כמו אחיהם ה"עממיים", רכבי הפנאי הקומפקטיים כובשים נתח הולך וגדל גם אצל מותגי היוקרה. הסיבות דומות - מרווח עדיף על משפחתית קומפקטית רגילה, תנוחת ישיבה גבוהה ומיצוב "אופנתי". כמו רכבי הפנאי הבינוניים, זהו אחד ממנועי הצמיחה הגדולים של יצרניות היוקרה, ואין כיום כמעט אף אחת מהן שלא מציעה לפחות מתחרה אחד בתחום.
אודי Q3
הדור הקודם של אודי Q3 נהנה מהצלחה מרשימה בישראל, בין היתר משום שהציע חבילת תמורה-מחיר משכנעת, איכות נאה ועיצוב מוקפד. הדור השני לא משנה את הנוסחה משמעותית, וכמקובל באודי משפר את מה שהיה טוב בעבר (וגם את מה שלא).
יתרונות: איכות, מרחב, תא מטען, יכולת דינמית
חסרונות: נוחות נסיעה, מושבים קדמיים, בידוד רעשים, אבזור בחלק מהגרסאות
ב.מ.וו X1
הדור השני של ב.מ.וו X1 הוצג ב-2015 ועבר רענון של אמצע החיים במאי 2019. בניגוד לקודמו שהתבסס על פלטפורמת הנעה אחורית, ה-X1 הנוכחי מבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית, ומציע כבעבר גם גרסאות הנעה כפולה.
יתרונות: סביבת נהג, איכות, מערכות הנעה מעולות
חסרונות: נוחות נסיעה, בידוד רעשים, אבזור בטיחות חסר בבסיס
די.אס 7 קרוסבק (DS)
די.אס 7 קרוסבק הוא רכב הפנאי הראשון של מותג היוקרה הצרפתי DS. במבחן שערכנו התגלה רכב מרתק עם הופעה מרשימה בחוץ ובעיקר בפנים, כולל יחידות תאורה מסתובבות ותא נוסעים שעוצב בהשראת "חיתוך יהלומים". התוצאה ייחודית, איכות הגימור וההרכבה טובות ביותר. התפעול מסורבל, אבל מתרגלים.
יתרונות: עיצוב תא ייחודי, מרחב פנים, צריכת דלק (בדיזל)
חסרונות: הנדסת אנוש, עידון
וולוו XC40
וולוו XC40 הוא רכב פנאי קומפקטי ראשון של וולוו והתוצאה מכובדת ביותר. ה-XC40 מציע עיצוב מתאים לקטגוריה, מרווח ואבזור נאים ומתומחר היטב. סיבות אלו לבטח תרמו לכך שהיה הנמכר מסוגו בישראל ב-2019.
יתרונות: מרחב פנים, מחיר, תמורה
חסרונות: עידון, איכות גימור
קאדילק XT4
קאדילק XT4 הגיע לישראל ביולי 2019 ואיתו נכנסה קאדילק לקטגוריה חדשה באיחור מה. ה-XT4 מבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית ומציע ממדים גדולים מהמקובל, שמביאים אותו כמעט לקטגוריה מעל.
יתרונות: איכות, אבזור, ביצועים, יכולת דינמית
חסרונות: נוחות נסיעה, מרווח ראש מאחור, דוושת בלם