ל-EP9 מנוע לכל גלגל, ההספק הכולל הוא מגה קילוואט (1360 כ"ס), המומנט לא חסר (150.7 קג"מ), והוא קבע כבר מספר שיאי מסלול: בעיקר 6:45.90 דקות בנורבורגרינג (רכב חשמלי, לא לכביש), גם בפול ריקאר, במסלול שנחאי, ובנוסף שיא מסלול אוטונומי באוסטין, טקסס; הרכב פותח ב-2.7 שניות, סוגר ב-313 קמ"ש. 80 יחידות יוצרו, 75 למסלול, 5 לכביש.
ב-2018, עם תחילת ייצור הרכב הסדרתי הראשון, הונפק ניאו בבורסה בניו יורק (NIO INC), והיה תוך שנים ספורות לאחד ממותגי הרכב החדשים המתקדמים והמסוקרים בתעשייה.
הדגמים של ניאו מאפשרים גם החלפת סוללות מהירה, והמותג מכוון לקצה העליון: הספק/ביצועים, סוללות/טווח, פאר/אבזור. בהקשרים אלה יצוינו סוללה של 150 קוט"ש עם טווח נסיעה הנושק ל-1000 ק"מ; מערכות נהיגה אוטונומיות בשלב 3; סיוע קולי מתקדם בזמן נהיגה כולל פנייה ממוקדת אליו וממנו; פעילות בפורמולה E.
ב-2021 עשה ניאו צעדים ראשונים באירופה (נורבגיה), שנה לאחר מכן נכנס לשווקים אירופאים נוספים. לניאו גם מרכזי פיתוח בקליפורניה, בגרמניה (עיצוב) ובבריטניה הוא מציע מגוון של שבעה דגמים, כולם חשמליים.
לניו שני דגמי פנאי בגודל בינוני – ES6 ו-ES7 – וצמודים להם גרסאות פנאי-קופה:EC6 ו-EC7. מעליהם ממוקם דגם פנאי גדול, ES8, ונוספים הם משפחתית-גדולה ET5 (גם בגרסת סטיישן, ET5T) ומכונית סלון ET7.
ניו משווק בישראל על-ידי דלק מוטורס מהרבעון האחרון של 2023.
המשך קריאה