ניאו EL8 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בנובמבר 2024 הושק בישראל ניאו EL8. זהו דגם פנאי גדול (E-SUV) המיועד לשישה נוסעים, והוא חולק רצפה עם מכונית הנוסעים ET7 ודגם הפנאי EL7.
מדובר ברכב גדול ממדים: בסיס הגלגלים הוא 307 ס"מ, האורך 510 ס"מ, הרוחב 199 ס"מ והגובה 175 ס"מ. נפח תא המטען 265 ליטרים כאשר כל השורות בשירות, 552 ליטרים כאשר השלישית מושטחת. משקל הרכב נע לפי גרסת הסוללה בין 2633 ק"ג ל-2687 ק"ג.
העיצוב מכוון ליעילות אווירודינמית גבוהה ומקדם הגרר נאה לרכב שכזה, 0.25. בדגם זה וכמו בעוד דגמים של ניאו, קפיצי אוויר עם מערך בולמים אדפטיבי ובלמים של ברמבו.
כמו בכל דגמי ניאו, גם ב-EL8 שני מנועים וההנעה כפולה. התפוקה המשולבת היא 653 כ"ס ו-86 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 4.1 שניות והמהירות המרבית 200 קמ"ש.
דגם זה מוצע בעולם עם שלוש סוללות: 75 קוט"ש, 100 קוט"ש ו-150 קוט"ש. בישראל הסוללה אחת, זו של 100 קוט"ש, הטווח המוצהר עד 510 ק"מ (בהתאם לרמת הגימור וגודל החישוקים) והספק הטעינה המהירה הוא 125 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב המרכב מאוד נאה, תוצאה של מפגש מעודן ומוצלח מאד בין מזרח ובין מערב – מינימליזם עיצובי נטול קיטש.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג אינו יוצא דופן מהסטנדרט המודרני: מסך מרכזי "12.8, חד וברזולוציה מצוינת, לוח מחוונים "10.2 וגם תצוגה עילית רחבת זווית.
ממשק השליטה, כרגיל בתוצרת סין, דורש פרק הסתגלות וטעון שיפור; במבחן היו לו גליצ'ים והמסך קפא, וגם אנדרואיד וקארפליי מופעלים על ידי אפליקציה מקומית ולא מקורית, שאינה מושלמת.
המושבים עצמם נוחים מאוד עם בסיס ארוך ומשענת מרופדת בנדיבות. ניאו EL8 מוצע רק עם שישה מושבים, אלה בשורה האמצעית הם מושבי קפטן וניתן לקבוע אותם, גם את מושב הנוסע הקדמי, במצב 'לאונג''.
האבזור ממש ממש עשיר, ובשעות הערב, תאורה האווירה העשירה יוצרת תחושה ייחודית.
ראוי לציין את הזווית הרחבה בה נפתחת הדלת האחורית, וגם את דלת תא המטען החשמלית הפוערת פתח העמסה רחב.
הגישה לשורת המושבים השלישית היא באמצעות לחיצה על מתג במושב המרכזי אשר זז במהירות משתנה - מרשים!
כרגיל ברכב עם שלוש שורות מושבים, תא המטען אינו גדול, אבל השורה השלישית מתקפלת יפה לתוך הריצפה כדי ליצור תא מטען עצום.
-
מנוע וביצועים
מערך התפוקה של ניאו EL8 מאפשר לרכב לנוע בין חזק ועוצמתי לבין פיצוץ אטומי של כוח שיפתיע כל מי שלא מוכן לתאוצה; בכל זאת, 4.1 שניות ל-100 קמ"ש, רמה של מכונית-על ברכב פנאי עצום במשקל 2.6 טון.
לרכב מספר מצבי נהיגה, מ'חיסכון' דרך 'ספורט' ועד כאלה עם אחיזה מאתגרת, ובכל אחד מהם EL8 משנה את אופיו באופן מורגש מאוד – מרכות מתנודדת והתנהלות מנומנמת ועד מוצקות מחודדת ועיניים דומעות מאותה תאוצה מרשימה.
-
נוחות והתנהגות
החוויה העירונית עם המכונית הזו נהדרת. מאחורי ההגה, EL8 מסתיר היטב את ממדיו וכלל אינו יוצר תחושה שהוא רכב גדול. בידוד רעשי הדרך והסביבה מרשים מאד ובמצב 'נוחות' גיהוץ השיבושים והמהמורות יסודי ביותר.
בכבישים בין עירוניים מצב 'נוחות' ייצור נדנוד מרכב, אך בשני מצבי המתלים המוצקים יותר הוא שומר על ריסון מרכב עדיף ומקריב רק במעט את יכולת ספיגת השיבושים.
גם בכבישים מעוקלים EL8 הרשים מאוד, מפגין תכונות ניהוג מצוינות: לא רק תאוצות מהממות אלא גם יכולת דינמית טובה מאד לרכב בממדים ובמשקל הזה. במובן הזה מדובר בכלי שעומד בכבוד מול המיטב של אירופה וזה הישג נאה ונדיר.
-
תמורה למחיר
ניאו EL8 הוא רכב מצוין, אך מחירו נמצא בצד הגבוה של הסקאלה - סביר ביחס לדגמים קרובים של מותגי יוקרה גרמניים, יקר בהרבה מדגמי פנאי חשמליים בממדים כאלה של יצרנים אחרים.
וגם אם איכותו הכוללת מצדיקה את מחיר הפרימיום - הרי שתדמית המותג עדיין לא שם.
-
גרסאות ורמות גימור
ניאו EL8 מוצע ברמת גימור 'אולטימייט' הכוללת רשימת אבזור ארוכה: תאורת לד, חישוקים לבחירה בגודל "20 או "21, גג זכוכית גדול, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, קיפול השורה השלישית, המושבים הקדמיים והאמצעיים שהם נפרדים ('מושבי קפטן') ויש בהם חימום ואוורור. בקרת האקלים חמישה-אזורית, וישנו צג "12.8, תצוגה עילית, תאורת אווירה מתקדמת, מערך בישום, משטח טעינה, מערכת שמע עם 23 רמקולים, וכמובן הסייעת הווירטואלית 'נומי'.
חבילת 'אקזקיוטיב קונסול' תשדרג את השורה השנייה עם קונסולה הכוללת צמד משטחי טעינה אלחוטיים לסלולרי, מקרר למשקאות והדום נשלף לרגליים.
בתוספת תשלום ניתן לקבל חישוקי 22" ולהתקין וו גרירה נשלף חשמלית.
-
בטיחות
ניאו EL8 החדש טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP (הדור הקודם נבדק ב-2021 וזכה בחמישה כוכבים).
כרגיל בדגמי ניאו, מפרט הבטיחות עשיר וכולל ניטור שטח מת אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור ומלפנים כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, מצלמת 360 מעלות, מערכת יציאה בטוחה, בקרת ערנות נהג, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב ועוד.
-
טווח נסיעה
צריכת האנרגיה במבחן דרכים הייתה גבוהה. זו בעיה שכל רכב חשמלי שמגיע למשקל ולממדים כאלה מתמודד עמה.
הטווח הרשמי הוא 503 ק"מ, אך טווח הנסיעה הריאלי עמד על 400 ק"מ, כאשר הרכב נבחן רוב הזמן במצב 'נוחות' עם קטעים דינאמיים קצרים.
מה שמביא אותנו להספק הטעינה - 125 קילוואט זה לא ממש הרבה לרכב עם סוללה של 100 קוט"ש.
-
מה חדש בניאו EL8 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
ניאו EL8 הוא רכב מרשים מאוד – איכותי מאוד ומבוצע ברמה גבוהה, אך מחירו יקר מדי.