בסקירה זאת אנחנו מביאים שלושה דגמים של משפחתיות יפניות בנות 9 עד 11 שנים, אשר הוכיחו את אמינותם במהלך השנים, ומחירם נמוך באופן יחסי, כ-30,000 שקלים. 

מכונית משפחתית (קטגוריה C) מביאה עמה מרחב פנים מוצלח, ביצועים טובים, התנהלות ראויה. בהינתן השנים והנסועה, במהלך השנים ומעבר להתבלות טבעית של המכלולים הגדולים, צריכת הדלק טובה פחות, משטחי פלסטיק במכוניות רבות – לפי היסטוריית החניה שלהן, בחניון מקורה או ברחוב – נראים "עייפים", ומכלולים נוספים נפגעים; חלקם נראה ומוכר, כמו צמיגים ומצברים, אחרים וחשובים מאוד נראים פחות, כמו בולמי זעזועים.

שלושה דגמים משפחתיים יפניים משומשים – עד 30,000 שקלים
צילום: יצרן

בעיה אחת ברכב משומש וקשיש, היא שבהחלט יש מצב שלא טופל באופן מלא ונכון, מסיבות תקציביות. לכן, ומכיוון שסיבת הרכישה של רכב כזה היא כלכלית, חשוב מאוד להקפיד ברכישת רכב שטופל כמו שצריך – דבר שיש לו ביטוי בהיסטוריית הטיפולים של הרכב. כמובן, אין דבר כזה שקונים רכב ללא בדיקה, ואם זה נרכש ממגרש – את הבדיקה מומלץ לעשות במכון רחוק, בוודאי לא כזה שיש לו קשרי עבודה עם המגרש. כדאי גם, לאחר הבדיקה, לברר במוסך מורשה את עלות ההחזרה המלאה לכשירות.

הדגמים המוצעים כאן כולם מבעלות פרטית ויד שלישית. כמובן, יש מצב שאלה היו בגלגול הראשוני שלהם בציי רכב, אבל בשלב זה אין לכך חשיבות; למצב שלהם בפועל יש ויש. בכל הקשור לנסועה, הממוצע בישראל הוא כ-15,000 ק"מ, כך שרכב שעבר כ-150,000 ק"מ הוא סביר, כזה עם הרבה פחות ראוי להתייחסות אוהדת וההפך; רכב עם רבע מיליון ק"מ הוא לא להיט.

שלושה דגמים משפחתיים יפניים משומשים – עד 30,000 שקלים
צילום: יצרן
 

הונדה סיוויק סדאן

שנתון: 2013 
יד: שלישית (בעלות פרטית)
גרסה; רמת אבזור: בנזין, 1.8 ל'; 'קומפורט'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 11.5 ק"מ/ל'
מחירון: 28,000 שקלים (נמכר בלוח יד2 ב-30,000 שקלים)

להונדה סיוויק בדור התשיעי מנוע בנזין אטמוספרי 1.8 ליטר המייצר 142 כ"ס, התיבה אוטומטית ויש לה 5 הילוכים. תא הנוסעים שימושי, המרחב מאחור טוב, תא המטען יעיל ונפחו 440 ליטרים. 

לסיוויק שמירת ערך טובה מאוד, בגלל השילוב של מוניטין אמינות גבוה והמעמד של הדגם הזה, והוא מוצע במחיר הגבוה מזה המופיע במחירון.

הונדה סיוויק סדאן 2013
צילום: יצרן
 

מאזדה 3 סדאן

שנתון: 2013 
יד: שלישית (בעלות פרטית)
גרסה; רמת אבזור: בנזין 1.6 ל'; 'ספיריט'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 9.1 ק"מ/ל'
מחירון: 25,200 שקלים (נמכר בלוח יד2 ב-28,000 שקלים)

מאזדה 3 הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל, החל מתחילת השיווק ב-2003. הדור השני של מאזדה 3 שהגיע לכאן ב-2009 שמר על הצלחה זו. ל-3 מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר המייצר 105 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 4 הילוכים. המרחב מאחור מספק ונפח תא המטען, 430 ליטרים, יעיל. 

דגם זה היה פופולרי מאוד בציי רכב, ואלה התקינו בו קודן ועלוקה. לאחר יותר מ-10 שנים, המערכת עלולה לגרום לבעיות בהתנעת הרכב.

מאזדה 3 סדאן 2013
צילום: יצרן
 

מיצובישי לנסר ספורטבק

שנתון: 2015 
יד: שלישית (בעלות פרטית)
גרסה; רמת אבזור: בנזין 1.8 ל'; 'ספורט'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 11.4 ק"מ/ל'
מחירון: 27,000 שקלים (נמכר בלוח יד2 ב-27,000 שקלים)

מיצובישי לנסר הוצגה עוד ב-2007 ולא הרבה השתנה עד ל-2015. נפח מנוע הבנזין הוא 1.8 ליטר, הוא מייצר 143 כ"ס ותיבת ההילוכים רציפה. ב-2015 עברה לנסר מתיחת פנים מינורית שכללה שינויים קוסמטיים ובעיקר תיבה רציפה חדשה. המרחב מאחור סביר, ואילו נפח תא המטען קטן, 344 ליטרים.

יש לוודא כי רצועת ההינע הוחלפה בהתאם לקריאת לתיקון של היצרן (ריקול), וכי שמן הגיר הוחלף כל 80,000 ק"מ.

מיצובישי לנסר ספורטבק 2015
צילום: יצרן