פיג'ו 5008 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השני של פיג'ו 5008 נחשף באמצע שנת 2016, כשבע שנים לאחר הדור הראשון.
בדור זה 5008 ביצע מעבר ממבנה של מיניוואן לרכב פנאי של ממש ומציג מידות גדולות משל הדור היוצא. הפלטפורמה היא ה-EMP2 המשותפת גם ל-3008 וכלים נוספים בקבוצת PSA.
היצע מערכות ההנעה דומה למקובל ברכבי פיג'ו העדכניים, עם משרעת רחבה של מנועי בנזין ודיזל; בישראל מוצע 5008 השנה רק עם מנועי הבנזין: 1.2 ל' עם 130 כ"ס או 1.6 ל' עם 180 כ"ס.
כל גרסאות 5008 בישראל מצוידות בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
החל ממרץ 2021 הדגם משווק בגרסה מעודכנת לאחר מתיחת פנים.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים רעננה את הופעתו של 5008 והוא נראה בולט ומיוחד גם כיום.
-
תא נוסעים ומטען
גם מבפנים, ל-5008 הופעה אלגנטית וכמעט-יוקרתית. בזכות המופע המרשים והמתקדם הוא נראה עדכני ומיוחד גם כיום. מנגד, הנדסת האנוש תדרוש מהנהג פרק זמן להסתגלות. ההרכבה סבירה, אך איכות החומרים טובה מאוד.
מושב הנהג נוח מאוד, גם בנסיעות ארוכות, ותנוחת הישיבה גבוהה. המרווח לברך ימין מצומצם.
אזור השורה השנייה מרווח (שלושה מושבים נפרדים) ומאובזר (תאורה, מיזוג).
הכניסה לשורה השלישית סבירה והמרחב שם לנוסעים (שניים) מתאים לילדים, כמקובל בסגמנט.
תא המטען מצומצם מאוד כשכל המושבים בשימוש (210 ל'), ענק כאשר השניים מאחור מקופלים (702 ל').
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח של 5008, בגרסת 1.6 ל' טורבו בנזין, מציעה ביצועים טובים - יש די והותר כוח ותאוצות הביניים טובות ויעילות.
גרסת ה-1.2 ל' מספקת ביצועים טובים לגמרי בשימוש יום-יומי, למרות ההספק הצנוע וזאת בזכות מומנט נדיב (כ-23 קג"מ) ותיבת הילוכים מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
פיג'ו 5008 נעים לנסיעה, במיוחד בשיוט בין-עירוני. בעיר הוא עשוי להיות פחות נוח עקב כושר ספיגה לא מוצלח.
בידוד הרעשים טוב, למרות רעשי כביש בולטים כתלות בסוג האספלט.
התנהגות הכביש מפתיעה לטובה לרכב בסגמנט ובממדים האלה.
-
תמורה למחיר
פיג’ו 5008 מתומחר באופן תחרותי למדי, ומציע תמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת הגימור הבסיסית 'אקטיב פק' מצוידת בחישוקי "18, מחוונים מוקרנים, מערכת מולטימדיה מקורית עם צג "8, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת נסיעה לאחור עם ”מבט על“ ועוד.
רמת הגימור פרמיום מוסיפה אווירה יוקרתית יותר עם גג זכוכית פנורמי נפתח, תפעול חשמלי למושב הנהג, משטח טעינה אלחוטי לסלולארי, בקרת אקלים מפוצלת ומגשים בגב המושבים הקדמיים. מפתח חכם ופתיחה חשמלית לדלת האחורית מוצעים בתוספת תשלום.
-
בטיחות
5008 מוצע עם מפרט אביזרי בטיחות תקני דומה לזה שנבחן עמו במבחן הריסוק האירופי, בו זכה לדירוג של חמישה כוכבים.
מפרט הבטיחות כולל, בכל רמות הגימור, בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות גבוהים אוטומטי ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק שנמדדה במבחן עמדה על 11.5 ק"מ לליטר בגרסת ה-1.6 ליטר, ו-11.7 ק"מ לליטר בגרסת ה-1.2 ליטר. נאה מאוד לרכב בגודל הזה.
-
סיכום
מחכים לדור החדש שהוצג בחו"ל.