מזראטי גרקאלה 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מזראטי גרקאלה הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) של יצרנית רכבי היוקרה האיטלקית שהוצג לראשונה בשנת 2021. מדובר ברכב הפנאי השני של היצרנית, והוא נקרא על שם הרוח הנושבת מיוון לאיטליה.
ביחס לסגמנט מידותיו של גרקאלה נדיבות למדי עם אורך של כמעט 485 ס"מ ובסיס גלגלים של 290 ס"מ. מידות אלה משתנות בהתאם לגרסה, כך למשל ה'טרופאו' הספורטיבי רחב ב-3 ס"מ (198 ס"מ) ונמוך בסנטימטר (166 ס"מ) מהגרסאות ה"רגילות".
עיצובו של גרקאלה שואב המון ממכוניות הספורט של היצרנית, בין אם זו MC20 המהממת בהווה או GT 3200 הקלאסית מהעבר.
כיאה לסמל הקלשון בחזית יחידות ההנעה כולן חזקות מהמקובל כאשר ההיצע מתחיל ב-2.0 ל' מוגדש טורבו עם מערת היברידי-מתון המפיק 300 כ"ס ועד ל-V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ל' המפיק 530 כ"ס ב'טורפאו'.
במזראטי מדווחים על כיול ספורטיבי למנועים, לתיבות ההילוכים ולמתלים ליצירת חווית נהיגה מעוררת ומהנה.
בעתיד צפויה גם גרסה כל חשמלית עם הספק של כ-500 כ"ס, 81.5 קג"מ, סוללת 105 קוט"ש, טווח של כ-500 ק"מ וביצועים "מתאימים למותג".
השיווק בישראל החל באוגוסט 2022.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
מזראטי גראקלה מוצע בישראל בשלוש גרסאות, לכולם הנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.
לגרסאות ה-2.0 ל' – GT ומודנה – הספק של 300 כ"ס ו-330 כ"ס בהתאמה ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.6 ש' ו-5.3 ש' בהתאמה.
לגרסה הבכירה, 'טרופאו', מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ל' וביצועים מדהימים ממש: 3.8 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. לגרסה זו גם מערך מתלים ספורטיבי, צמיגים רחבים, דיפ' מוגבל החלקה ופרטי עיצוב שונים ליצירה מופע ספורטיבי.
אבזור הנוחות של כל הגרסאות עשיר וכולל תאורת לד מטריקס, חישוקים קלים, גג שמש פנורמי, מפתח חכם, מושבים עם חימום חשמלי, ריפוד עור ועוד כסטנדרט.
-
בטיחות
מזראטי גראקלה טרם נבדק ע”י יורו NCAP.
-
מה חדש במזראטי גרקאלה 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום