פיג'ו RCZ 2015 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הפיג'ו RCZ הוצגה כקונספט, אך בשל תגובות נלהבות מהציבור הוחלט להביאה לפס הייצור.
ה-RCZ מתבססת על הפלטפורמה המשפחתית של החברה (כמו הדור ראשון של ה-308) ובמבט מקדימה קל לראות את הדמיון המשפחתי עם גריל פעור לרווחה וזוג פנסים מגודלים, כשבמבט מהצד או מאחור היא כבר ממש מרשימה ומיוחדת.
ארץ הגיעה ה-RCZ עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בעל שני הספקים (156 כ"ס, או 200 כ"ס) עם תיבה ידנית או אוטומטית - שתיהן עם 6 הילוכים.
ה-RCZ מסמלת את חזרתה של פיג'ו כיצרנית של מכוניות לחובבי הנהיגה ומציעה התנהגות כביש טובה.
בתחילת שנת 2014 הגיעה ה-RCZ לאחר שעברה מתיחת פנים, בה עודכן העיצוב החיצוני ושונה כיול המתלים.
שיווק ה-RCZ בישראל הופסק בסוף 2015.
-
עיצוב ונוכחות
ה-RCZ יפיפייה ומושכת מבטים רבים - בהחלט אחת המכוניות הנאות שניתן לרכוש במחיר שפוי.
-
תא נוסעים ומטען
הדגש על עיצוב ניכר גם פה אך, אזורים רבים מצופים בעור (שלא תמיד מרגיש איכותי כמצופה) ואיכות החומרים אינה אחידה.
 
תנוחת הנהיגה נמוכה וטובה וכמוה גם המרווח מלפנים.
 
מאחור המושבים יספיקו בקושי לילדים קטנים, ללא כסא בטיחות או מטען.
 
תא המטען פרקטי עם נפח גדול והגישה טובה בזכות דלת ענקית.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-200 כ"ס חזקה, אבל מאוד לינארית.
 
תיבת ההילוכים הידנית בעלת מהלך קצר ו”קליקי”.
 
לגרסת ה-156 כ"ס אין את אותה תחושת כוח אבל המומנט הזמין מסל"ד נמוך מקנה לה גמישות רבה.
 
לתיבה האוטומטית פעולה לא עקבית – מחזיקה הילוך לעיתים באופן לא צפוי ובשאר הזמן איטית בתגובתה.
-
נוחות והתנהגות
ה-RCZ פונה גם לנהג והיא בהחלט מהנה לנהיגה.
 
אין מה לחפש שעשועי העברות משקל, אבל היא יציבה, המתלים סופגים את העומסים מצוין, האחיזה גבוהה וההגה מהיר עם משקל טוב.
 
ספורטיבית, אבל לא על הקצה.
 
בשאר הזמן נוחות הנסיעה מעט נוקשה (בכל זאת מכונית ספורטיבית) ובמהירות שיוט חודרים יותר רעשי כביש מהרצוי.
-
תמורה למחיר
מכונית מעוצבת ומהנה למדי.
-
סיכום
גם יפה, גם אופה.