לנד רובר ריינג' רובר ולאר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לנד רובר ריינג' רובר ולאר הוצג בתחילת 2017, ועבר מאז שתי מתיחת פנים: הראשונה בשנת 2020, השניה בשנת 2023. מדובר ברכב פנאי בינוני (D-SUV) בעל מידות נדיבות – אורך המרכב עומד על 480 ס"מ, למשל – מקביל לב.מ.וו X3, אודי Q5 וכו'.
ההופעה החיצונית שואבת לא מעט השראה מהאיווק, רכב הפנאי הראשון של היצרנית, בעוד השם המלא קורץ לספינת הדגל של היצרנית, הריינג' רובר. ובכל זאת, מקורו ביגואר – ולאר חולק לא מעט מכלולים עם יגואר F-Pace.
בהיותו רכב פנאי, ולאר מתרחק מהשטח ומבטיח מנהגי כביש טובים יותר. מערכת ההנעה הכפולה שלו מבוססת על מנגנון צימוד אלקטרו-הידראולי כמקובל בקרב רכבי פנאי רכים, זאת במקום דיפרנציאל מרכזי כמקובל בקרב רכבי שטח "אמיתיים". יחס העברה נמוך אינו בנמצא.
היצע המנועים בעולם רחב אולם בישראל מוצעים שלושה: בנזין עם 247 כ"ס, דיזל עם 300 כ"ס או היברידי-נטענן עם 404 כ"ס.
לנד רובר ריינג' רובר ולאר משווק בישראל מסוף שנת 2017.
-
עיצוב ונוכחות
לנד רובר ריינג' רובר ולאר הוא אחד מרכבי הפנאי היפים ביותר שמסתובבים בכבישי ושבילי העולם. הפרופורציות כמעט מושלמות, יחידות התאורה מרשימות ותשומת הלב לפרטים הקטנים משלימות מופע דוגמנות מרהיב.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג מעוצבת בצורה מרהיבה ומיוחדת למראה ושפע מסכים מקנים תחושה טכנולוגית ומתקדמת. מנגד, איכות החומרים לא אחידה – לצד עור איכותי ישנם גם פלסטיקים וחומרים פחות מרשימים.
המרחב מלפנים טוב בכל המדדים. שדה הראייה לא מצטיין. מאחור המרחב מצומצם ביחס למקובל בקטגוריה – מספיק לשני מבוגרים אבל יש מתחרים שמציעים יותר. לטובה נציין שהוא מעוצב ומושקע גם מאחור ויש מסעד גם מתכוונן חשמלית.
תא המטען גם הוא אינו מצטיין ביחס לקטגוריה אליה שייך הוולאר.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל שנבחן (2.0 ל', 240 כ"ס) מייצר תחושה כוחנית ביציאה מהמקום. בהמשך קצב צבירת המהירות מתמתן אבל תמיד ישנו כוח זמין בזכות נתון המומנט הנדיב (51 קג"מ). קולו של המנוע נשמע בתא הנוסעים תחת עומס.
מנוע הבנזין (2.0 ל', 250 כ"ס) מציע פחות מומנט (36.5 קג"מ) אך בזכות משקל נמוך יותר ונכונות לטפס בסל"ד התחושה נמרצת וקלילה יותר. לעיתים תגובותיו חדות מדי. גם מנוע הבנזין נשמע בתא הנוסעים.
בשני המקרים ישנה תיבה אוטמוטית עם 8 הילוכים שפועלת באופן חלק ונעים על חשבון זריזות התגובה.
-
נוחות והתנהגות
עם קפיצי המתכת הסטנדרטיים נוחות הנסיעה טוב למדי ברוב המקרים, גם בעיר וגם מחוצה לה, וזאת בזכות כיול שנוטה לצד הרך.
באופן מפתיע עם מתלי האוויר האופציונליים המצב לאו דווקא משתפר – והם לא תמיד מצליחים לספק נוחות נסיעה עדיפה. מצד שני, ישנה אפשרות להקשיח את הבולמים וזה מסייע ביכולת ובתחושה בקטעי כביש מפותלים בזכות ריסון עדיף של המרכב.
היכולת הדינמית מפתיעה לטובה. תמיד מורגש שמדובר בכלי גבוה וכבד אבל ולאר מאפשר קצב גבוה למדי בפיתולים, במיוחד בגרסה עם מתלי האוויר. מנגד, הבלמים הרשימו פחות.
-
תמורה למחיר
לנד רובר ריינג' רובר ולאר אינו משחק בתחום של תמורה לכסף. הוא יקר ממתחריו הישירים בצורה משמעותית, אך מסנוור את כולם עם הופעה מרהיבה.
-
גרסאות ורמות גימור
לנד רובר ריינג' רובר ולאר 2024 משווק בישראל בשתי גרסאות: P250 בנזין עם 247 כ"ס, או P400e היברידי-נטען עם 404 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 68 ק"מ.
כל הגרסאות מוצעות ברמת גימור אחת עשירה 'SE דיינמיק' הכוללת: תאורת לד חכמה, חישוקי "20, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים הכוללים גם אוורור, ריפוד עור ועוד.
-
סיכום
ולאר לא תמיד מציג יכולת עדיפה על המתחרים, אך בכל הקשור לעיצוב החיצוני, הוא נותן נוקאאוט למתחרים.