כמדי שנה, עורכים גדי צוקר ויענק'לה זלצר בסוכות את אירוע הפתיחה של העונה החדשה בליגת ^מסע מעולם אחר^ ומחלקים גביעים לאלופי העונה שהסתיימה. לציון המאורע החגיגי הם מקיימים אירוע בן יומיים, בו נערכים שני מקצים נפרדים – מקצה לילה קצר (כ- 80 ק^מ השנה) ומקצה יום ארוך יותר (כ-180 ק^מ לקטגוריה המקצועית). הפעם נפרש המסלול בשדות עמק יזרעאל, יער מגידו והצפין עד לכוכב הירדן, סה^כ אזור המוכר היטב למשתתפים מאירועים קודמים.
מקצה הלילה זינק בשעה 18:30, עוד לפני זריחת הירח, ורוב הניווט נערך באפלה כמעט מושלמת. למרות החושך והסתפקות רוב המתחרים בתוספת מינימלית של אמצעי תאורה (אם בכלל) התנהל הניווט בקצב גבוה, ולמעט נקודה בעיתית אחת או שתיים, שנעלמו בחשכה, לא נרשמו בעיות מיוחדות. על ראשות קטגוריה A נלחמו ויקו אסולין מצוות ^אוטוויק^ (בפג'רו דור קודם) והילל סגל מצוות ^ליוגב M3^ (בפאג'רו T2 המוזר-למראה), כאשר לבסוף ידו של הראשון על העליונה. ואם שבט אוטוויק היה מרוצה מתוצאות הקטגוריה הבכירה, הרי את החיוכים מתוצאות קטגוריהB היה אפשר לראות אפילו בחושך – ^סוויפ^ מושלם עם תוצאות 1-2-3 לאנשי הקבוצה (אלון, איציק ועופר קוקוס, בסדר הזה).
אבל כולם ידעו שהמשחק העיקרי הוא מקצה היום. אחרי שנת הלילה (מי בבית ומי בצימרים בסביבה) הגיעו הצוותים עם הזריחה לקבלת המפות ונקודות הציון, כאשר יש להם שעתיים להכין את הציר, ללמוד אותו ולהזין אותו למכשירי הניווט. מסביב לשולחנות הפיקניק ב^עין יזרעאל^, שהפכו לחמ^לים ארעיים של הצוותים, נשמעו קולות מודאגים – הניווט לקח את המתחרים לאזורים שהאכילו את הנווטים מרורים באירועים קודמים ובמקומות מסוימים היה ברור כי המפות לא מעודכנות, ובחירת המסלול תצטרך להתבצע ^בזמן אמת^. בהמשך יתברר כי החששות היו מוצדקים והתנאים יצרו ראלי עתיר תהפוכות.
כל הצוותים פתחו בקצב גבוה, מנווטים בקלות לאזור מנחת מגידו. מעט אחריו נפרדו מסלולי הקטגוריות השונות, עת קטגוריה A ממשיכה אל תוך יער מגידו, בעוד קטגוריה B מבצעת חיתוך אל המשך המסלול, מדלגת על שבילי היער הצפופים, במטרה לאזן את הבדלי הקצב בין הקטגוריות השונות. כבר ביער החל הניווט התובעני לבוא לידי ביטוי, כאשר צוותים רבים מאבדים דקות יקרות בעשרות השבילים שבין העצים. אל נקודת הירידה מרכס יבניאל מגיע ראשון שי שמעוני מצוות ^גתוס – ד.נ. כל גדר^, מנצל טעות ניווט של גילי הכהן מצוות ^מוטורוני^ ממש מול עינינו, אבל הפער בינם הוא זניח, ועל עקביהם דולק ויקו אסולין, מנצח המקצה הראשון (תוצאות האירוע נקבעות ע^י שקלול תוצאות שני המקצים). הילל סגל מפגר בשלב זה במספר דקות אחרי הקבוצה המובילה. אם זה לא צפוף מספיק, הרי שברווחים נמצאים מובילי קבוצה B, אותה שלישיית המוסקטרים מיום האתמול, באותו סדר בדיוק. בכלל, לאורך המסלול כולו היה נראה כאילו חבל גרירה בלתי נראה מתוח בין הטרקאן של אלון אסולין למגנום-בנזין של איציק, כאשר זה האחרון דולק אחרי אחיו ממרחק של מטרים בודדים.
אבל בנקודת הסיום הייתה תמונה אחרת לגמרי. ראשון להופיע מעבר לרכס היה דווקא הילל סגל. מה קרה לאחרים? הרשימה מגוונת – מנוע ה^קינג^ של גילי ממוטורוני שבק חיים מסיבה לא ברורה ופעולות החילוץ נמשכו גם לאחר שתם טקס הסיום; ויקו אסולין ספג פיצוץ בצמיג, רק כדי לגלות כי הג'ק לא תקין – דבר שגרר איבוד זמן יקר, שעלה לו במקום הראשון; ושי שמעוני? נביא זאת במלותיו הוא: ^הלכנו לאיבוד!^, לאור הרמת הגבה השואלת הוא מסביר: ^להתברבר זה בקטנה, ללכת לאיבוד זה לצאת מהמפה...^. יפה שהוא מצליח לשמור על חוש הומור, גם כשהאכזבה חרוטה בכל תו בפניו ובפני הנווט גדעון בן ישראל. ^פשוט פספסנו את העלייה לרמת סירין והמשכנו עוד קילומטרים בניסיון למצוא אותה^.
ב-B נשמר הסדר ה^משפחתי^, אך המהפך לא היה רחוק. לקראת סיום המסלול הצליח איציק לעבור את אחיו, אבל מפגש עם סלע קשה במיוחד הצליח לסדר את אחד החישוקים (מלאכה לא קלה כלל בדגם זה) ולעלות לאיציק במקום הראשון, וכמעט גם במקום השלישי.
מי שלא הופיעו מעבר לגבעה היו הבאגים. ארז אברמוב התמידי סבל שוב מבעיות במערכת העברת הכח ופרש בטווח ראיה מקו הזינוק עם שרשרת קרועה. הבאגים האחרים לא הצליחו לשמור על קצב גבוה מסיבות שונות והגיעו בהפרש אדיר מצוותי הג'יפים. מזל שבריכת המעיין אפשרה לצוותים להתקרר מעט בהמתנה הארוכה לטקס הסיום...
אלופי 2004
ג'יפים מקצועיים (A) – אלון אסולין ואייל עובדיה, צוות אוטוויק
ג'יפים סדרתיים (B) – עופר קוקוס ואבישי בקר/אייל שטרן, צוות אוטוויק
משפחות – משפחת דקל/ טלפארמה
באגי – ארז אברמוב
טרקטורונים – יובל שרון ויוני רווה, פולריס
אופנועים – אופיר לוק ואייל שטרן (שנה שלישית ברציפות!)
תוצאות ראלי סוכות (סיבוב 1, עונת 2005)
ג'יפים A
1. הילל סגל וירון רותם – ליוגב M3
2. ויקו אסולין וצביקה יעקב – אוטוויק
3. שי שמעוני וגדעון בן שמואל – גתוס ד.נ.כל גדר
ג'יפים B
1. אלון אסולין ואייל עובדיה – אוטוויק
2. איציק אסולין ואלעד רחמים – אוטוויק
3.עופר קוקוס ואבישי בקר – אוטוויק
משפחות
1. מוטי ואייל אליעזר
2. משפחת שקל – טלפארמה
3. אפי פוקס ויוני עזרי – ג'יבריש
באגי
1. רמי כהן וניר שני
2. אבישי יריב וגדי קדושים – מוסך דברת
טרקטורונים
1. שלום בוארון ומאיר יעקב – טריפ
2. מוטי פרץ וטל רפאלי
אופנועים
1. רז הימן וגדי נחמני/תומר שמש* – מ.מ.ס.י
2. נדב לוגסי וברק דודאי
3. אייל שטרן ואופיר לוק
* תומר שמש ^הוקפץ^ למקצה השני, לאחר שאופנועו של גדי נגנב במהלך הלילה שבין המקצים!