אבארט 124 2019 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אבארט 124 זו הגרסה הספורטיבית של פיאט 124 - מכונית שבעצמה חולקת מכלולים רבים עם מכונית ספורטיבית אחרת, מאזדה MX5.
כמו הפיאט, גם ה-124 של אבארט מצוידת בהנעה אחורית, וההבדלים לעומת ה-MX5 הם בעיקר בממד האורך (ה-124 ארוכה יותר), במשקל (גבוה יותר), בכיול מערכות המתלים וההיגוי ובעיקר - במנוע.
האבארט 124 מצוידת במנוע טורבו בנזין עם מפרט עדיף על פני זה של אחותה היפנית.
יתרון נוסף לאבארט נוגע להימצאה של תיבה אוטומטית-פלנטארית (6 היל') - לא אביזר הכרחי במכונית ספורטיבית, אבל הוא מאפשר פנייה לציבור רחב יותר של לקוחות.
לישראל הגיעה ה-124 לקראת סוף 2016, תחילה עם תיבה אוטומטית בלבד. תיבה ידנית תוצע בהמשך.
-
עיצוב ונוכחות
ל-124 הופעה מובדלת ביחס למיאטה - והתוצאה מרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים דומה כמעט לגמרי לזה של המיאטה - מה שמכתיב חלל פנים אינטימי למדי, תנוחת נהיגה נמוכה מאוד עם יכולת התאמה מוגבלת וכניסה ויציאה המצריכים מאמץ.
מצד שני, תא הנוסעים אינטואיטיבי לתפעול ותא המטען מעט גדול מאשר במאזדה (ועדיין מצומק לכשעצמו).
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה, במפתיע, לא ממש ספורטיבית.
במצב האוטומטי, התיבה ממהרת להעלות הילוכים ולא ממהרת להוריד - מה שמקנה ליחידת ההנעה אופי רגוע משהו, בטח בשילוב עם השהיית הטורבו.
מצד שני, מצב 'ספורט' משנה את המצב בהרבה. מערכת הפליטה האופציונאלית מוסיפה ממד ווקאלי חוויתי.
-
נוחות והתנהגות
ה-124, כיאה למכונית ספורטיבית, איננה נוחה או מעודנת במיוחד - כאשר החיסרון העיקרי הוא בידוד רעשים לא מוצלח.
התנהגות הכביש - התכונה היותר-חשובה כאן - מוצלחת, אם כי דווקא רמת האחיזה הגבוהה פוגמת משהו בתחושת הקלילות ובדרמה שמספקת המיאטה, לשם השוואה.
-
תמורה למחיר
בשיקול קר של תמורה-לשקל, תג המחיר של ה-124 - העומד על 300,000 שקלים - מוגזם, אפילו בהשוואה למיאטה (שמצידה גם נהנית מאחריות ארוכה יותר).
מצד שני, 124 ודומותיה נקנות משיקולים אמונציאליים, ובהיבט הזה יש ל-124 מה להציע.
-
סיכום
לחובבי נהיגה אמידים. תיבה ידנית ותוספת סוסים ישפרו את החבילה פלאים.