דגם חדש לגמרי
אאוטלנדר הוצג ב-2001, ומאז הדור השני (2006) התבסס על רצפה שפותחה עם קרייזלר ושירתה דגמים רבים של מיצובישי, כולל לנסר, וזו הייתה בסיס גם לדור השלישי שהוצג ב-2012.
הדגם החדש הוכרז במרץ 2021 והוא מבוסס על פלטפורמה של ברית ניסאן-רנו, שמיצובישי חברה בה היום. כאן הוא חולק אותה אחת המשרתת גם את ניסאן X-טרייל החדש (CMF-CD).
הרכב החדש גדול מקודמו בכל היבט: בסיס הגלגלים הוא 270.6 ס"מ, תוספת של 3.6 ס"מ; אורכו 471 ס"מ, הארכה של 1.5 ס"מ; הרוחב 186 ס"מ, תוספת של 5 ס"מ; הגובה מתנוסס ל-174.5 ס"מ, הגבהה של 3.5 ס"מ. נפח תא המטען נע בין 160 ליטר כאשר השורה השלישית בשימוש ועד 793 ליטרים כאשר היא מקופלת. מרווח הגחון הוא 21 ס"מ.
בשלב זה מוצע אאוטלנדר עם מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר 4 צילינדרים המייצר 181 כ"ס ו-24.9 קג"מ ב-3600 סל"ד, התיבה אוטומטית-רציפה וההנעה קדמית או כפולה. במפרט בין השאר אופציה לבחירה בין חמישה מצבי ניהוג בהנעה הקדמית, שישה בהנעה הכפולה. צריכת הדלק הממוצעת היא 11.5 ק"מ/ל' והציון הירוק הוא 14.
לאאוטלנדר החדש מפרט בטיחות עשיר וזה כולל בלימה אוטונומית גם לאחור, התרעה על סטייה מנתיב (בינתיים ללא תיקון, בגלל מגבלות היצרן שאינו מציע זאת בארץ), ניטור היקפי של שטחים מתים, עמעום אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית ו-11 כריות אוויר.
שפע רמות גימור
אאוטלנדר החדש מוצע בארץ רק בגרסת שבעה מקומות ועם חמש רמות גימור.
רמת הגימור 'אקזקיוטיב', שמחירה 180,000 שקלים, כוללת תאורת לד, חישוקי "18, מולטימדיה עם צג "8, בקרת אקלים. ל'אינסטייל', שמחירה 190,000 שקלים חישוקי "20 ובנוסף גג זכוכית, מפתח חכם. ב'פרמיום', המוצעת ב-200,000 שקלים, גם ריפוד מעור סינטטי, ממשק אפל קרפליי אלחוטי, צג "9, מחוונים מוקרנים, תפעול חשמלי למושב הנהג.
רמת הגימור 'לקשרי' עולה 215,000 שקלים, וכוללת גם תאורת לד מתקדמת יותר, תפעול חשמלי לפתיחת דלת תא המטען, ריפוד עור, בקרת אקלים תלת-אזורית, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית, מערכת שמע של בוז. גרסת הנעה כפולה ברמת גימור זו מוצעת ב-225,000 שקלים.
מהדורת 'לקשרי TTH', שמחירה 225,000 שקלים, כוללת, בנוסף, גג בצבע שונה, עור איכותי יותר, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע; גרסת הנעה כפולה עם מהדורה עולה 235,000 שקלים.
לפי ארז סבג, מנהל מותג מיצובישי בכלמוביל, כבר עד עתה הוזמנו 2500 כלים, והבעיה של היבואן תהיה לעמוד בביקוש לאור האספקה המצומצמת יחסית. סבג מעריך שאם מיצובישי ישראל תוכל לקבל את כל המלאי הדרוש, קצב המכירות השנתי יעמוד על 10,000 כלים.