אלפא רומיאו סטלביו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בשנת 2017 הושק בישראל רכב הפנאי הראשון של אלפא רומיאו, הסטלביו, אשר נשען על פלטפורמת הג'וליה וחולק עימה מכלולים רבים.
ב-2020 החל שיווקה בישראל של גרסה מתוחת פנים. הסטלביו זכה לשינויים בעיצוב סביבת הנהג, שיפור בחומרים ובאיכות ההרכבה, ומערך מולטימדיה חדש שכולל גם צג גדול יותר (8.8 אינץ‘, כעת נשלט מגע).
בסוף 2022 הוכרזה מתיחת פנים שניה;
במסגרת העדכון הדגם זכה לחזית רעננה הכוללת יחידות תאורה לד-מטריקס חדשות עם חתימת "3+3" החדשה של אלפא.
בסביבת הנהג ישנו לוח מחוונים מוקרן חדש, מערכת מולטימדיה משופרת ואפשרות לקבל עדכונים מהאוויר.
סטלביו המחודש מוצע בישראל רק עם מנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 280 כ"ס ו-40.8 קג"מ, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שאלפא רומיאו סטלביו כבר אינו צעיר, נראה שיש תמימות דעים כי מדובר באחד הכלים הנאים והמושכים בסגמנט.
השינויים החיצוניים שנעשו במתיחת הפנים קטנים, אבל הם מאוד מורגשים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת נהג עודכנה באופן מינורי במתיחת הפנים, אבל המופע הכולל בדגם הנבחן מרשים מבעבר בזכות רמת האבזור הגבוהה, הכוללת כאן תפרים אדומים נאים בריפוד ובדיפון העור.
המחוונים המוקרנים חדשים, ובתצוגה הקלאסית מזכירים את מה שהיה בדגמי אלפא של שנות השבעים - נחמד.
צג המולטימדיה ("8.8) נראה קטן מהמקובל היום, אך לפחות התפעול ידידותי ביחס למקובל כיום. מיקום הצג ומבנה סביבת הנהג יוצרים קו דשבורד-חלונות נמוך יותר, לשדה ראייה משופר. חריג לרעה הוא שדה הראייה הבינוני לאחור, מחיר עיצוב הקופה, וגם תמונת המצלמה קטנה מדי.
המושבים הנאים נוחים וכוללים אפשרות לכוון גם תמיכות צד. מאחור המרחב נאה, מרווח הראש נדיב, והישיבה הזקופה מוסיפה למרווח רגליים טוב.
נפח תא המטען, 525 ליטרים, גדול והוא נוח לטעינה.
-
מנוע וביצועים
לגרסה המשווקת בארץ מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 280 כ"ס ו־40.7 קג"מ, אליו משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה כפולה; הביצועים טובים מאוד, ועקיפות בכבישים בין עירוניים מבוצעות בקלות. תיבת ההילוכים מעט איטית במצב רגיל, ומצאנו כי מצב 'דינמיק' בבורר מצבי הנהיגה הוא היעיל ביותר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר אינה מרשימה, אך מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת באופן משמעותי. יש לציין את בידוד רעשי הכביש המוצלח.
בפיתולים הסטלביו לא רק מאפשר קצב מהיר מאוד, אלא גם מהנה מאוד - למרות הגובה והמשקל.
-
תמורה למחיר
בהשוואה לדגמים מקבילים של יצרני היוקרה הגרמניים, הרי סטלביו, למרות המחיר הלא-נמוך כשלעצמו, מביא יתרון קל בהספק ובאבזור. הבחירה בו היא יותר אמוציונאלית מרציונלית - אבל היי, זו תמיד הייתה דרכה של אלפא.
-
גרסאות ורמות גימור
אלפא סטלביו מוצע ברמת האבזור 'ולוצ'ה' הכוללת תאורת לד מטריקס, חישוקי "20, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, ריפוד עור, תאורת אווירה ועוד.
ברמת האבזור 'טריביוטו איטליאנו' מתווספים בולמים נשלטים-אלקטרונית, חישוקי "21 ובעיקר מרכיבי עיצוב ספורטיבי בחוץ ובפנים: גג שחור, צבע מרכב לחצאיות המגן ההיקפיות, צבעי דגל איטליה על המראות, דיפון עור וגימור ספורטיבי בסביבת הנהג ומערכת שמע משודרגת של הרמן קרדון.
-
בטיחות
אלפא סטלביו נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2017 וזכה ל-5 כוכבים - אך מדובר בפרוטוקול מבחן פחות מחמיר מזה המקובל כיום.
סטלביו מוצע בארץ כסטנדרט עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, עמעום אור גבוה אוטומטי, ניטור שטחים מתים אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור, בקרת ערנות נהג ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של סטלביו לא הצטיינה: 7.5 ק"מ/ל' ביום המבחן ובתוואי מאמץ, 10.5 ק"מ/ל' בשיוט נינוח.
-
מה חדש באלפא רומיאו סטלביו 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
למרות גילו, סטלביו הוא עדיין רכב פנאי נאה ומהנה לנהיגה, שמהווה אלטרנטיבה מושכת למתחרים מגרמניה.