ב.מ.וו X4 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ב.מ.וו X4 הוא רכב הפנאי-קופה הבינוני שלה (D-SUV) שנחשף לראשונה בשנת 2014. כיום משווק בישראל הדור השני שם הדגם שנחשף לראשונה בשנת 2018 ועבר מתיחת פנים בשנת 2021.
כבעבר, הדור השני של X4 חולק פלטפורמה ומכלולים רבים עם X3 עליו הוא מבוסס.
השינויים במתיחת הפנים כוללים עיצוב עדכני יותר לחוץ הכולל יחידות תאורה צרות יותר מלפנים וחדשות מאחור. סביבת הנהג עברה שדרוג מקיף למדי הכולל צג מולטימדיה גדול משמעותית – 12.3 אינץ' במקום 10.25 אינץ' בעבר – הכולל גם מערכת הפעלה חדשה, לוח מחוונים מעודכן ועוד. מתחת לפח הוטמע מערך היברידי-מתון במרבית הגרסאות.
היצע המנועים בעולם רחב וכולל מגוון מנועי דיזל ובנזין בהספקים שבין 184 כ"ס ועד 360 כ"ס בגרסת M40 ספורטיבית למחצה.
בישראל ה-X4 מוצע בעיקר עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' בגרסת 184 כ"ס או 245 כ"ס.
השיווק בישראל החל בשנת 2019, כאשר הדגם לאחר מתיחת הפנים נחת כאן בסוף שנת 2021.
-
עיצוב ונוכחות
השינויים לעיצוב החיצוני אינם גדולים אך מורגשים – המופע הכולל יותר עדכני, זורם ומוצלח. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג היא זו שזכתה לשינוי המורג ביותר במתיחת הפנים – הקווים הכלליים לא השתנו, אך תוספת הסנטימטרים למסך המולטימדיה ולוח המחוונים הדיגיטלי תורמים ליצירת תחושה שלמה ומודרנית יותר.
המרחב מלפנים טוב, תנוחת הנהיגה טובה והמושבים מוצלחים מבעבר.
גם בשורה השניה מרחב נאה לנוסעים, למעט מרווח הראש המצומצם יחסית.
תא המטען גדול – 525 ל' – ושימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת 30i שנבחנה מעמידה לרשות הנהג 245 כ"ס ממנוע 2.0 ל' בנזין מוגדש טורבו. הביצועים, כצפוי, טובים בכל מצב והרכב צובר מהירות בנינוחות וקצב מרשימים.
לחובתו של המנוע פעולה פחות זורמת מבעבר.
תיבת ההילוכים מתפקדת היטב – זריזה וחלקה כנדרש.
-
נוחות והתנהגות
ב.מ.וו X4 בעל כיול מתלם הנוטה לצד הנוקשה – זה מביא לנוחות נסיעה סבירה בעיר וטובה למדי מחוץ לעיר, בין היתר בזכות ריסון טוב של המרכב בכביש גלי.
רעשי הכביש מטופלים היטב אך רעשי הרוח נוכחים מדי.
התנהגות הכביש מצוינת לרכב מסוגו ובכלל – האחיזה גבוהה, ההנעה הכפולה מעבירה את הכוח ביעילות, תנודות המרכב מרוסנות היטב וההגה מוצלח.
לבלמים כושר בלימה טוב ופעולת הדוושה מוצלחת.
-
תמורה למחיר
כמו תמיד, על העיצוב משלמים, אך ביחס למתחרים מחירו כמקובל בסגמנט.
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו X4 2024 מוצע בישראל בשתי גרסאות – 20i עם 184 כ"ס או 30i עם 245 כ"ס – לשתיהן מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' והנעה כפולה.
רמת גימור 'אקזקוטיב' (20i בלבד) כוללת תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, צג "12.3, ריפוד דמוי עור.
רמת 'M ספורט' מוסיפה בעיקר פריטי איפור וגימור ספורטיביים, כמו-גם מפתח חכם.
-
בטיחות
ב.מ.וו X4 2024 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 (מבחן פחות מחמיר) וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציון 93% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על מבוגרים ו-70% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל כסנטדרט: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ועוד.
-
צריכת דלק
במבחן הדרכים המאומץ שלנו קיבלנו נתון ממוצע של 8.5 ק"מ לליטר, לא רע ביחס לביצועים. בשיוט נרשמו 13.5 ק"מ לליטר.
-
סיכום
מוצלח יותר מבעבר.