חברת מכוניות הספורט הקיצוניות אולטימה עשתה זאת שוב. דגם ה-GTR של היצרנית הבריטית הקטנה ניפץ בשלישית את השיא בהאצה מעמידה ל-100 מייל לשעה (כ-160 קמ^ש) ועצירה חזרה – ובדרך קבע עוד כמה שיאים. ה-GTR הוא דגם-העלית של אולטימה, ונמכר בדרך כלל כקיט שלדה המיועד להשתלת מנועי V8 מתוצרת שברולט. עם זאת, החברה מציעה גם מכוניות מושלמות בהזמנה מיוחדת, עם מספר אופציות מנועים המסופקים על-ידי חברת חיצונית,
American Speed, בהספקים מ-300 כ^ס ומעלה – ועדיין שוקלת פחות מטונה, מה שמסביר את יכולת ההאצה הפנומנלית שלה. ב-2004 קבעה אולטימה את שיאה הראשון עם זמן של 10.31 שניות, ובכך שיפרה את השיא
שנקבע באותה שנה על-ידי הקייטרהאם R500 אבולושן, 10.73 שניות. אותו שיא נקבע עם אופציית המנוע החזקה ביותר דאז, 640 כ^ס. בשנה שעברה, לאחר הוספת מנוע בעל 685 כ^ס (באותו נפח של 6.2 ל'), שופר השיא ל-9.8 שניות. השנה התווסף מנוע בנפח 6.6 ל' עם 720 כ^ס לראש ההיצע – והשיא שופר בשלישית, הפעם עם תוצאה מדהימה של 9.4 שניות. ריצ'ראד מארלו, מנכ^ל אולטימה, נהג במכונית במו-ידיו בקביעת השיא, והחברה מדגישה כי מדובר במכונית חוקית שהגיעה למסלול בנהיגה בכוחות עצמה דרך כבישים ציבוריים.
המספרים מעמידים בצל כל מכונית-על אחרת. בדרך לקביעת השיא האיצה ה-GTR מעמידה ל-60 מייל/שעה ב-2.6 שניות, ול-100 מייל לשעה הגיעה ב-5.3 שניות בלבד! לשם השוואה, המקלארן F1 (שהחזיקה בזמנו בשיא ה-0-100-0, עד שנלקח ממנה על-ידי קייטרהאם) האיצה ל-100 מל^ש ב-6.3 שניות, פרארי אנזו נזקקת ל-6.7 שניות והקייטרהאם R500 אבולושן עשתה זאת ב-6.9 שניות כאשר קבעה את שיאה ב-2004. את הבלימה מ-100 מל^ש לעצירה השלימה האולטימה ב-3.6 שנ', תוצאה טובה יותר מכל מכוניות-העל וזהה לזו של הקייטרהאם (ואם צירוף הזמנים לא מסתדר לכם עם הזמן הכולל, זה בגלל זמן-התגובה בין ההאצה לבלימה, שנכלל כמובן בתוצאה הסופית). הנתונים, אגב, נמדדו באמצעות נציגים וציוד GPS מתקדם של חברת דטרון, המוכרת על-ידי ספר השיאים של גינס.
מחיר קיט-שלדה בסיסי של ה-GTR הוא כ-15,600 ליש^ט לפני מע^מ (כ-29,000 דולר). אבל קיט מלא ממנו ניתן לבנות מכונית, כולל מושבי באקט מצופי אלקנטרה או עור, מערכת מיזוג מלאה, פנסים, בלמי AP מהשורה הראשונה, תיבת GETRAG חדשה 6 הילוכים, חישוקים וצמיגים וכן הלאה (אך עדיין ללא מנוע!) יותר ממכפיל את הנתון הזה... מנוע מוכן מאמרספיד יעלה לכם החל מ-7,700$ עבור 5.7 ל' בסיסי עם 300 כ^ס, ואם תרצו 720 כ^ס כמו המנוע ששבר את השיא תאלצו לשלם – תחזיקו חזק – 26,500 דולר. עבור המנוע בלבד, כן?
ולכל המתעניינים – כן, אפשר להזמין את המכונית עם הגה שמאלי.