פיג'ו 301 2018 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאז ימי ה-306 סדאן, אי שם בתחילת שנות ה-2000, לא הייתה לפיג'ו משפחתית סדאן בארץ - וה-301 שנחתה בישראל בתחילת 2013 מחזירה את פיג'ו לסגמנט ה-4 דלתות.
ה-301 מיועדת בעיקר עבור שווקים מתפתחים שמחפשים מקסימום רכב במינימום מחיר. יש לה מידות דומות למשפחתית מהשורה (למעט נתון אורך מעט קצר יחסית של 4.42 מטרים) אבל למרות המידות הדומות, ה-301 היא תת-משפחתית.
ה-301 משווקת עם מנוע 1.2 ליטר עם 72 כ"ס (82 כ"ס, מאוגוסט 2015) המשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת 5 היל', או עם מנוע ה-1.6 ליטר הוותיק המפיק 115 כ"ס ומשודך לתיבה האוטומטית וותיקה לא פחות עם 4 הילוכים.
בתחילת שנת 2014 הצטרפה להיצע המקומי גרסה רובוטית המשודכת למנוע הקטן.
ל-301 אחות תאומה מבית סיטרואן, C-אליזה. ביוני 2016 הגיעה 301 מחודשת, עם תיבה אוט' 6 היל'.
-
עיצוב ונוכחות
ה-301 היא מכונית נאה. בנוסף הממדים המשפחתיים והעיצוב בעיקר בחזית מזכיר את ה508 הגדולה ויוצרים נוכחות טובה.
-
תא נוסעים ומטען
איכות החומרים נמוכה עם הרבה פלסטיק חלול וקשה למגע אך האבזור טוב ברמת הגימור הגבוהה.
 
המרווח לנוסעים טוב ומאחור המושב צר ומתאים בעיקר לזוג. תא המטען עצום בנפחו.
-
מנוע וביצועים
למנוע ה-1.6 ליטר ביצועים טובים אך הוא חסר עידון ורועש. התיבה האוטומטית (4 היל') בתגובתה ולא תמיד מעבירה הילוכים בצורה חלקה.
 
מנוע ה-1.2 הפתיע אותנו – למרות שהוא לא זריז במיוחד, בשום שלב לא הורגש מחסור בכוח למרות נתון ההספק הנמוך (72 כ"ס).
 
צריכת הדלק שלו טובה.
-
נוחות והתנהגות
ה-301 משרה ביטחון בנהג עם היגוי מדויק ואחיזת כביש טובה.
 
בעיר היא מעלימה שיבושים קטנים אך פחות את הגדולים.
 
מחוץ לעיר הנוחות משתפרת אבל הבידוד מרעשי הדרך והכביש לוקה בחסר ומציק.
-
תמורה למחיר
גרסת ה-1.2 ליטר הידנית עשויה לקרוץ למי שצריך מכונית משפחתית בתקציב מוגבל, אבל הקיה ריו 1.4 ליטר הידנית זולה ב-5,000 שקלים.
-
סיכום
ה-301 מהווה תחרות בעיקר מול הריו וה-i25 בשוק הליסינג שחובב את תת המשפחתיות הללו. מולן היא מהווה אלטרנטיבה.