אלפא רומיאו סטלביו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
אחרי שנים של הכרזות, הצהרות, שמועות, צילומי ריגול, קונספט (מ-2003!) ועוד כיו"ב – אלפא רומיאו הציגה בסוף 2016 את רכב הפנאי הראשון שלה, אלפא רומיאו סטלביו.
הסטלביו הוא למעשה רכב פנאי בינוני (D-SUV) המבוסס על הג'וליה, וכצפוי חולק עמה מכלולים טכניים רבים, כולל רצפה (הנעה אחורית או כפולה), מנועים ותיבות הילוכים; בתחילת דרכו בישראל הוצע הסטלביו — החל ממאי 2017 — רק בגרסת 280 כ"ס והנעה כפולה, אולם בהמשך התרחב המבחר עם גרסת 200 כ"ס (עדיין עם הנעה כפולה) ואפילו גרסת תלתן-ירוק הספורטיבית עם 510 כ“ס (ושוב, הנעה כפולה).
כיום משווק בישראל הדגם לאחר שעבר מתיחת פנים (2020) שעיקרה עדכון מקיף יחסית לסביבת הנהג — כולל מסך מולטימדיה חדש בגודל 8.8 אינץ‘, חומרים טובים יותר ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
הסטלביו הוא פשוט רכב חתיך. מקומר ובעל פרופורציות מעולות, שונה ומושך.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים פחות מרשים בעיצובו ביחס להופעה החיצונית, ועדין מדובר במקום שנעים לשהות בו, גם אם אינו עדכני ומיוחד כבעבר. איכות החומרים, ההרכבה והגימור אכן שופרו אך נדמה שעדיין אינן מיישרות קו עם אלו של המתחרים מגרמניה. הנדסת האנוש טובה.
המרחב מלפנים טוב למדי והמושבים טובים. מאחור המרחב סביר בלבד — זה לא הרכב המרווח בסגמנט.
תא המטען גדול (כמעט 500 ל‘), עשוי היטב ושימושי מאוד.
 
-
מנוע וביצועים
בגרסת ה-Q4 עם 280 כ“ס הביצועים טובים מאוד ועקיפות מבוצעות בקלילות. כוח לא חסר כאן. תיבת ההילוכים מעט איטית בפעולתה, אולם מצב ”דיינמיק“ מוסיף לה מרץ.
צריכת הדלק במבחן עמדה על 8.6 ק“מ לליטר, בשיוט נינוח נרשמו כ-13 ק“מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בסטלביו בינונית — אולם יש להזכיר כי ברכב המבחן צויד במידות צמיגים וחישוקים נדיבות במיוחד, אפילו קצת מוגזמות. לזכותו בידוד רעשים טוב.
התנהגות הכביש טובה מאוד, סטלביו הוא אחד מהכלים המהנים לנהיגה בסגמנט.
 
-
תמורה למחיר
ביחס למתחריו סטלביו מתומחר באופן תחרותי, ולכך הוא מוסיף עיצוב מהמם.
-
סיכום
פנאי, אבל אלפא אמיתי.