ניסאן NV200 2021 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ניסאן חוזרת לתחום המסחריות הקלות בישראל עם ה-NV200, רכב מסחרי גבוה, צר וקצר יחסית עם בסיס גלגלים ארוך במיוחד של 272.5 ס"מ.
ה-NV מצויד במנוע 1.5 ליטר טורבו-דיזל של רנו שמייצר 85 כ"ס ומשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית.
הוא מיועד להתחרות בסיטרואן ברלינגו ורנו קנגו.
הוא יוצע בארץ עם שתי דלתות צד וברמת גימור גבוהה יחסית שתכלול מערכת שמע מקורית, מפתח חכם ואפילו מצלמה אחורית.
עם זאת, מבחינה בטיחותית האבזור מאכזב ויכלול שתי כריות אוויר בלבד. מעניין לציין שה-NV מבוסס על הפלטפורמה אשר משמשת גם את ניסאן טידה, אך המתלה האחורי עבר שינוי משמעותי והוא נסמך על קפיצי עלים שעדיפים בעמידותם לנשיאת עומסים כבדים - אך פחות בכל הקשור לנוחות נסיעה.
כמעט חצי שנה לאחר תחילת השיווק בארץ של ניסאן NV200, הוסיפה היבואנית אפשרות מעניינת לצייד את הרכב בשבעה מקומות, כאשר אחד מהם כולל חגורת בטיחות עם שלושה עוגנים והשני רק שניים (חגורת בטן).
באירופה הוצע ה-NV200 של ניסאן עם שבעה מושבים מראשית דרכו. כמו כן, מוצעת שם גם גרסת חזקה יותר של מנוע ה-1.5 ליטר דיזל שמייצרת 110 כ"ס ומצוידת בתיבת שישה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
בניגוד לכלים כמו הברלינגו, שמנסים להתאים גם לתחום הפרטי ומציעים עיצוב מעניין, הניסאן נראה אפרורי – ארוך, גבוה וצר – וחף מכל ניסיון לסקסאפיל.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מדבר בשפת ניסאן המוכרת, אך תמצאו כאן ניגודים בין החלקים השונים, כמו גם מוזרות בתפעול המערכות השונות.
 
המרווח מלפנים טוב, ותא המטען גדול מאוד, נוח לשימוש ובעל מגוון תאי אכסון גלויים וסמויים.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' לא חזק על הנייר, אך בפועל מנפק ביצועים מספקים על הכביש.
 
צריכת הדלק טובה מאוד.
-
נוחות והתנהגות
הנוחות אמנם סבירה מחוץ לעיר, אך רצף שיבושים גדולים בכביש מהיר, ויותר מכך בעיר, חושף נוחות לא מרשימה.
 
כמובן שעם מטען מלא הנוחות משתפרת.
 
מבחינת התנהגות שומר הרכב על יכולת סבירה ביחס לייעוד והתגובות צפויות.
-
תמורה למחיר
המחיר לא בדיוק נמוך, אך עבור מי שנפח הובלה (או שבעה מושבים) וחסכון בדלק הם מעל הכל, שווה להעיף בו מבט.
-
סיכום
וואן שמיועד לעבודה, נטו.