צ'רי טיגו 8 פרו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
צ'רי טיגו 8 פרו הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) עם שבעה מושבים של היצרנית הסינית צ'רי אשר נחשף לראשונה בשנת 2018.
הטיגו פרו מבוסס על פלטפורמה אותה הוא חולק עם צ'רי טיגו 7 פרו ודגמים נוספים של היצרנית. מידותיו מציבות אותו בצד הגדול של הסגמנט, קרוב מאוד לכלים כמו סקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר.
בדומה לשאר דגמי צ'רי בישראל גם טיגו 8 פרו מוצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' המפיק 186 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
השיווק בישראל החל בנובמבר 2022, ובאוגוסט 2024 נחתה בישראל המהדורה המחודשת של טיגו 8 פרו, לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים. במסגרת זאת חודש חלקו הקדמי עם סבכה מודגשת יותר, ויחידות תאורה חדשות.
בפברואר 2025 נחתה בארץ גרסה היברידית-נטענת (PHEV). יחידת ההנעה בגרסה זאת מורכבת מאותו מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר ומ-2 מנועים חשמליים לתפוקה כוללת של 347 כ"ס ו-52.5 קג"מ. למרות ההספק הגבוה, ההנעה קדמית בלבד.
המשקל גבוה מזה של גרסת הטורבו-בנזין ב-426 ק"ג ל-1991 ק"ג; נפח מכל הדלק גדל ב-9 ליטרים ל-60 ליטרים.
למרות הפער הגדול בתפוקה ביחס לגרסת הטורבו-בנזין הרגילה, הביצועים כמעט זהים: משך ההאצה ל-100 קמ"ש 9 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש.
בגרסה זו סוללה של 18.3 קוט"ש לטווח מוצהר בחשמל בלבד של 90 ק"מ, וניתן לטעון אותה גם בעמדה מהירה ב-DC, בהספק של עד 40 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
צ'רי טיגו 8 פרו נראה גדול ביחס למרבית הכלים בתחום, בין היתר בזכות עיצוב רבוע וקשוח. לא מדובר במופע הכי מודרני בסביבה, אך הוא בהחלט נאה ומכובד.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה ונעים לעין והחומרים לרוב נאותים. מלפנים שני צגים גדולים – אחד ללוח המחוונים ואחד למערכת המולטימדיה – אך ההתמצאות בתפריטים הרבים מסובכת. גם מערכת המיזוג מתופעלת דרך מסך וזה לא נוח. בכלל, הנדסת האנוש אינה מצטיינת.
תנוחת הנהיגה גבוהה ומושב הנהג סביר בנוחותו.
המרחב בשורה השניה נאה ביותר ויש אפשרות להזיז את המושב קדימה-אחורה.
בשורה השלישית המרחב מספק עבור ילדים, כתלות במיקום השורה השניה.
תא המטען קטן כשכל המושבים בשימוש, והופך גדול ושימושי עם קיפול השורה השלישית.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' טורבו-בנזין (186 כ"ס) מנפק ביצועים טובים בכל מצב – יש מספיק כוח לעקיפות ולשמירה על קצב גם במעלה הררי.
לחובתו של המנוע אופי פעולה שאינו מעודן – הוא נשמע בתא הנוסעים ואינו חלק במיוחד.
תיבת ההילוכים – רובוטית דו-מצמדית – מגיבה באיטיות, ויחד עם תגובות קהות למצערת ההתנהלות לא תמיד זורמת או חלקה, בעיקר במהירות נמוכה.
-
נוחות והתנהגות
צ'רי טיגו 8 פרו סובל מכיול מתלים רך, לא שלם ולא מגובש – זה אומר שהוא אינו מצטיין בטיפול בשיבושים קטנים, במעבר על גלים הוא עשוי להתנדנד והוא לא מתמודד טוב עם רצף שיבושים. המחסור בריסון מורגש ביתר שאת מחוץ לעיר.
גם רעשי הרוח והכביש נוכחים יותר מהרצוי.
התנהגות הכביש רחוקה מלהצטיין אף היא – האחיזה סבירה בלבד, להגה משקל משתנה באופן מוזר וריסון המרכב לוקה בחסר.
-
תמורה למחיר
על הנייר התמורה למחיר טובה – מחירו של צ'רי טיגו 8 פרו נמוך בעשרות אלפי שקלים ממתחרים מקבילים ברמת אבזור וביצועים דומה. אבל כרכב, הוא נחות ממרבית מתחריו ברוב תחומי הנהיגה והנסיעה.
-
גרסאות ורמות גימור
צ'רי טיגו 8 פרו משווק בישראל בשתי גרסאות ובשתי רמות גימור.
ברמת האבזור 'נובל' תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות כולל מתחת לרכב ("מכסה מנוע שקוף"), מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, צג מרכזי 12.3 אינץ' בגרסת הבנזין ו-15.6 אינץ' בהיברידית-נטענת, מחוונים מוקרנים וריפוד דמוי-עור.
ברמת הגימור 'אולטימייט' מתווספים תצוגה עילית, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, אוורור ועיסוי בשני המושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת וריפוד דמוי-עור נאה יותר.
-
בטיחות
צ'רי טיגו 8 פרו טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים היקפי, בקרת שיוט אדפטיבית, והוא מוצע לאחר מתיחת הפנים עם תשע כריות אוויר.
-
צריכת דלק
במהלך ימי המבחן צריכת הדלק עמדה על נתון ממוצע של 9.8 ק"מ לליטר. סביר. בשיוט רגוע הגענו לכ-12.5 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בצ'רי טיגו 8 פרו 2025
תחילת שיווק גרסה היברידית-נטענת בפברואר 2025.
-
סיכום
המחיר אטרקטיבי, אך המוצר לא מספיק איכותי ומלוטש.