טויוטה יאריס קרוס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
טויוטה יאריס קרוס הוצג בסוף שנת 2020 כרכב הפנאי הקטן (B-SUV) החדש של היצרנית, ובנובמבר 2023 הוצגה מתיחת פנים ראשונה לדגם.
עיצובו החיצוני של יאריס קרוס עודכן קלות בלבד, והשינויים שישנם נוגעים בעיקר לצבעי מרכב חדשים ומהדורות GR ו'פרמייר' שזוכות להופעה בולטת מבעבר.
בסביבת הנהג נעשו שינויים בולטים יותר, בראשם לוח מחוונים מוקרן בגודל של עד 12.3 אינץ', בהתאם לרמת הגימור. לצדו מסך מולטימדיה חדש בגודל 9 אינץ' כסטנדרט או 10.5 אינץ' כאופציה. עם ממשק טויוטה 'קונקט' העדכני המציע עוזרת קולית חכמה, תגובות מהירות יותר וניווט אינטואיטיבי יותר בין התפריטים השונים.
יאריס קרוס החדש יוצע עם קישוריות לאפליקציה החדשה של היצרנית המאפשרת שימוש במפתח דיגיטלי באמצעות הסמארטפון, הפעלת מיזוג ועוד.
תחום נוסף שטופל הוא בידוד הרעשים והפחתת רעידות, אחת מנקודות התורפה הבולטות של הדגם היוצא; בטויוטה מציינים כי הוסיפו חומרי בידוד בין המנוע אל תא הנוסעים במספר נקודות להפחתת רעשי המנוע לצד בידוד משופר בבתי הגלגלים ושמשות עבות יותר לטיפול עדיף ברעשי הכביש והרוח. תושבות המנוע הוחלפו גם הן להפחתת רעידות.
מערך הבטיחות עודכן וכולל מערכת קדם תאונה, מערכת לסיוע לעצירה בצד הדרך במקרה חירום, ועדכונים נוספים למערכות הקיימות.
יאריס קרוס זוכה גם לשיפורים למערכת ההנעה ההיברידית הקיימת – 1.5 ל', מנוע חשמלי, הספק משולב 116 כ"ס – לצד מערך היברידי חדש המשלב מנוע חשמלי חזק יותר להספק משולב של 131 כ"ס.
הגרסה המחודשת צפויה לנחות בישראל ברבעון השני של 2024.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב דומה לזה של ראב4, עם הופעה מובהקת של רכב פנאי. החזית בוטה, ובמבט מן הצד ומאחור הוא מפגין עיצוב קשוח, כולל שימוש נרחב בפלסטיק שחור סביב. התוצאה מרשימה ומושכת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג דומה לזו שביאריס - ולא לטובה. איכות החומרים אינה גבוהה, ואיכות הגימור טעונה שיפור. צג המולטימדיה אינו איכותי במיוחד, הגרפיקה פשוטה, איכות השמע לא מרשימה ואיכות התמונה של מצלמת הנסיעה לאחור נמוכה.
תנוחת הנהיגה גבוהה, המרחב סביר, אך המושב לא נוח. המושב האחורי הוא מהטובים בסגמנט והמרווח נדיב יחסית.
תא המטען גדול יחסית אף הוא, אבל הוא מחסיר אבזור ייעודי, והחומרים המרכיבים אותו בסיסיים.
-
מנוע וביצועים
לגרסה ההיברידית ביצועים טובים אך פעולתה גסה. המנוע מתעורר בהנעות קרות ברעד וברעש, וכל תאוצה קלה המזמינה את מנוע הבנזין לפעול מביאה עימה רעשים וגם ויברציות. בשיוט במהירות של 100 קמ"ש קולו נוכח מאוד.
לגרסת הבנזין ביצועים דומים, וגם כאן היכולת טובה עד לעומס כבד. התיבה הרציפה יעילה מאוד רוב הזמן, אבל אם רוצים לקבל ביצועים סבירים יש לאמץ את המנוע ואז הרעש בולט מאוד.
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה עירונית הנוחות סבירה, וזה גם המצב בנסיעת שבילים. בכבישים בינעירוניים הנוחות משתפרת. בידוד הרעשים לא מצטיין, גם במהירות נמוכה.
היכולת הדינמית נאה מאוד, עם מעט זוויות גלגול ואחיזה גבוהה, כשרק ההיגוי מעט פחות פרוגרסיבי מהרצוי.
-
תמורה למחיר
המחיר יקר בשתי הגרסאות. ברמות הגימור הגבוהות הוא מתייצב מול המיטב בקטגוריה ואלה מציעים יותר כמעט בכל תחום. הרמות הנמוכות דלות באבזור, אבל מספקות תמורה עדיפה - במיוחד בגרסת הבנזין.
-
גרסאות ורמות גימור
יאריס קרוס מוצע בישראל בשתי גרסאות ובשש רמות גימור:
הראשונה עם מנוע בנזין אטמוספרי (1.5 ל', 125 כ"ס) והשניה היברידית (מנוע בנזין+חשמלי, 116 כ"ס).
בבנזין, רמת הגימור 'סול' כוללת תאורת לד אחורית, מחוונים מוקרנים, מולטימדיה מקורית (8 אינץ') ועוד. ל'סטייל' חישוקי "16 ומערכת שמע משודרגת. ברמת הגימור 'סקאי' גם מפתח חכם, תאורת אווירה וגג זכוכית.
בהיברידית: רמת הגימור הבסיסית היא 'אקו', היא דומה ל'סטייל' ויש לה בנוסף גם בקרת אקלים. רמת הגימור 'אורבן' מוסיפה גם חישוקי "16, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים ומערכת שמע משודרגת.
-
בטיחות
בשנת 2021 יאריס קרוס נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים טובים למדי בהגנה על מבוגרים (86%) וילדים (84%).
מפרט בטיחות עשיר וכולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגליים, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה למניעת שכחת ילדים מאחור. לרכב שמונה כריות אוויר.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן הייתה מצוינת: 18 ק"מ לליטר להיברידית או 13.7 ק"מ לליטר לבנזין.
-
סיכום
טויוטה יאריס קרוס הוא רב מכר, באירופה ובישראל. אבל איכותו הכוללת בינונית ומחירו יקר.