אלפא רומיאו סטלביו 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2019 הציגה אלפא מתיחת פנים ראשונה לרכב הפנאי שלה. העדכונים אינם בולטים במיוחד, וניכר כי ביצרנית העדיפו כמעט שלא לשנות את העיצוב. במקום תמצאו גווני מרכב חדשים, כאשר יותר רמות גימור של הסטלביו יוצעו עם אפשרות לקישוטים בצבע הרכב - למשל חלקי פגוש ובתי גלגלים. לחלופין, ניתן יהיה להזמין ערכת השחרה ואף ערכת סיבי פחמן (בגרסת תלתן ירוק הספורטיבית בלבד).
הסטלביו גם מציג יחידות תאורה חדשות מאחור, אם כי מדובר בעיקר בעדכון לחלוקת התאורה ולא לצורה הכללית. בתא הנוסעים השינוי מינורי לא פחות - כאשר החדשה הגדולה היא מערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך מגע בגודל "8.8, בנוסף לאפשרות התפעול הרגילה בחוגה הממוקמת בקונסולה שבין המושבים. יש גם מגירת אחסון חדשה עם משטח טעינה אלחוטית לטלפון חכם והשמשה הקדמית שודרגה להפחתת חדירת קרני שמש לתא.
חידוש חשוב לא פחות נמצא במפרט מערכות הבטיחות, שם אלפא רומיאו תציע מערכת נהיגה אוטונומית ברמה 2. מערכת זו, שפותחה יחד עם בוש, כוללת יכולת נסיעה מוגבלת בכביש בינעירוני (בעיקר בפקקים), כולל שמירת מהירות נבחרת, מרחק מהרכב מלפנים ומרכוז בנתיב. הדגם המחודש שודרג גם בהתרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת רכב בשטח מת עם סיוע בהיגוי, זיהוי שלטים והתרעת הירדמות.
-
עיצוב ונוכחות
אלפא רומיאו סטלביו 2019 הוא רכב פנאי נאה מאוד. מקומר ובעל פרופורציות מעולות, שונה ומושך.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים פחות מרשים בעיצובו ביחס להופעה החיצונית, ועדין מדובר במקום שנעים לשהות בו, גם אם אינו עדכני ומיוחד כבעבר. איכות החומרים, ההרכבה והגימור טובות, אך אינן מיישרות קו עם אלו של המתחרים מגרמניה. הנדסת האנוש טובה.
המרחב מלפנים טוב למדי והמושבים טובים. מאחור המרחב סביר בלבד — זה לא הרכב המרווח בסגמנט. תא המטען גדול (כמעט 500 ל‘), עשוי היטב ושימושי מאוד.
 
-
מנוע וביצועים
בגרסת ה-Q4 עם 280 כ“ס הביצועים טובים מאוד. תיבת ההילוכים מעט איטית בפעולתה, אולם מצב ”דיינמיק“ מוסיף לה מרץ. גרסת ה-200 כ״ס מפתיעה לטובה בביצועיה, ובהחלט לא מעניקה תחושת מחסור בכוח. צריכת הדלק במבחן עמדה על 8.6 ק“מ לליטר, בשיוט נינוח נרשמו כ-13 ק“מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה באלפא רומיאו סטלביו 2019 בינונית — אולם יש להזכיר כי ברכב המבחן צויד במידות צמיגים וחישוקים נדיבות במיוחד, אפילו קצת מוגזמות. בגרסת הבסיס, עם חישוקים וצמיגים צנועים יותר, וחות הנסיעה עדיפה. לזכותו גם בידוד רעשים טוב.
התנהגות הכביש טובה מאוד, סטלביו הוא אחד מהכלים המהנים לנהיגה בסגמנט. ההגה המהיר-מאוד דורש פרק הסתגלות והבלמים הספוגיים מעט מאכזבים.
 
-
תמורה למחיר
ביחס למתחריו סטלביו מתומחר באופן תחרותי, ולכך הוא מוסיף אבזור נדיב.
-
מה חדש באלפא רומיאו סטלביו 2019
הצגת מתיחת פנים ראשונה באוקטובר 2019, שהגיעה לישראל במהלך 2020.
-
סיכום
רכב פנאי ייחודי, מוצלח ומלא אופי - בעיצוב כובש.