אורכו של פורד פומה החשמלי 4.21 מטר, רוחבו 1.81 מטר וגובהו 1.56 מטר: מבחינה אסתטית ניתן לזהות או לבדל אותו בעזרת פגוש ייעודי ומעל הכל, הגריל ה"מלא"; פרופיל שחור ממסגר את הלוגו החדש של פורד. חישוקי הסגסוגת (זמינים מ-17 עד 19") והספוילר האחורי גם הם ספציפיים לו, ובמידה סמלית, שניהם תורמים לשיפור היעילות האנרגטית.
אין שום דבר חדש מבחינת מקבצי הפנסים (הקדמיים הם מטריצת LED) שהופיעו במסגרת מתיחת הפנים הקודמת. ה-Gen-E מציג גם שני צבעים חדשים: צהוב חשמלי ו-Digital Aqua Blue.
לוח המחוונים של ה-Puma Gen-E משלב את השינויים האחרונים שהוצגו אף הם ברענון של הדגם הקונבציונלי, ומוסיף כמה פרטים ייעודיים. מול עיני הנהג ישנו לוח מחוונים בגודל 12.8" הניתן להגדרה עם תתי תפריטים חדשים, כאשר צג המגע במרכז הוא בגודל "12. המערכת האחורית (Sync 4) כוללת קישור 5G עבור Android Auto וקישוריות אלחוטית של Apple CarPlay, בנוסף לעוזרת הקולית של אמזון, Alexa. מוסיפה לחוויה, במת הצלילים של B&O (סטנדרטי במפרט הפרימיום), עם 10 רמקולים. לרכב גם בקרה המדמה צלילי מנוע.
השינויים המכניים פינו מקום לחלל אחסון קדמי, או פראנק (43 ליטר), בעוד שה-MegaBox הפכה ל-GigaBox: היעדר צינור הפליטה איפשר יציקת תא אחסנה מתחת לרצפת תא המטען - ניתן לשטיפה, הודות לתרכובת פלסטית, כולל חור מיוחד לניקוז מים. בסך הכול פורד טוענת כאן ל-566 ליטר של נפח לחפצים.
ה-Puma Gen-E מצוידת כאמור מנוע חשמלי בהספק של 168 כוחות סוס ומומנט של 30 קג"מ. היא תאיץ ל-100 קמ"ש ב-8 שניות ותעפיל עד מהירות מרבית של 160 קמ"ש. הצריכה המוצהרת היא 13.1 קוט"ש/100 ק"מ. סוללת הליתיום-יון (54 קילוואט-שעה ברוטו, 43 קוט"ש שמיש) מקבלת עד 100 קילוואט הספק טעינה: היא נטענת מ-10 עד 80% תוך כ-23 דקות ומאפשרת טווח ממוצע של 376 ק"מ.
פורד תגבה תמורת הפומה החשמלית כ-35 אלף יורו באירופה בשנה הבאה. אז גם נקבל מידע מדויק יותר מתי נראה אותה בישראל.