לנד רובר ריינג' רובר 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מאז שהוצג לנד רובר ריינג' רובר הראשון בשנת 1970 הדגם הזה נמצא בראש ההיצע של היצרנית והפך לאייקון של ממש. מאז ועד היום הוצגו חמישה דורות בלבד, וזה החמישי (הנוכחי) הוצג בשנת 2021 והחליף את קודמו שהושק ב-2012.
הדור החדש של ריינג' רובר גדול מקודמו ובסיס הגלגלים עומד על 300 ס"מ בגרסה הקצרה ו-320 ס"מ בארוכה, כ-7.5 ס"מ יותר מהדור היוצא. לראשונה בדגם הריינג' מוצע בגרסת עם 7 מקומות.
הקשיחות המבנית, כך לנד רובר, גדלה בכ-50% ולפחות 80% המרכב עשוי מאלומיניום.
כיאה לרכב במעמדו מפרט השטח עשיר ביותר: מערכת 'טריין ריספונס' מדור 2, מייצבים אקטיביים חשמליים, מתלי אוויר עם הגבהת הרכב, היגוי לכל הגלגלים. עוד יצוינו הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל אחורי, מצב זחילה בשטח ועוד.
היצע המנועים בעולם רחב וכולל מנועי בנזין ודיזל וגרסאות היברידיות-נטענות בהספקים שבין 250 כ"ס ועד 530 כ"ס.
השיווק בישראל החל בינואר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
הדור החמישי של לנד רובר ריינג' רובר מעוצב באופן אלגנטי וחלק מקודמו – וזה תורם לתחושה המודרנית והעדכנית. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן אלגנטי כיאה לרכב במעמדו – ולכך נוסיף לציין את החומרים הטובים ואיכות ההרכבה המצוינת.
הנדסת האנוש טובה לרוב, למעט כאשר נדרש לנבור בין תפריטי מערכת המולטימדיה. הצגים ללוח המחוונים והמולטימדיה טובים מאוד, ויש גם תצוגה עילית.
תנוחת הנהיגה טובה מאוד והראות לחוץ טובה, המרחב עצמו לנהג ולנוסע מצוין.
בשורה השניה מרחב טוב מאוד לנוסעים והאזור שם עשוי היטב: המושבים מושקעים, יש בקרת אקלים דו-אזורית, וילונות ועוד.
תא המטען גדול מאוד – 725 ל' – הוא שימושי מאוד ועשוי לעילא.
-
מנוע וביצועים
אנחנו בחנו את גרסת הדיזל –3.0 ל', 6 ציל', 350 כ"ס, היברידי-מתון – והביצועים בגרסה זו טובים ביותר. נתון המומנט הנדיב – מעל 71 קג"מ! – מאפשר לרכב הגדול לצבור קמ"שים בקצב מהיר ונטול מאמץ באופן התואם את אופיו המכובד.
תיבת ההילוכים האוטומטית פעולת בצורה חלקה ונעימה תמיד ומגיבה בזריזות המתבקשת כאשר נדרשת לכך.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה פשוט מצוינת, מהטובות שבנמצא. הכיול נוטה לצד הרך, כך שלעיתים יורגש נדנוד קל אך הוא תמיד נותר נוח ונינוח. מעבר למצב ספורט מוסיף לריסון.
את הנוחות הטובה משלימה רמה נמוכה מאוד של רעשים – מדובר ברכב שקט ונעים במיוחד לכיסוי מרחקים.
היכולת הדינאמית טובה לרכב מסוגו.
נוחות הנסיעה נותרת טובה גם בשטח אפילו בשבילים עם תוואי קשוח למדי. כושר התמרון טוב לרכב כה גדול. היכולת בשטח טכני טובה מאוד ושלל המערכות המתקדמות מסייע לנצל את היכולות.
-
תמורה למחיר
אתם באמת שואלים?
-
גרסאות ורמות גימור
לנד רובר ריינג' רובר 2024 מוצע בישראל בשתי גרסאות המרכב – רגילה וארוכה – ובשלוש גרסאות מנוע – D350 בדיזל ו-P400 ו-P530 בבנזין. בעתיד צפויות גם גרסאות היברידיות-נטענות.
רמת גימור 'HSE' כוללת תאורת לד, חישוקי "21, גג זכוכית, סגירה רכה לדלתות, תפעול חשמלי לדלת האחורית, לווילונות הצללה, למושבים הקדמיים שיש להם אוורור ועיסוי ולאחוריים, מצלמות היקפיות, בקרת־אקלים ארבעה־אזורית, ריפוד עור, מערכת שמע של מרידיאן ועוד.
'אוטוביוגרפי' מוסיפה חישוקי "22, קליפרים שחורים, פנים מהודר יותר עם מערכת שמע משודרגת עם 35 רמקולים ומושבים משופרים מאחור ועוד.
-
בטיחות
לנד רובר ריינג' רובר 2024 החדש נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 84% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל ו-82% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית גם לאחור ובניצב לתנועה, תיקון סטייה ומרכוז הרכב בנתיב, התרעת שטח מת ומניעה אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סכנה עם פתיחת דלת ועוד כסטנדרט.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת ממש, בטח כשנזכרים בגודל במשקל – 11 ק"מ לליטר במבחן דרכים ועד 15 ק"מ לליטר בשיוט.
-
סיכום
הטוב מכל העולמות.