ניאו EL7 - אוטו
בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת "VA הַנְגָּשָׁת אָתָרִים". הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לִפְתִיחַת תַּפְרִיט הֵנְּגִישׁוּת לְחַץ ALT+0

ניאו EL7

ניאו EL7 מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח יוקרה
גירסה מומלצת:
501 ק"מ
שנת השקה: 2024

ניאו EL7 יתרונות וחסרונות

יתרונות תא נוסעים מכובד, אבזור עשיר, מרחב, ביצועים
חסרונות הנדסת אנוש, נוחות הנסיעה, דינמיות, מחיר
בשורה התחתונה מהיר ומאובזר, אבל מתקשה להצדיק את מחירו

ניאו EL7 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    ניאו EL7 הוא רכב הפנאי הגדול (E-SUV) של היצרנית הסינית והוא הוצג לראשונה בשנת 2022. מחוץ לאירופה הוא מוכר בשם ES7.

    למרות מימדיו הנדיבים – אורכו 491 ס"מ, רוחבו 199 ס"מ, גובהו 172 ס"מ, בסיס הגלגלים 296 ס"מ – הדגם מציע מקום לחמישה נוסעים.

    לפי ניאו, בעיצובו החיצוני הושקע רבות גם עבור שיפור היעילות האווירודינמית שלו – נתון הגג עומד על 0.29. בדומה לשאר דגמי החברה גם כאן מערך בטיחות מתקדם הכולל חיישן ליידאר על הגג ואפשרות להחלפת סוללות בתחנה ייעודית.

    ה-EL7 מוצע בישראל בגרסה אחת – שני מנועים, הנעה כפולה, הספק של 653 כ"ס וביצועים נהדרים: 3.9 שניות ל-100 קמ"ש. הסוללה כאן היא בקיבולת 100 קוט"ש ומספיקה לטווח נסיעה של 471-501 ק"מ בהתאם לרמת הגימור. הספק הטעינה המהירה המירבי הוא 125 ק"ו.

    השיווק בישראל החל בפברואר 2024.

  • עיצוב ונוכחות

    ניאו EL7 מעוצב עקרונית כמו שאר דגמי היצרנית העכשוויים, מכוון למבנה אווירודינמי מתקדם - אך הוא מעט אנמי. קווי העיצוב מצניעים את הממדים ועיצובו של הרכב אינו מכריז "יוקרה".

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג דומה מאוד לזו שבדגמי ניאו האחרים ועיצובה נקי מאוד, עדכני ביותר ופתחי המיזוג בה מוסתרים, גלגל הגה מעט מוזר למראה ושילוב גווני אפור מוסיף לסולידיות המובנית. ושוב, העיצוב נאה אך אינו משדר תחושת פרימיום שתהלום את המחיר.

    אמרנו יוקרה מסין, אמרנו צג מרכזי גדול; כאן הוא אנכי ("12.8) ואל ספקי המידע מצטרפים תצוגה עילית ולוח מחוונים מוקרן.

    כמעט הכל מתופעל מהצג, וכמו בהרבה דגמים סיניים, הוא שופע תפריטים שמספרם מוגזם. מעבר לכך שנדרש פרק זמן להתאקלם, רצוי להקדיש מעט זמן לפני תחילת הנסיעה ל"איפוס הרכב".

    כיוון פתחי האוורור דרך הצג, אחד מכשליה של טסלה שהוטמעו בעולם הרכב, מפריעה. ברכב עוד "דברים מעצבנים בהשראת טסלה" כמו כיוון ההגה ומראות הצד דרך גלגל ההגה.

    גם "נומי", אותו כדור עם עיניים המכונה 'סייעת דיגיטלית', נמצאת כדי לעזור ותגרום לנוסעים מזדמנים להתלהב, אבל היא קצת מעייפת בטרחנותה.

    בין נושאי השיחה שמייצר ה-EL7 נמצא מושב הנוסע הקדמי שמצויד בהדום. חלק קדמי מתקפל משלים אותו למשטח שכיבה ארוך, אך זה תופס את מקום מה שיכול היה להיות תא הכפפות.

    תנוחת הנהיגה גבוהה אך התקרה עשויה להיות קרובה מדי והראות מוגבלת; טוב שיש מצלמות. המושב עצמו אינו מספיק אוחז ותומך, ולא היה נוח בנהיגה למרחקים ארוכים; טוב שיש עיסוי (וגם אוורור).

    המרחב מאחור טוב מאוד, ובמושבים גם אוורור.

    נפח תא המטען גדול (570 ל'), המבנה שימושי, ולרצפה שתי רמות גובה.

  • מנוע וביצועים

    במצבי נהיגה רגילים הביצועים טובים מאוד, באלה הספורטיביים הם ממש מרשימים; בכל זאת, 653 כ"ס.

    באותם מצבים רגילים קשה להאמין שהרכב כה חזק כי הכוח מרוסן, תגובת המצערת אינה חדה והשקט רב – אבל אל תטעו; גם במצבים הרגילים הרבה מאוד כוח.

  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים רך, אולם שיכוך הפעולה במצב 'נוח' אינו מצטיין, והרכב בעיר מתנדנד באופן מוגזם במעבר על פסי האטה או במפגש עם שיבושים גדולים. המצב הנוקשה מרוסן יותר, אך סופג פחות.

    אותו שיכוך חסר מוצא ביטוי גם בכבישים בין-עירוניים, בעיקר בנסיעה על גלי כביש, והרכב "עסוק" מדי. אותו אופי פעולה מוצא ביטוי גם בשבילים, והרכב אינו מרגיש בבית שם.

    בזכות צמיגים מיוחדים רעשי הכביש במהירות איטית מוחרשים היטב, אך כשעולה הקצב שאון הדרך והרוח מוחשי.

    אותו היעדר ריסון גורם לכך שבפניות ובעיקולים הרכב הגדול יוצר תחושה שהוא מגושם ונע על ציר האורך; זה לא פוגע באמת ביכולת הפנייה, אך ממש אינו מעודד נהיגה מהירה. גם ההגה אינו חד מספיק ולרוב גם קל מדי.

    פעולת הבלמים טובה, בייחוד ביחס למקובל ברכב חשמלי. עם זאת, הם אינם מצטיינים בהתמודדות עם המסה ועלולים לדעוך בעומס. הבלימה הרגנרטיבית המרבית אינה חזקה מספיק.

  • תמורה למחיר

    מחירו של ניאו EL7 קרוב מדי לזה של דגמים של מותגי יוקרה מבוססים. הוא אומנם מעניק יותר ביצועים ואבזור, אך המתחרים האירופאים נהנים מתפעול עדיף, נוחות ואיכות נסיעה משופרות, ובכלל פעולה מלוטשת ומגובשת יותר.

    אך בעיקר - בחזית שלהם לוגו של מותג יוקרה מוכר, מיוחס ובעל מעמד נכבד.

  • גרסאות ורמות גימור

    ניאו EL7 החדש מוצע בישראל בגרסה אחת: הנעה כפולה, שני מנועים, 653 כ"ס, סוללת 100 קוט"ש וטווח של עד 501 ק"מ.

    רמת הגימור היחידה עשירה במיוחד: תאורת לד מלאה, חישוקי 20 אינץ', גג זכוכית פנורמי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, תפעול חשמלי למושבים מלפנים הכוללים גם אוורור ועיסוי, מערכת מולטימדיה עם צג 12.8 אינץ', תצוגה עילית, מערכת שמע מתקדמת ועוד.

    כאופציה: חישוקי 21 אינץ' מסיבי פחמן ב-20,000 שקלים.

  • בטיחות

    ניאו EL7 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2023 וקיבל דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 93% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-80% בהגנה על הולכי רגל ו-79% במערכות בטיחות.

    היצע מערכות הבטיחות עשיר: מערכת בלימה אוטונומית, חיישן ליידאר, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים ועוד.

    בפועל, בעיר הצפופה ובזמן שמחנים את הרכב, שפע הצפצופים וההתרעות מציק. מחוץ לעיר ההתרעות פחות מפריעות מאשר בדגמים סיניים אחרים.

  • טווח נסיעה

    בכל הקשור לטווח נסיעה, EL7 רשם תוצאות סבירות. בקצב התנועה בכביש 6 ההערכה הייתה (אין מחשב) כי הצריכה היא 4 ק"מ/קוט"ש לטווח של כ-360 ק"מ. בממוצע המבחן הייתה הצריכה הכוללת 3.7 ק"מ/קוט"ש (335 ק"מ).

  • מה חדש בניאו EL7 2025

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • סיכום

    מהיר, מאובזר ומרווח - אך הוא אינו מספיק מלוטש ומגובש ומחירו גבוה מדי.

ניאו EL7 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג ניאו EL7
ניאו EL7 גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
501 ק"מ
653
החל מ- 4,336 ₪
554,900
471 ק"מ
653
החל מ- 4,492 ₪
574,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים ניאו EL7

ברשותך ניאו EL7?

5
מתקדמים לרכב חדש? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

open chatbot