DS DS7 Crossback 2018-2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
7 קרוסבק, דגם הפנאי הראשון של מותג היוקרה הצרפתי DS, הוצג בתחילת 2017.
מבחינה מכנית, 7 קרוסבק מבוסס על הרצפה הקומפקטית המשרתת את דגמי פיג'ו וסיטרואן למיניהם וגם מערכות ההנעה שלו מגיעות משם.
עם זאת, מדובר בהרבה יותר מאשר פיג'ו 3008 מאובזר - 7 קרוסבק לא רק גדול מ-3008, אלא שההופעה שלו - מבחוץ, ובעיקר מבפנים - שייכת לעולם היוקרה, וכך גם מפרט האבזור.
בין השאר, כולל המפרט בולמי זעזועים אדפטיביים המשנים את קשיחות הבולמים ע"פ סריקת וידאו של תוואי הקרקע, וכן מערכת ראיית לילה.
בישראל מוצע 7 קרוסבק מאפריל 2018, עם מנוע 2.0 ל' דיזל בלבד, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
ל-7 קרוסבק נוכחות מרשימה, בעיקר מלפנים.
מצד שני, לא מדובר בהופעה מקורית כמו בדגמים קודמים של DS.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג הופעה יוקרתית וייחודית, העשויה היטב.
הבעיה העיקרית - תפעול מסורבל של המערכות השונות ברכב; החל ממיקומי הפקדים ועד מערכת המולטימדיה. המרחב לנוסעים מספק, נפח תא המטען נדיב.
-
מנוע וביצועים
בשונה מהמקובל, DS מוצע בישראל עם מנוע דיזל - ורק עם מנוע כזה.
ביחד עם תיבת 8 הילוכים, מדובר ביחידת כוח חזקה וחסכנית - אם כי אופייה לינארי, וביחד עם בידוד הרעשים והתיבה איטית-התגובה מתקבלת תחושה יותר נעימה מאשר ספורטיבית.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, אבל מעט מאכזבת ביחס לציפיות ממכונית שנחשבת ליוקרתית - ועל אחת כמה וכמה לאחת כזו ממוצא צרפתי.
היכולת הדינמית סבירה.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה מאוד - על היעדר המורשת המותגית מקבלים כפיצוי אבזור והידור, שבדגמי יוקרה מקבילים תדרש עבורם תוספת של עשרות אלפי שקלים.
-
סיכום
מתמודד בכבוד מול מתחריו היוקרתיים.