פיג'ו 408 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ביוני 2022 הציגו הצרפתים לראשונה את פיג'ו 408 החדש – קרוסאובר בסגמנט D המרקד בין כמה קטגוריות במקביל. בפיג'ו משייכים אותה לקבוצות המשפחתיות, ומכאן ששמו 408 ולא 4008 בדומה לשאר רכבי הפנאי של החברה. אלא שהעיצוב מאחור הוא של פאסטבק ולרכב עצמו לא מעט סממנים המקובלים בעולם הפנאי. התוצאה בהחלט ייחודית למראה, ולשם כיוונו בפיג'ו.
הפלטפורמה היא המהדורה העדכנית של EMP-2 המוכרת של היצרנית ובסיס הגלגלים כאן הוא 279 ס"מ, כשל פיג'ו 5008 הגדול.
סביבת הנהג מעוצבת לפי הקו העדכני ביותר של פילוסופיית 'i-קוקפיט' של היצרנית, וזה כולל את לוח המחוונים המוגבה וגלגל ההגה הקטן והנמוך-יחסית.
היצע גרסאות ההנעה כולל בשלב זה שלוש בלבד, לכולן הנעה קדמית ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. לגרסת הכניסה מנוע 1.2 ל' טורבו-בנזין (3 ציל') ולשתיים האחרות מערכת הנעה היברידית-נטענת המשלבת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' ומנוע חשמלי להספק כולל של 180 כ"ס או 225 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה החיצונית של פיג'ו 408 היא מהנקודות הבולטות שלה – תאהבו או לא (אנחנו ממש כן) אבל בכל מקרה לא ניתן להתעלם ממנה, ולרוב תגובות הקהל חיוביות ביותר.
-
תא נוסעים ומטען
גם בסביבת הנהג ממשיך המופע המרשים ומביא לידי ביטוי עדכני את תפיסת ה"i-קוקפיט" של היצרנית. הכניסה לא נוחה, אך ברגע שנכנסים מגלים סביבת נהג מעוצבת, עשויה היטב ומחומרים איכותיים. הנדסת האנוש לא תמיד מוצלחת כמו המראה.
תנוחת הנהיגה טובה מאוד והמושב מצוין.
הכניסה לאחור גם היא אינה נוחה אולם המרחב שם לשני נוסעים נדיב בהחלט וגם נוסע שלישי יסתדר לא רע.
תא המטען ענק – 536 ל' – והגישה אליו נוחה בזכות דלת חמישית ופתח גדול.
-
מנוע וביצועים
בשלב זה ה-408 מוצעת בישראל עם יחידת הנעה אחת צנועה למדי – 1.2 ל', 130 כ"ס, אוטומטית 8 הילוכים. הנתונים אינם מבטיחים הרבה, ואולי בגלל זה מפתיע לגלות את האופי הזריז והנמרץ של יחידת ההנעה הזו: הביצועים טובים בהחלט במרחב העירוני-פרברי וניתן להגיע ולשמור על מהירויות שיוט גבוהות בקלות ובנינוחות.
בעומס גבוה – עליות ממושכות או עקיפות בכביש עם נתיב אחד – היינו שמחים לתוספת מחץ.
-
נוחות והתנהגות
את סעיף נוחות הנסיעה ניתן לפצל לשני חלקים: בעיר הנוחות בינונית למדי, לא רעה אך גם רחוקה מלהצטיין. מחוץ לעיר לעומת זאת הכיול מוצלח ומדובר במכונית נעימה שמאפשרת לכסות מרחקים בנינוחות. על אלה מוסיפה ה-408 בידוד רעשים נאה בהחלט.
התנהגות הכביש טובה מאוד – היכולת גבוהה, האחיזה טובה וה-408 מתנהלת היטב בין הפניות. הבלמים טובים אף הם.
-
תמורה למחיר
פיג'ו 408 החדשה מציעה תמורה טובה מאוד למחיר – היא גדולה מהמשפחתיות הקומפקטיות המוצעות במחיר דומה ויש לה מקדם הופעה יוצא דופן.
-
גרסאות ורמות גימור
פיג'ו 408 מוצעת בישראל בגרסה אחת – 1.2 ל', טורבו, 130 כ"ס – וברמת גימור אחת המכונה 'אלור פק'.
רמת גימור זו עשירה למדי וכוללת: חישוקי "19, תאורת לד מלאה, ריפוד עור נאפה, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת אווירה צבעונית ועוד.
כאופציה בתוספת תשלום ניתן להוסיף מושב נהג עם כוונון חשמלי וזכרונות ועוד.
-
בטיחות
פיג'ו 408 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג של 4 כוכבים עם ציונים של 76% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל ו-65% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים היקפי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה למדי: 11 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים מאומץ ו-14-15 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש בפיג'ו 408 2024
בדגמי 2024 נוספו לאבזור ממשקי 'אנדרואיד אוטו' ו'אפל קארפליי' אלחוטיים, כיוונון מושב נהג חשמלי עם שני זכרונות וחימום מושבים קדמיים.
בספטמבר 2024 נחשפה בחו"ל גרסה חשמלית הנקראת E-408.
מערכת ההנעה כוללת מנוע קדמי בהספק של 210 כ"ס ו-35.2 קג"מ עם סוללת 58.2 קוט"ש (נטו).
טווח הנסיעה עומד על 453 ק"מ וטעינה מהירה אפשרית עד להספק של 120 קילוואט.
פיג'ו E-408 החשמלית צפויה להגיע לישראל בתחילת 2025.
-
סיכום
נראית נהדר, מבצעת היטב ובמחיר אטרקטיבי.