מאזדה CX-90 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מאזדה CX-90 הוא רכב הפנאי הגדול (E-SUV) החדש של היצרנית היפנית והוא מחליף בהיצע את CX-9 שלא שווק בישראל.
ה-CX-90 הוא חלק ממשפחת דגמים המבוססת על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה שפותחה במסגרת ניסיון למיצוב מאזדה כמותג כיוקרתי יותר.
מידותיו נאות בהחלט: אורכו 510 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני לא פחות מ-312 ס"מ. הוא מוצע בתצורת 6, 7 או 8 מושבים בהתאם לרמת הגימור,
ונפח תא המטען עומד על 608 ל' מכובדים כאשר כל המושבים בשימוש.
הפלטפורמה החדשה כוללת גם סדרת מנועים חדשה, כאשר לישראל מגיע בשלב זה מנוע ה-3.3 ל' בתצורת 6 ציל' בטור, מוגדש טורבו ועם מערך היברידי מתון (48V) בשני הספקים 284 כ"ס או 345 כ"ס. בשני המקרים התיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים וההנעה כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
מאזדה CX-90 החדש נראה נהדר – למרות שמדובר ברכב גדול ויוקרתי הוא מעוצב באופן שאינו בוטה או מוגזם והפרופורציות מצוינות ומעניקות לו מראה דינמי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרשימה באיכותה וקו העיצוב המאופק בהחלט הולם אותו ומוסיף לתחושת היוקרה, במיוחד אם בוחרים בריפוד החום.
הנדסת האנוש טובה לרוב בזכות שילוב חכם ומדויק של פקדים פיזיים יחד עם מערך מולטימדיה המתופעל באמצעות חוגה נוחה במרכז הקונסולה. רק חבל שאין אופציה גם לתפעול במגע.
מושב הנהג נוח ותנוחת הנהיגה טובה. הראות לאחור אינה מבריקה אך יש מערך מצלמות היקפי מוצלח.
הכניסה לשורה השניה נוחה והמרחב שם מצוין בזכות שני מושבי "קפטן" נוחים (אופציה בחלק מרמות הגימור). הכניסה לשורה השלישית נוחה ב'אקסקלוסיב' ופחות מוצלחת ב'סיגנצ'ר' המאובזרת.
תא המטען ענק גם כאשר כל המושבים בשימוש – 608 ל' – והופך לעצום כאשר מקפלים מושבים.
-
מנוע וביצועים
מלפנים פועם מנוע חדש בהיצע היצרנית בסידור לא שגרתי עבורה – 6 ציל' בטור, 3.3 ל' מוגדש טורבו וכולל מערך היברידי מתון.
עם ספק של 345 כ"ס ו-51 קג"מ אין זה פלא שהביצועים טובים מאוד. בנוסף, למנוע אופי פעולה נעים, חלק ומעודן והתגובות חדות ומהירות. תיבת ההילוכים חלקה לרוב למעט במהירויות נמוכות.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוטה לצד הרך והאופי מזכיר כלים אמריקאים. בכל זאת, הנוחות עצמה סבירה בעיר ומשתפרת מאוד ככל שיוצאים למרחבים הפתוחים ועולים במהירות.
נוחות הנסיעה בשבילים דומה למדי.
התנהגות הכביש נאותה לרכב מסוגו אך היא רחוקה מזו הקלילה והדינאמית של דגמי מאזדה המוכרים.
-
תמורה למחיר
מחירו של CX-90 גבוה כשלעצמו, אך הוא מקובל בסגמנט, והחבילה הכוללת מוצלחת ומעניקה תמורה מצוינת.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת האבזור 'טורינג' מוצעת בגרסת המנוע הפחות חזקה (284 כ"ס) וכוללת שמונה מושבים, חישוקי "19, ריפוד דמוי-עור, תאורת לד, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית ועוד.
רמת 'פריפרד' מאפשרת לבחור בין שמונה לשבעה מושבים, וניתן להוסיף על מחירה עוד 5000 שקלים לקבלת שני מושבי קפטן בשורה השנייה.
ברמת אבזור זו תאורה אדפטיבית, חישוקי "21, גג זכוכית, גימור חיצוני ופנימי נאה יותר וריפוד עור.
ברמת האבזור 'אקסקלוסיב' (7 מושבים) נוספים ריפוד עור נאפה שחור, אוורור למושבים הקדמיים ותפעול חשמלי להגה, וברמת 'סיגניצ'ר' הבכירה (6 מושבים) גם ריפוד בצבע חום, אוורור מושבים וקונסולה מרכזית בשורה השנייה.
-
בטיחות
מאזדה CX-90 טרם נבדק ביורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות עשיר ביותר: 10 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב ושמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית כולל עצירה ויציאה מהמקום, התרעה על תנועה צולבת מלפנים ומאחור, ניטור שטחים מתים ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק אינה מצטיינת – 7 ק"מ לליטר במבחן הדרכים שלנו וכ-10 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש במאזדה CX-90 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
מאזדה עושה צעד גדול בניסיון להפוך למותג פרימיום, עם רכב פנאי גדול, מלוטש ומרשים - ויש לזה מחיר.