צ'רי טיגו 8 פרו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
צ'רי טיגו 8 פרו הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) עם שבעה מושבים של היצרנית הסינית צ'רי אשר נחשף לראשונה בשנת 2018.
הטיגו פרו מבוסס על פלטפורמה אותה הוא חולק עם צ'רי טיגו 7 פרו ודגמים נוספים של היצרנית. מידותיו מציבות אותו בצד הגדול של הסגמנט, קרוב מאוד לכלים כמו סקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר.
בדומה לשאר דגמי צ'רי בישראל גם טיגו 8 פרו מוצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' המפיק 186 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
השיווק בישראל החל בנובמבר 2022. באוגוסט 2024 נחתה בישראל המהדורה המחודשת של טיגו 8 פרו, לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים. במסגרת זאת חודש חלקו הקדמי עם סבכה מודגשת יותר, ויחידות תאורה חדשות. טיגו 8 פרו מוצע כעת ברמת אבזור גבוהה יותר מאשר עד כה, 'אולטימייט', ואילו רמת האבזור הבסיסית 'לקשרי' הוצאה מההיצע.
-
עיצוב ונוכחות
צ'רי טיגו 8 פרו נראה גדול ביחס למרבית הכלים בתחום, בין היתר בזכות עיצוב רבוע וקשוח. לא מדובר במופע הכי מודרני בסביבה, אך הוא בהחלט נאה ומכובד.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה ונעים לעין והחומרים לרוב נאותים. מלפנים שני צגים גדולים – אחד ללוח המחוונים ואחד למערכת המולטימדיה – אך ההתמצאות בתפריטים הרבים מסובכת. גם מערכת המיזוג מתופעלת דרך מסך וזה לא נוח. בכלל, הנדסת האנוש אינה מצטיינת.
תנוחת הנהיגה גבוהה ומושב הנהג סביר בנוחותו.
המרחב בשורה השניה נאה ביותר ויש אפשרות להזיז את המושב קדימה-אחורה.
בשורה השלישית המרחב מספק עבור ילדים, כתלות במיקום השורה השניה.
תא המטען קטן כשכל המושבים בשימוש, והופך גדול ושימושי עם קיפול השורה השלישית.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' טורבו-בנזין (186 כ"ס) מנפק ביצועים טובים בכל מצב – יש מספיק כוח לעקיפות ולשמירה על קצב גם במעלה הררי.
לחובתו של המנוע אופי פעולה שאינו מעודן – הוא נשמע בתא הנוסעים ואינו חלק במיוחד.
תיבת ההילוכים – רובוטית דו-מצמדית – מגיבה באיטיות, ויחד עם תגובות קהות למצערת ההתנהלות לא תמיד זורמת או חלקה, בעיקר במהירות נמוכה.
-
נוחות והתנהגות
צ'רי טיגו 8 פרו סובל מכיול מתלים רך, לא שלם ולא מגובש – זה אומר שהוא אינו מצטיין בטיפול בשיבושים קטנים, במעבר על גלים הוא עשוי להתנדנד והוא לא מתמודד טוב עם רצף שיבושים. המחסור בריסון מורגש ביתר שאת מחוץ לעיר.
גם רעשי הרוח והכביש נוכחים יותר מהרצוי.
התנהגות הכביש רחוקה מלהצטיין אף היא – האחיזה סבירה בלבד, להגה משקל משתנה באופן מוזר וריסון המרכב לוקה בחסר.
-
תמורה למחיר
על הנייר התמורה למחיר טובה – מחירו של צ'רי טיגו 8 פרו נמוך בעשרות אלפי שקלים ממתחרים מקבילים ברמת אבזור וביצועים דומה. אבל כרכב, הוא נחות ממרבית מתחריו ברוב תחומי הנהיגה והנסיעה.
-
גרסאות ורמות גימור
צ'רי טיגו 8 פרו משווק בישראל בגרסה אחת – 1.6 ל', טורבו, 186 כ"ס – ובשתי רמות גימור.
הדגם המחודש מוצע כעת עם מצלמות היקפיות המנטרות גם את תחתית הרכב ("מכסה מנוע שקוף"), מערך מולטימדיה חדש, ריפוד חדש דמוי עור ומערכת שמע של סוני.
ברמת האבזור 'נובל' תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, צג "12.3 ומחוונים מוקרנים.
ב'אולטימייט' גם זיכרונות למושב נהג, אוורור במושבים הקדמיים (שני אלה היו לפני מתיחת הפנים ב'נובל'), דוושות אלומיניום ותאורת אווירה.
-
בטיחות
צ'רי טיגו 8 פרו טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים היקפי, בקרת שיוט אדפטיבית, והוא מוצע לאחר מתיחת הפנים עם תשע כריות אוויר.
-
צריכת דלק
במהלך ימי המבחן צריכת הדלק עמדה על נתון ממוצע של 9.8 ק"מ לליטר. סביר. בשיוט רגוע הגענו לכ-12.5 ק"מ לליטר.
-
סיכום
המחיר אטרקטיבי, אך המוצר לא מספיק איכותי ומלוטש.