת הכוח לא תמיד חלקה.
תיבת ההילוכים נעימה בשיוט, אך היא איטית בתגובותיה ופחות מדויקת במהירויות נמוכות.
הגרסה ההיברידית טרם נבחנה.
-
נוחות והתנהגות
כיול רך של המתלים וצמיגים בעלי דופן גבוהה, יוצרים נוחות טובה באזורים מסוימים, אבל לרוב הם מתקשים לטפל בשיבושים השונים, במיוחד כשהם מגיעים ברצף. התוצאה היא יותר מדי תנודות מרכב, ונוחות סבירה בלבד. בידוד הרעשים אינו מצטיין ונשמעים רעשי רוח וצמיגים כבר במהירויות שיוט נמוכות.
התנהגות הכביש נפגעת בגלל אותו כיול מתלים רך: זוויות הגלגול בולטות וריסון המרכב חסר. האחיזה סבירה, אך פעולת דוושת הבלם ההיגוי אינה מדויקת. עוצמת הבלימה טובה.
-
תמורה למחיר
טיגו 7 פרו מוצע במחיר נמוך בעשרות אלפי שקלים משל המתחרים המקבילים. תמורת מחיר זה מוותרים על איכות ועידון.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת הבנזין מוצעת בשתי רמות גימור:
ב'קומפורט' נמצא תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, צג "12.3, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד דמוי עור ועוד.
רמת גימור 'נובל' מיועדת ללקוחות פרטיים, שכן בתוספת מחיר קטנה מקבלים תוספת אבזור גדולה: חישוקי "19, מערך מצלמות היקפי, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג והמראות, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת של סוני ועוד.
צ'רי טיגו 7 ההיברידי-נטען מוצע בשתי גרסאות אבזור אף הוא:
ב'לקשרי' כולל המפרט תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לכיוון המושבים הקדמיים, ואת המולטימדיה החדשה עם צג "12.3 החובר למחוונים המוקרנים.
ברמת האבזור 'נובל', בנוסף: פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, תצוגה עילית, אוורור במושבים הקדמיים וריפוד דמוי עור נאה יותר.
-
בטיחות
כיוון שלא נמכר באירופה, צ'רי טיגו 7 פרו לא נבחן במבחני הריסוק של יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות ברמת הכניסה כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה עם מרכוז, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות על רכב בשטח מת, ותנועה חוצה בנסיעה לאחור. רמת גימור 'נובל' מוסיפה עמעום אורות אוטומטי.
-
צריכת דלק
בגרסת הבנזין, צריכת הדלק סבירה בהתחשב בביצועים: 12 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים נינוח יחסית, וכ-13.5 ק"מ לליטר בשיוט.
הגרסה ההיברידית טרם נבדקה.
-
מה חדש בצ'רי טיגו 7 פרו 2025
תחילת שיווק גרסה היברידית-נטענת, בחודש מרץ 2025.
-
סיכום
טיגו 7 פרו עדיין לא יישר קו עם המתחרים, אבל המחיר הנמוך מותיר אותו תחרותי.