הדגם החדש מציג עיצוב מודרני, המזכיר במידת מה את יונדאי קונה - רכב הפנאי הקטן שהושק בישראל השנה. לסנטה פה החדש אורך של 477 ס"מ (8+), רוחב של 189 ס"מ (1+) ובסיס גלגלים של 276.5 ס"מ (6.5+). נתון ממד הגובה לא פורסם (169 ס"מ כיום).
כבעבר, הדגם יוצע בישראל בגרסאות חמישה ושבעה מושבים. יונדאי מבטיחה כי גרסת השבעה תציע מרווח משופר ליושבים בשתי השורות האחוריות. בין היתר נוספו כארבעה ס"מ למרווח הברכיים של היושבים בשורה השנייה, ושני ס"מ למרווח הראש של היושבים בשלישית. גם נוחות הגישה אליה שופרה, תודות למנגנון קיפול משופר של השורה השנייה.
מתחת למכסה המנוע יוצעו בעיקר יחידות כוח מוכרות. אלינו מיועדים מנועי 2.4 ליטר בנזין ו-2.2 ליטר דיזל, שמציעים כיום 192 ו-197 כ"ס בהתאמה. יונדאי לא מפרסמת נתוני הספק למנועים בדגם החדש. בארה"ב וקוריאה יוצע גם מנוע טורבו-בנזין (2.0 ליטר) ובאירופה מנוע טורבו דיזל נוסף (2.0 ליטר), בעוד שבשווקים מחוץ לאזורים אלה גם מנוע 3.5 ליטר בנזין חדש. בשלב זה לא ידוע אם למבחר בישראל יצטרפו מנועים חדשים.
תיבת ההילוכים האוטומטית של הסנטה פה, עם שישה הילוכים כיום, הוחלפה בחדשה עם שמונה יחסי העברה. כן תוצע מערכת הנעה כפולה חדשה (לצד הנעה קדמית בגרסאות בסיס), לה מחשב ניהול המעביר כוח לאחור בהתאם לבחירת הנהג ומצב הכביש. המערכת יכולה להעביר עד 50% לאחור במצב "ספורט", לאופי נהיגה דינמי, עד 35% לאחור במצב "נוחות" ולהעביר את הכוח כמעט בלעדית לפנים במצב "חסכון".
אבזור הבטיחות של הדגם שודרג משמעותית, וכולל כעת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, התרעת רכב בשטח מת גם בנסיעה לאחור, התרעת פתיחת דלת בחנייה עם נעילה רגעית אוטומטית למניעת פגיעת רכב חולף בדלת וחשוב לא פחות - התרעה על בן אדם שנותר בתוך הרכב, למניעת שכחת ילד.
אבזור המותרות יכלול מעתה, בין היתר, תצוגת מידע עילית לנהג, טעינה אלחוטית לטלפון חכם ומערכת עזר לחנייה עם מצלמות היקפיות. בשלב זה לא ידוע איזה מפרט אבזור יוצע בישראל.