אודי מציגה היום את ה-Q5, אח קטן ל-Q7, ודומה כי מעולם לא היתה המילה ^קטן^ יחסית יותר: ה-Q5 מתחרה ישירות בב.מ.וו X3, שהוא כידוע אח לא-בדיוק-קטן ל-X5. הפלטפורמה היא ה-MLP המשותפת ל-A4 ו-A5. בסיס הגלגלים כאן זהה, 2.81 ס^מ, האורך הכללי הוא 4.63 מ', ובשני המקרים מדובר בתוספת של כ-20 ס^מ לעומת הפולקסווגן טיגואן, למשל. גם ממד הרוחב נדיב, 1.88 מ', 7 ס^מ יותר מהטיגואן. ממד הגובה הוא 1.65 מ', וזה דווקא נמוך יחסית. מבחינה עיצובית מפגין ה-Q5 דמיון בולט לרכב הקונספט קרוס קופה קוואטרו מלפני שנה, אם כי מבחינת ממדים ה-Q5 גדול בהרבה ודומה דווקא
לקונספט קרוס קבריולה מתערוכת לוס-אנג'לס בנובמבר האחרון. בכל מקרה התוצאה הרבה יותר נעימה לעין מאשר ה-Q7 המסורבל.
בהודעה לעיתונות שמה אודי דגש על אלמנט הביצועים, טכנולוגיות נהיגה, ופתרונות אינטליגנטיים בתא הנוסעים. בשלב ראשון יוצעו שלושה מנועים. מנוע הבנזין היחיד הוא 2.0 TFSI טורבו-הזרקה-ישירה המוכר, לאחר מקצה שיפורים. המומנט המירבי קפץ מ-28.6 קג^מ ב-1,800 סל^ד בדגמים נוכחיים (כמו ה-TT או ה-A3) ל-35.7 קג^מ המושגים מ-1,500 ועד 4,200 סל^ד. ההספק המירבי הוא כעת 211 כ^ס במקום 200. הביצועים הם 0-100 ב-7.2 שנ' ומהירות מירבית של 222 קמ^ש. תחום הדיזל מיוצג על-ידי מנועי TDI מוכרים, בנפח 2.0 ל' עם 170 כ^ס ו-35.7 קג^מ ו-V6 בנפח 3.0 ל' עם 240 כ^ס ו-51 קג^מ. מנוע זה מביא את ה-Q5 ל-100 קמ^ש ב-6.5 שנ' ול-225 קמ^ש. מנוע הדיזל החלש יותר מסתפק בתיבה ידנית 6 הילוכים, בעוד שני האחרים מקבלים את הדור האחרון של תיבת S-טרוניק (DSG אצל פולקסווגן) עם 7 הילוכים.
הנעת הקוואטרו מתחילה מחלוקת כוח של 60-40% לטובת הסרן האחורי, כאשר לפי הצורך ניתן להעביר עד 65% לגלגלים הקדמיים ועד 85% לאחוריים. אודי מזכירה אפילו נהיגת שטח: מערכת בקרת גלישה במרוד כלולה באבזור התקני, ומערכות ה-ESP וה-ABS מצויידות במצבים מיוחדים המיועדים לנהיגה בשטח. יש התייחסות לזויות המרכב (למרות שהן לא מרשימות במיוחד: 25 מעלות לגישה ולנטישה, 17 מעלות זוית בטן), ולעומק צליחה (חצי מטר). אבל לא תמצאו כאן מיתלים עם גובה משתנה או אופציה לפגוש קדמי שונה לשיפור זוית הגישה כמו בטיגואן. לעומת זאת, אפשר יהיה לקבל כאופציה את מערכת ה-Drive Select שהכרנו
ב-A4 החדשה, כולל ההגה הדינמי המסקרן המשנה את יחס המסירה ויכול לפעול עם מערכת ה-ESP לייצוב המכונית במצבי סכנה. ניתן לבחור בעוד מערכות עזר שהכרנו אצל אודי – תאורה קדמית אדפטיבית, בקרת סטיה מנתיב, אזהרת שטחים מתים ובקרת שיוט אקטיבית.
עוד נוכל לספר לכם כי הצמיגים התקניים הם 235/65 על חישוקי ^17, עם אפשרות לחישוקים עד קוטר ^20. תא הנוסעים כולל שפע פטנטים להקלת החיים, כמו למשל בלם חניה עם הפעלה חשמלית, צג מרכזי גדול, מפתח חכם, אופציה למחזיקי-כוסות מבוקרי אקלים (בעברית: אפשר להחזיק משקאות חמים או קרים לפי בחירה), אופציה ל^מושב אחורי פלוס^ המסוגל לנוע קדימה-אחורה בשיעור של 10 ס^מ, אפשרות למושבים ממוזגים, אפשרות לדלת אחורית חשמלית, ודור חדש לממשק MMI שתפעולו אמור להיות אינטואיטיבי מתמיד.