אלפא רומיאו ג'ולייטה 2010-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הג'ולייטה, יורשת ה-147, הוצגה לציבור בתערוכת ז'נבה 2010.
המנועים מוכרים מהיצע המולטי-אייר/ג'ט של פיאט וההספקים נעים בין 120 כ"ס ו-21 קג"מ (1.4 ל' טורבו) ועד 240 כ"ס ו-34.6 קג"מ (1.75 ל' טורבו), בדגם הבכיר – התלתן ירוק.
הג'ולייטה מתחרה בסגמנט הקומפקטיות היוקרתיות, מקום משכנן של אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1, וולבו V40.
יחסית אליהן, יש באלפא הזו נגיעה של טמפרמנט איטלקי, בעיקר בזכות ההיגוי, הבלמים ויכולת הכניסה לפניות (וגם ביכולת היציאה מהן) - כל זאת לצד נוחות נסיעה נעימה. מנגד, ככל שהעומס גובר ומתקרבים למגבלות, הרי שהג'ולייטה מתגלה כרכה מדי - ויחד עם בקרות שאינן ניתנות לניתוק - ההנאה במגבלות נפגעת אף יותר.
בפברואר 2014 הגיעה לישראל גרסה מתוחת פנים שעיקרה שינויים קלים למראה החיצוני, שינויים קלים לעיצוב תא הנוסעים ומספר עדכונים לרמת הגימור.
כמו כן, גרסת התלתן ירוק זכה לתוספת קלה להספק (240 כ"ס, במקום 235) ובעיקר - נפרדה מהתיבה הידנית.
-
עיצוב ונוכחות
הג'ולייטה בעלת עיצוב מרשים ושואלת לא מעט אלמנטים מה-8C קומפטיציונה. התוצאה מעורבת (עניין של טעם), אך בעלת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב תא הנוסעים נאה, איכות החומרים טובה גם אם לא אחידה. המרווח טוב מלפנים עם תנוחת ישיבה גובהה ושלטת. מאחור המרווח לא גדול ולמבוגר יהיה צפוף בכול המימדים. תא מטען סביר בנפחו.
-
מנוע וביצועים
הביצועים מצוינים, הכוח זמין מסל"ד נמוך ויכולת התאוצה טובה. בקצה העליון (5500 סל"ד) המנוע מאבד מאונו, אך אין באמת צורך להגיע לשם. תיבת ההילוכים מחולקת היטב ומבצעת עבודתה כראוי. צריכת הדלק טובה בנהיגה מתונה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נכון מצליח להתמודד היטב עם רוב תחלואות הסלילה המקומית, שברים גדולים יוציאו אותה משלוותה, אך לא יגרמו לריסוק עצמות. הג'ולייטה אוחזת, מושכת היטב ומייצרת מהירות פנייה גבוהה.
 
ההגה בעל משקל טוב ומהיר למדי. כשהעומס גובר והכביש פחות איכותי, מתחילה האיטלקיה לאבד את הראש.
-
תמורה למחיר
לג'ולייטה יש תחרות קשה מול מתחרות טובות. השילוב בין אופי לאיכות אינו מושלם אמנם, אך קורטוב אופי איטלקי עדיין קיים.
-
סיכום
צעד אחורה באופי, צעד קדימה באיכות.