ניסאן סנטרה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השמיני של ניסאן סנטרה, המשפחתית הקומפקטית של היצרנית. דור זה הוצג לראשונה בנובמבר 2019.
סנטרה הנוכחית מאמצת את קו העיצוב הנועז והמוחצן של אלטימה הגדולה יותר. החזית אגריסית עם סבכת ה-V, קו גג משתפל ואפשרות לצביעה דו-גוונית מוסיפים להופעה.
גם סביבת הנהג עברה שינוי משמעותי ביחס לדור היוצא, ובניסאן מבטיחים גם איכות חומרים גבוהה מבעבר.
המנוע המרכזי איתו משווק הדגם בישראל הוא 2.0 ל' אטמוספרי המפיק 149 כ"ס. מנוע זה משודך לתיבה רציפה ויחד הצמד מנפק על הנייר ביצועים נאים למדי - 8.8 שניות ל-100 קמ"ש.
היצע מערכות הבטיחות שופר בהשוואה לדור היוצא וכולל מערכת בלימה אוטונומית (כולל בנסיעה לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב (ללא תיקון אקטיבי), ניטור שטחים מתים ועוד.
ניסאן סנטרה החדשה הגיעה לישראל באוקטובר 2020 עם מנוע הבנזין (2.0 ל') וברמת גימור אחת - SV.
-
עיצוב ונוכחות
בניסאן מספרים כי ניסו להקנות לסנטרה מראה של קופה-ארבע-דלתות, ומזוויות מסוימות זה אכן נראה כך. מדובר במכונית מעוצבת ונאה למדי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה עיצוב מקורי ונאה. החומרים טובים מאשר בדור היוצא, ודיפון הדמוי-עור בחלק העליון מוסיף לתחושה הטובה.
בצד החובה מצאנו גם גם חלקי פלסטיק נוקשה., חלק מהמתגים נראים מעט מיושנים והיינו שמחים לתאורה בתא הכפפות.
מושב הנהג נוח והמרחב מלפנים טוב. המרחב מאחור מספק, למעט מרווח הראש.
תא המטען מציע נפח ומפתח מקובלים בסגמנט.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' (149 כ"ס) משודך לתיבה רציפה חדשה, והביצועים בסך הכל נאים למדי. בנסיעה רגועה מדובר ביחידה שקטה, אך בעומס המנוע מטפס לסל"ד גבוה ואז הוא רועש למדי.
-
נוחות והתנהגות
לרוב נוחות הנסיעה מספקת, אך סנטרה לא פעם עשויה לטפל בשיבושי הכביש בצורה פחות טובה.
בידוד הרעשים סביר, ישנם לא מעט רעשי רוח ודרך שעשויים לחדור.
התנהגות הכביש טובה, בין היתר בזכות מתלה אחורי רב-חיבורי מכויל היטב.
-
תמורה למחיר
 
ניסאן סנטרה מציעה תמורה טובה למדי לכסף בזכות רשימת אבזור נדיבה ומחיר התחלתי תחרותי
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10.3 ק"מ לליטר.
-
סיכום
טובה מקודמתה בכל היבט.