ניאו EL8 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בנובמבר 2024 הושק בישראל ניאו EL8. זהו דגם פנאי גדול (E-SUV) המיועד לשישה נוסעים, והוא חולק רצפה עם מכונית הנוסעים ET7 ודגם הפנאי EL7.
מדובר ברכב גדול ממדים: בסיס הגלגלים הוא 307 ס"מ, האורך 510 ס"מ, הרוחב 199 ס"מ והגובה 175 ס"מ. נפח תא המטען 265 ליטרים כאשר כל השורות בשירות, 552 ליטרים כאשר השלישית מושטחת. משקל הרכב נע לפי גרסת הסוללה בין 2633 ק"ג ל-2687 ק"ג.
העיצוב מכוון ליעילות אווירודינמית גבוהה ומקדם הגרר נאה לרכב שכזה, 0.25. בדגם זה וכמו בעוד דגמים של ניאו, קפיצי אוויר עם מערך בולמים אדפטיבי ובלמים של ברמבו.
כמו בכל דגמי ניאו, גם ב-EL8 שני מנועים וההנעה כפולה. התפוקה המשולבת היא 653 כ"ס ו-86 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 4.1 שניות והמהירות המרבית 200 קמ"ש.
דגם זה מוצע בעולם עם שלוש סוללות: 75 קוט"ש, 100 קוט"ש ו-150 קוט"ש. בישראל הסוללה אחת, זו של 100 קוט"ש, הטווח המוצהר עד 510 ק"מ (בהתאם לרמת הגימור וגודל החישוקים) והספק הטעינה המהירה הוא 125 קילוואט
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
ניאו EL8 מוצע ברמת גימור 'אולטימייט' הכוללת רשימת אבזור ארוכה: תאורת לד, חישוקים לבחירה בגודל "20 או "21, גג זכוכית גדול, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, קיפול השורה השלישית, המושבים הקדמיים והאמצעיים שהם נפרדים ('מושבי קפטן') ויש בהם חימום ואוורור. בקרת האקלים חמישה-אזורית, וישנו צג "12.8, תצוגה עילית, תאורת אווירה מתקדמת, מערך בישום, משטח טעינה, מערכת שמע עם 23 רמקולים, וכמובן הסייעת הווירטואלית 'נומי'.
חבילת 'אקזקיוטיב קונסול' תשדרג את השורה השנייה עם קונסולה הכוללת צמד משטחי טעינה אלחוטיים לסלולרי, מקרר למשקאות והדום נשלף לרגליים.
בתוספת תשלום ניתן לקבל חישוקי 22" ולהתקין וו גרירה נשלף חשמלית.
-
בטיחות
ניאו EL8 החדש טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP (הדור הקודם נבדק ב-2021 וזכה בחמישה כוכבים).
כרגיל בדגמי ניאו, מפרט הבטיחות עשיר וכולל ניטור שטח מת אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור ומלפנים כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, מצלמת 360 מעלות, מערכת יציאה בטוחה, בקרת ערנות נהג, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב ועוד.
-
סיכום