דן נייל, כתב הרכב של עיתון העסקים האמריקאי וול סטריט ג'ורנל, ערך ראיון עם השלישייה המובילה את פרויקט
AM-RB 001 – אדריאן ניואי, המנהל הטכני של רד בול; מרק רייכמן, עמיתו מ
אסטון מרטין; דיוויד קינג, מנהל הפרויקט – וזה התפרסם ביום שני.
פרויקט זה אמור להביא לעולם את מכונית הקיצון (HyperCar) הקיצונית ביותר שנוצרה, והמוביל שלו הוא ניואי – המהנדס המעוטר ביותר במירוצי פורמולה 1, עם עשר אליפויות בשלושה עשורים ועם שלוש קבוצות. לפי הראיון, מדובר בהרבה יותר מאשר עוד מכונית מאוד מהירה, אפילו אם היא מאוד מאוד מהירה.
אידיאולוגיה וטכנולוגיה
המרכיב החשוב ביותר ב- AM-RB 001הוא המבנה האווירודינמי של הרכב, עם דגש רב מאוד על כוח ההצמדה. לרכב אין כלל כנף אחורית, ואפקט זה ייווצר על-ידי המבנה התחתי של המכונית. כדי לקבל את המרב, יש לדאוג למרווח גחון מינימלי, ומערכת מתלים אקטיבית תאפשר את מיצוי מלוא הפוטנציאל של המבנה הזה. למרות שיש מערכות אקטיביות לבוגאטי ומקלארן P1, "לא נוסה דבר כזה במכנית לכביש", אומר דיוויד קינג, מנהל הפרויקט. המושב בכל אופן יהיה 10 ס"מ מעל האספלט. נמוך.
צילום: מנהל
הבחירה במנוע V12, אומר קינג, הייתה רגשית, וציין כי תכנון מכונית כזאת צריך לקחת בחשבון גם מרכיבים אמוציונליים.
קצת נתונים
לפי ניואי, המנהל הטכני (CTO) של רד בול, הדגם עתיד להגיע ל-200 ב-10 שניות; 200 מייל בשעה, הכוונה (322 קמ"ש). בוגאטי שירון, עם 1500 כ"ס, מאיצה מ-0 ל-300 קמ"ש ב-13.6 שניות. עם מערכת הבלמים הכבירה המתוכננת לרכב, הבלימה תימשך מחצית הזמן; כלומר: הרכב יעשה 0-322-0 תוך 15 שניות.
אותו מבנה יעניק לדגם כוח הצמדה של 1.8 טון, וכושר ההאצה הצדית יהיה של g4(!); לפורשה GT3 911 יש כוח הצמדה של g1.5. פנייה בעומס צד כזה תגרום לקסדה ליצור אפקט משקל של 50 ק"ג.
משקלו של הדגם יהיה 1000 ק"ג ואילו ההספק שלו, שיגיע ממנוע V12 מוגדש, יעמוד על 1000 כ"ס, ליצירת יחס משקל/הספק של 1:1; רק לקניגסנג 1:1 היה יחס כזה, אבל המשקל שם עמד על 1340 ק"ג. מקלארן P1, עם 908 כ"ס, שקלה 1360 ק"ג.
צילום: מנהל
לפי אנדי פאלמר, מנכ"ל אסטון מרטין, AM-RB 001 תעשה את מסלול SPA "בפחות מ-2 דקות". בהינתן העובדה שמקלארן P1 עשתה זאת ב-2:38 דקות וקניגסנג ב-2:33, מדובר בקיצוץ זמן הקפה של 33-38 שניות – וזה לא פחות מהמון. המשמעות היא שהרכב הזה מהיר מכל מכונית שעלתה על המסלול הזה – ובהפרש – פרט לפורמולה 1; השיא הנוכחי של פטל (רד בול, 2009) עומד על 1:47.26 דקות. כלומר: ההבדל בין היכולת של AM-RB 001 לשיא של F1 קטן בהרבה מהפער בינה ובין הבאה אחריה.
כמה מילים על הפרויקט
בפרויקט AM-RB 001 ייוצרו 175 יחידות – 25 מהן למסלול בלבד, כאשר רק להן יהיה אותו אפקט הצמדה ואותו כושר פנייה. גם המחיר יקבע רף חדש, וכעת מדובר ב-3 מיליון דולר, יקר בכמעט חצי מיליון דולר מבוגאטי שירון. תחילת הייצור בפועל ברבע הראשון של 2019.
צילום: מנהל