מיצובישי טרייטון 2022 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2014 חשפה מיצובישי את הטרייטון, המחליף של ההאנטר ונצר לשושלת ה-L200 הוותיקה של היצרן היפני.
השינויים העיקריים בדגם החדש מתמקדים במערכות ההנעה - הטרייטון מצויד במנוע דיזל חדש בנפח 2.4 ליטר בעל שני הספקים (154 או 181 כ"ס) כשלצידו תיבה אוטומטית (5 היל') או תיבה ידנית, חדשה, עם 6 היל'.
הטרייטון מוצע עם מערכות בטיחות חשובות כמו 7 כריות אוויר מערכת בקרת יציבות עם מצב ייעודי לגרירה כסטנדרט וכאופציה קיימת אפילו בקרת סטייה מנתיב - פרט יוצא דופן לטובה בסגמנט.
מערכת ההנעה הכפולה שונה מבעבר וכעת נעילת דיפרנציאל מרכזית - המאפשרת מצב של 4x4 על כביש - מוצעת רק בדגם המאובזר, בעוד ששאר הגרסאות עושות שימוש במערכת פשוטה יותר.
לטובת יכולת השטח, דגמי ה-4x4 מגיעים עם נעילה לדיפרנציאל האחורי כסטנדרט.
מרווח הטיפולים בישראל עומד על 15,000 ק"מ או שנה.
הדגם המחודש מגיע לישראל - מתאילנד - מאז יולי 2015.
במבחני הריסוק זכה הדגם לציונים גבוהים ביותר ביחס לנהוג בסגמנט, אולם כמקובל במבחן הריסוק המודרני, הציון תלוי בהימצאות מערכות בטיחות אקטיביות במפרט - ולכן הציון תקף בישראל רק לגרסה היקרה, "דקאר".
-
עיצוב ונוכחות
טרייטון הוא רכב עבודה - וככזה הוא נאה ביותר, גם אם הדמיון החיצוני להאנטר המוחלף בולט מאוד (גם מבחינת מידות המרכב).
-
תא נוסעים ומטען
המושבים הקדמיים נוחים ואוחזים - שיפור משמעותי לעומת ההאנטר - כאשר הישיבה זקופה ומרווחי הרגליים והראש טובים מאוד.
 
גרסת דקאר, היותר-יקרה בהיצע, מאובזרת היטב.
 
ארגז המטען גדול למדי וכושר הגרירה של הטנדר עומד על 3.1 טון.
 
אבזור הבטיחות של הגרסה המאובזרת יוצא דופן ביחס לסגמנט.
-
מנוע וביצועים
בגרסת הדקאר (181 כ"ס) פעולת המנוע חלקה מאוד ותיבת ההילוכים (אוט', 5 היל') מתפקדת מצוין - התחושה זריזה למדי (למרות השהיית טורבו קלה) ועדיפה על פני זו של ההאנטר.
 
גרסאות ה-154 כ"ס לא נופלת מגרסת הדקאר בכל הקשור לביצועים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה, כמקובל ברכבי עבודה, לא נעימה כשארגז המטען ריק - המתלים נוקשים למדי והטנדר, על נוסעיו, מקפץ על כל אבן בכביש - ועדיין, הטרייטון יכול לשמש כרכב לנסיעה מנהלתית.
 
בידוד הרעשים בגרסה המוחלשת (154 כ"ס) היה פחות טוב מאשר בידוד הרעשים של גרסת הדקאר (181 כ"ס).
 
במהלך ההשקה נהגנו בטרייטון שהיה עמוס ביותר מ-600 קילוגרם - המשקל הנוסף הגביר את הלחץ על הקפיצים והפך את הנסיעה בטנדר לנוחה יותר.
-
תמורה למחיר
התמחור של הטרייטון דומה למקובל בסגמנט. גרסת הדקאר מאובזרת משמעותית - במיוחד בהיבט הבטיחותי - גם ביחס לסגמנט הטנדרים כולו, למרות שמחיר גרסה זו מקביל לגרסאות מקבילות של המתחרים.
-
סיכום
הטרייטון, כמו קודמו, ממשיך לשלב יכולת של כלי עבודה עם שימושיות משפחתית.